• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Bat problemen

Started by Agathorn, August 01, 2013, 04:49:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Agathorn

Hallo aan een ieder,
Ik wilde een start maken om ons huisje op de kaart te zetten. Heb eerst Gmax en toen BAT geinstalleerd maar bij het openen van de help file ging het al mis, mededeling dat het programma niet reageert en word afgesloten. En rechts boven mis is de 3 knoppen minimaal, volledig scherm en afsluiten dus im eigenlijk de bovenste balk.
Is er iemand van jullie die dit ook heeft, of gehad en hoe dit op te lossen is.

Verder heb ik nog een vraag. Dit berteft het op schaal na bouwen van een gebouw van een foto. Je kan toch moeilijk aan de eigenaar vragen om de tekeningen van de architekt om aan de juiste maten te komen? Dus hoe haal je de juiste maten uit een foto?

De gebouwen die gemaakt zijn, zijn fantastisch een grote pluim  &apls.

Groet,
Agathorn

WC_EEND

Kun je eventueel eens een screenshot plaatsen van je probleem met gmax? Ik heb er al veel miserie mee gehad, dus misschien kan ik wel helpen.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Agathorn

 Hoi Xander,

Hier de gevraagde screenshots:

Deze is als ik Gmax open, een heel klein venster:


Deze is als ik BAT open, maar je ziet dat ik aan de boven kant iets mis:


En deze is als ik de help file in BAT open:


Graarne je mening hier over en misschien weet jij hoe dit op te lossen?

Coen



MandelSoft

Misschien ligt het aan de custom Windows-skin die je gebruikt. Heb je geprobeerd om deze (tijdelijk) uit te schakelen?
Lurk mode: ACTIVE

Agathorn

MandelSoft, bedankt voor de tip. Ik heb win-customize uit gezet en nu werkt het prima alleen de help files, daar kan ik niet aan. Heb jij dat ook?

Kan jij mij ook een antwoord geven op hoe ik iets na kan bouwen van foto's en hoe het dan met de schaal zit.

Groet Coen

MandelSoft

Met de Help-files weet ik niet wat daar mis aan is. Maar je kan dan beter de BAT sectie op SimTropolis daarvoor raadplegen voor praktische tips.

Verder is 1 éénheid in de BAT gelijk aan 1 meter. Een tile in SimCity 4 is 16x16 meter. Echter raad ik je aan om als je het model klaar hebt om deze met 133% te schalen, omdat de BAT de neiging heeft om gebouwen "samen te drukken"

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

Agathorn

Mandelsoft, bedankt voor de tips die je me gaf.

Misschien kun jij, of iemand anders mij ook helpen met het volgende.
Heeft niet met de BAT te maken maar met de plug-in manager. Als ik deze open, alles wat ik er in tegen kom zijn 13 keer PK-tree van PorkieProps-Vol2 en alle andere onder verdelingen daar staat niets in>
Hebben jullie dat ook of heb ik iets niet goed gedaan?

Groet,
Coen