• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Österköpingsregionen / The Österköping Region - October 1

Started by riiga, October 04, 2009, 02:01:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riiga

Välkommen till min första MD!
Welcome to my first MD!

Svenska:
Jag blev trött på att bara spela, så jag bestämde mig för att göra som alla andra här, skapa en MD. :)
Österköpingsregionen är egentligen spelets inbygga region som baseras på New York, dock gillade jag den så mycket att jag bestämde mig för att använda den. Nedan finns en översiktsbild som visar de städer jag byggt hittills.
(obs: denna MD kommer att vara tvåspråkig, dvs på både svenska och engelska)

English:
Well, I grew tired of just playing the game, over and over again, so I decided to create my own MD :)
The Österköping Region map is actually the built-in New York map, but I liked it very much, so I use it as my primary region. Below is the Region overview.
(note: this MD will be bilingual, Swedish and English)



(click for full resolution)

Hittills har jag byggt två större städer, Västerköping (som jag kommer visa först) och Österköping.
So far, I've built two major cities, Västerköping (shown in this update) and Österköping.


Uppdatering 1:
Update 1:


Västerköping - staden där idéerna snurrar™

Befolkning/Population: 64 646
Affär/Commercial: 77 %
Industri/y: 23 %


Översikt/Overview:





För närvarande håller Västerköping på att expandera väldigt fort, och här har vi foton från den senaste nybyggnationen, ett nytt köpcentrum.
Västerköping is currently growing fast, and below are pictures of the latest expansion, a new commercial area.


Planeringsfas / Planning phase


Förarbete för nya vägar / Pre-paving of the new road


Ny väg byggd, bara en rondell återstår / New road built, with a roundabout remaining






Byggnaderna konstrueras / Construction of buildings


Färdigt! / Finished!
;D


Slut för denna gång, hoppas att du gillade det!
End of this update. I hope you liked it!

- riiga

Glowbal

Very nice start of your MD.

I will defindly follow this one! it looks very intresting, not to mention amazing.  ;)

RippleJet

Quote from: riiga on October 04, 2009, 02:01:47 PM
(obs: denna MD kommer att vara tvåspråkig, dvs på både svenska och engelska)

Kul! :)
Fun! :P

Inget Norrköping eller Söderköping? ::)
No Norrköping or Söderköping?

Öster = East
Väster = West
Norr = North
Söder = South

Norrköping and Söderköping are real cities in Sweden, Österköping and Västerköping aren't...

WC_EEND

nice start of your MD, you already used something typically Swedish I see ;D

I also love the Swedish language, it looks a bit weird (compared to Dutch)
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Xiziz

#4
Här stödjer vi både svenska och rondellbyggande ser jag! Det uppskattas mest definitivt. :)
Du får visa en närbild på villaområdena sen också, det ser fina ut!

/Edit, translation, as should be, thanks for reminding me RippleJet!
Here is a supporter of both Swedish and roundabouts I can see! This is most defiantly highly regarded. :)
You will have to show a close up on those villa estates, they look nice!

metasmurf

Rondeller och miljonprogramshus, Sverige i ett nötskal :P

Roundabouts and project housing, Sweden in a nutshell :P

adroman

Looks good,

I don't know much about Sweden, but I think that you need some suburbs to support that City centre... that's just my opinion.

Otherwise, great work so far!  :thumbsup:
737s, Air Force, Australia... what next?

Bobbi


2010.8.4 - I get on SC4D with PSP. So cool.:D
2010.8.14 - I can get on the Internet at home.:)

Sciurus

L'atelier d'architecture
* * * * * Longwy * * * * *

riiga

#9
Dags för en ny uppdatering!
Time for a new update!


Svar / Replies:

Glowbal: Thanks! :)

RippleJet: Nja, jag vill ha namn som nästan finns, därför inte Norr- eller Söderköping ;)

WC_EEND: Thank you! Since Swedish and Dutch are related, I understand some Dutch as well :)

Xiziz: Ja, jag försöker efterlikna svenska städer till stor del, och där jag bor har vi gott om rondeller. För villaområdena, se denna uppdatering ()stsfd()

metasmurf: Jag gillar miljonprogramshus!  :P

adroman: Yeah, I think I need more suburbs aswell, but the city is still expanding ;)

Bobbi: Thanks!

Sciurus: Merci beaucoup!



Uppdatering 2:
Update 2:


Västerköpings villaförorter/The suburbs of Västerköping



Södra förortsområdet / Southern suburbs:













Norra förortsområdet / Northern suburbs:







Östra förortsområdet / Eastern suburbs:





Den lokala pendelstationen / The local commuter rail station


Några nattbilder / Some night photos:








Fråga: Ska jag bygga fler villaområden, eller ska jag bygga miljonhus på det planerade området? (se förra uppdat.)
Question: Should I build more suburbs, or more project housing?

Jag undrar också vad ni tyckte om den svarta tonade ramen jag har på några av bilderna...
Also, what did you think of the borders on some of the images?


Det var allt för den här gången / End of this update, hope you enjoyed it!

- riiga

WC_EEND

I think you should build more IKEA's  ;D, no seriously, I like the suburban feel your MD has
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Xiziz

#11
Briljant. RTMT passar verkligen jättebra in i denna miljö, även om Sim City 4 tvingar oss att bygga hållplatser var hundonde meter, själv växte jag upp med 3km till närmaste busshållplats, i Stockholm som ju ändå har bra kollektivtrafik.
Pendeltågsstationen ger en jättefin extra känsla, något radhus vid stationen och kanske någon butik?
Annars som smurfen sa, miljonprogramshus. Jag älskar den effektiva designen av dessa områden, och flytta själv in till ett sådant en månad sedan och stormtrivs, nära till allt och alla och inga tre kilometer till bussen eller två timmars pendlingstid till skolan.
:thumbsup:

/Edit, translation, as should be, thanks for reminding me RippleJet!
Brilliant. RTMT fits really well into this environment, even if Sim City 4 forces us to build bus stops every one hundredth meter. Where I grew up I had 3km to the closest bus stop and that in Stockholm which generally has a good mass transit system.
The Commuter rail station gives a very nice extra feeling, a row home or so and maybe a shop close by?
Otherwise, as the Smurf said, Project Housing, I love the efficient design of these areas. I just recently as a month ago moved into such an area, everything and everyone close by and no three kilometres to the bus or two hour commutes to school.
:thumbsup:

RippleJet

Jag tror jag skulle vilja se mera villaområden...
I think I'd like to see more areas with small one-family houses... :)






Before this becomes completely incomprehensible for all except a few,
I think I'd better remind everyone living in northern Europe about the following rule: :)


Quote from: thundercrack83 on July 07, 2008, 05:48:59 PM
II. General Rules for Authors and Readers

2. All posts in the MDs should be made in English. If substantial text, or phrases that are not otherwise easily understandable, is posted in other languages, a complete and full translation should be provided. Failure to do so may result in the removal of any or all non-compliant posts.


Nothing wrong about posting in Swedish, but please provide a full translation as well! ;)

I don't think I need to translate this into Swedish... ::)

KoV Liberty


My new MD. Check it out if you wish.

Adrian, I miss you man.

Q-Tips

Great start. looking forward to see more from Sweden. :thumbsup:

Sciurus

Very very good, but a question, why does everybody answer me in french? Is it because I'm french?
And please call me Guillaume ;)

Guillaume :thumbsup:
L'atelier d'architecture
* * * * * Longwy * * * * *

Bobbi


2010.8.4 - I get on SC4D with PSP. So cool.:D
2010.8.14 - I can get on the Internet at home.:)

Dreamcat

Fantastic!  The suburbs look very realistic, and that's a good thing!  Great use of the STR, too, it's looking great!  My only gripe would be the use of too many roundabouts... I don't know about how things are in Sweden but in that first update with the three roundabouts all right next to each other, it just felt a little out of place in my opinion.

Then again, what do I know about roundabouts?

Nexis4Jersey


riiga

#19
Då var det dags igen...
And another update...


Svar / Replies:

WC_EEND: Thanks! I'm certain you'll like this update too ;)

Xiziz: Trevligt att du gillar min MD. Själv har jag ~500 m till busshållplatsen, vilket är ett ganska lagom avstånd. :P

RippleJet: Fler villaområden ville du ha, och fler blev det! Att man måste skriva allt engelska en gång också är jag fullt medveten om, däremot tycker jag inte att jag ska behöva översätta ett svar på endast en mening, som innan. Men har du invändningar så skriv, så fixar jag en översättning.

Driftmaster07: Thank you!

Q-Tips: Tack så mycket!

Guillaume (Sciurus) : Well, if you prefer English, I'll do so from now on. And thank you by the way! :)

Bobbi: Thanks!

Nexis4Jersey: Thanks!

Dreamcat: Many thanks! Regarding the roundabouts, there are lots of them here in Sweden. In recent years the roundabouts have become the intersection of choice. For example, take a look at this photo from my hometown of Linköping:

(click for link to Google Maps)




Uppdatering 3:
Update 3:


Fler villaförorter/More suburbs



De planerade bostäderna från första uppdateringen / Planned residental development from first update:









Nytt villaområde byggs / Construction and completion of the new parts of this suburb:























Slumpbild / Random picture:



Slut för denna gång, på återseende!
The end... of this update :)

- riiga