• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Hoe krijg ik SC4 werkend op Windows 10

Started by Paul 999, September 28, 2017, 08:44:03 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul 999

Na lange tijd wil ik toch weer aan de slag met SC4. Inmiddels heb ik een nieuwe computer met Windows 10 waar de cd niet meer op werkt. Wat adviseren mijn Nederlandstalige mede fans mij om te doen? Ik denk aan GOG omdat ik zag dat veel mensen dit adviseren op het forum. Wekt dit voor ons in Nederland ook het beste?

Heb op dit moment een onsuccesvolle ervaring met Origin, gelukkig krijg ik daar mijn geld nog van terug...
Vandaar dat ik even jullie mening vraag. Bedankt!

Ernestmaxis

Hoi Paul

Welkom op Sc4Devotion.
GOG is inderdaad de beste optie nu voor het spelen van deze klassieker. Ik heb via Origin maar heb het spel op niet automatisch upgraden staan.
Windows 10 geeft geen problemen voor het spelen van het spel alleen zorgt draagt dat je Winshield op cd's niet kan afspelen om de software te installeren.
Dus gooi je cd nog niet direct weg misschien werkt die op je oude laptop nog.
Vergeet niet een snelkoppeling te maken met een command line anders crashst je spel.
Voorbeeld: "C:\Program Files (x86)\Maxis\SimCity 4 Deluxe\SimCity 4.exe" -CustomResolution:enabled -r1680x1050x32 -f -intro:off -CPUcount:1

Succes groeten Ernest

kelis

Hallo Paul;

GOG of Steam, nooit Origin

Ik heb een kopie van Steam en alles is goed voor mij, Ik gebruik Windows 10 ook, maar mensen segen dat de kopie van GOG de beste is , soms de kopie van steam werkt niet...
eigenlijk had ik problemen... dus krijg een kopie in GOG en schrif de "command line", alles moet goed zijn  ;)

Groeten uit Spanje en sorry, Ik oefen nederlands niet, misschien heb ik fouten
.                                                                                                                      

                                                                                     || Benelux Team || Windows on the World || My Photos on Flickr || Kelis BNL Projects ||

feyss

Hallo!

Het enige verschil tussen GOG en Steam is dat GOG DRM-vrij is, maar SC4 werkt goed in beide gevallen ;)

Paul 999

#4
Bedankt voor jullie informatie. Heb SC4 van GOG gedownload. En eea is gelukt.

Ook de nieuwe NAM is foutloos geïnstalleerd. Ik kan weer lekker gaan bouwen!

FrankU