SC4 Devotion Forum Archives

SC4Evermore International => Nederlands- & Afrikaanstalig support forum => Topic started by: mave94 on February 05, 2011, 08:53:11 AM

Title: MVE BATs - Oosterscheldekering
Post by: mave94 on February 05, 2011, 08:53:11 AM
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik nu ook de BAT en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind.
Ik ben begonnen met een simpel Nederlands rijtjeshuis; zie afb.\/
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimage.org%2Fofhr9osu5%2FMVE_dutch_rowhouse1_center4.jpg&hash=123f2f52f46cc0e5ec37126d1c155d04e6556af9) (http://postimage.org/image/35u4yuc84/)
Gebaseerd op rijtjeswoningen in mijn omgeving
Google street view afbeelding. (http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.826487,4.332626&spn=0,0.003862&t=h&z=19&layer=c&cbll=51.826486,4.332625&panoid=7q26paA_Yp6xN09ABccXlg&cbp=13,182.68,,0,-5.44)
Wat vinden jullie ervan tot nu toe?
Dit huis heeft nu de grootte van 1x1 en moet op een 1x2 en 1x3 lot komen met een schuur/tuinhuis aan de achterkant.
Hoop dat ik in de nabije toekomst ook mijn steentje kan bijdragen, maarja school gaat voor hè... &ops

Alleen, aan de achterkant probeerde ik ook een dak toe te voegen, maar die kwam toen op zijn zijkant:
De bedoeling is dat de linker woning een dakkapel krijgt.
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimage.org%2Fkvvrwcdml%2FMVE_dutch_rowhouse1_center3.jpg&hash=22ce9495966e2ddde94395e5b3aaede04f869e75) (http://postimage.org/image/35u3bazqc/)
Heeft een van jullie enig idee/suggesties?
p.s.: Ik ben nog op zoek naar een foto voor de achterkant, die is nu nog wit. Woont er iemand in zo'n (soort) huis en kan een foto van zijn achterkant maken?

-Matthijs-

Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: WC_EEND on February 05, 2011, 09:20:26 AM
Hallo Matthijs,

Ik Ben self ook nog aan het uitzoeken hoe de BAT werkt, dus ik kan je niet echt ermee helpen. Het idee om rijhuizen te BATen vind ik allesinds een zeer goed idee, omdat het iets is wat ik altijd al gemist heb in SC4.
Wat ook kan helpen is een BAT topic openen in het Engelstalige deel van het forum, daar zul je wellicht vlugger hulp krijgen.

Xander
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 05, 2011, 10:52:56 AM
Ik denk dat ik er al achter ben! ;D
Als je een "box" maakt dan maak je eerst het grondvlak en daarna ga je de hoogte in; een 'textuur' begint bij het grondvlak, was was waarschijnlijk op z'n kop begonnen :P
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: vester on February 05, 2011, 11:22:04 AM
Good start and a good idea to start with a simple house.

Split up your bat in the different element, 2 roofs, 2 side walls, front and back walls.....

Try to use a UVW-map.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 05, 2011, 11:39:30 AM
After some messing...
Na een beetje uitproberen heb ik een dakkapel...
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2Fmksjs1cbg%2FMVE_dutch_rowhouse1_center6.jpg&hash=5fd3c9cbe34c287b71a8434cce1ec753c6247504) (http://postimage.org/image/1b4xh6vno/)
Heb nu een aparte muur voorkant dak etc.
Gewoon verder proberen...
Have now seperated the walls.
Going on trying...


Edit: nu alleen de achterkant nog / All I need now is a texture for the back...

En uiteindelijk: Mijn eerste BAT gebouw!
Ik vind dat het er goed uitziet, alleen het dak.... $%Grinno$%
Afbeeldingen vanuit verschillende hoeken; klik op de afbeelding voor een groter formaat!

And finally: my first BAT-building! :)
pictures from different angles, click for larger format.

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimage.org%2Fzhnvc84%2FMVE_dutch_rowhouse1_center7.jpg&hash=891a231d0f431a3d0e23f290ea434b2513b56cd0) (http://postimage.org/image/zhnvc84/)(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimage.org%2Fzjbeopw%2FMVE_dutch_rowhouse1_center8.jpg&hash=e1e7c4a16e656dfea5524790564e621fdcda9a1c) (http://postimage.org/image/zjbeopw/)(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimage.org%2Fzkyy17o%2FMVE_dutch_rowhouse1_center9.jpg&hash=d2bb49c506522ef871ca6c45cda0aef5903fecb1) (http://postimage.org/image/zkyy17o/)(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimage.org%2Fzmmhdpg%2FMVE_dutch_rowhouse1_center10.jpg&hash=2c2a77954badba9aa4105d87e3ab7d0f3d6e5b8a) (http://postimage.org/image/zmmhdpg/)

-Matthijs-

Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: vester on February 05, 2011, 12:36:55 PM
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg577.imageshack.us%2Fimg577%2F3921%2Ftextures1.jpg&hash=d5f9de5d877f200bca47df19a8a3157a16abc1c0)
Try to add a uvw-map to the gable walls

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg146.imageshack.us%2Fimg146%2F2876%2Fuvwmap.jpg&hash=c0ae48b4ceba11dc51c579fc5347d911ad67714a)

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg829.imageshack.us%2Fimg829%2F8144%2Ftextures2.jpg&hash=f795282954d563f76e0c82de3487fb4332c5eef1)


If this doesn't work, the left / right view, draw up the edges of the walls with a line (spline) and add a extrude with a negative value.
Last add a uvw-map to it.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: Getron on February 05, 2011, 12:38:05 PM
Matthijs,

Looks good  :thumbsup:, will these lots be available for the rest of the world? I would like to use them in my cities.
Ziet er goed  :thumbsup:, maar zullen deze ook beschikbaar komen, mogelijk op de STEX of hier? Ik zou ze graag willen gebruiken in mijn steden.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 05, 2011, 01:37:26 PM
@ Vester: Thanks for your suggestions, actually I've drawn for every wall a single 'box'. I wanted every wall having its own texture. Actually I have used the "mesh". The side walls are 0,1 x 15,2 x 9,85 now.
I agree there are some spaces between them. I changed the size of the 'boxes' and it looks better now. The upper parts look smoother now, but I'm still not completely happy with it. I'll give it a second try tomorrow.
\/
I also changed the dormer (dakkapel) and there's no space behind it anymore.
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2Ffiahsg8et%2FMVE_dutch_rowhouse1_center11.jpg&hash=1daa59f98ee635815e68a1c29eb0c4e779aea212) (http://postimage.org/image/1bvhdth38/) (https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2Fq551eh0gf%2FMVE_dutch_rowhouse1_center12.jpg&hash=2dfe62c6eb52f43ab21985c24a5fb4c2f2448171) (http://www.postimage.org/)

@ Getron: Het staat allemaal nog in de grondverf, maar ik hoop wel dat ik ze uiteindelijk kan publiceren. Ik ben er helaas nog niet helemaal tevreden mee, dus je zal nog even geduld moeten hebben.
Ik heb wel al grote plannen voor meer Nederlandse gebouwen, maarja plannen... &Thk/(
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on February 05, 2011, 02:20:14 PM
Hallo Matthijs!

Ik zie dat je de BAT aardig onder de knie begint te krijgen. Mooi zo!  :thumbsup: Ik heb wel één groot bezwaar: ik zie dat je texturen gebruikt voor het dak en de muren inclusief daken en deuren. Er staan zelfs stoelen en stuiken op de texturen en dat zou je eigenlijk liever niet willen hebben.

Mijn advies is om maar delen van de texturen te gebruiken (bijvoorbeeld alleen de dakpannen en het metselwerk) en de rest (ramen, deuren, enz.) volledig in het model uitwerken. Uiteraard kan je de huidige texturen als basis gebruiken om je elementen te plaatsen. Een voordeel van deze methode is dat je ook apart nightlighting kan toepassen op het model (zodat in de avonduren er een lichtje brandt in huis).

In ieder geval ben je al aardig op weg  ;) Ga zo door!

Groeten,
Maarten
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 06, 2011, 02:15:08 AM
Hallo Maarten,

Bedankt voor je reactie!
Nightlights, helemaal vergeten. Vandaar, ik zat ook al zo moeilijk te doen, maar ja blijven proberen uiteindelijk komt het goed ;D
Ik ben nu gewoon helemaal opnieuw begonnen, heb nu alles uit één 'box' gemaakt.
Moet zeggen dat dat stukken makkelijker gaat en er ook nog beter uitziet (met oog op de stoelen en de struiken :P.)
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2F1bvhdth38%2FMVE_dutch_rowhouse1_center12.jpg&hash=477f2c8ae5bd17ee75680ab1eeec1f0f91f775b3) (http://postimage.org/image/1bvhdth38/)(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs2.postimage.org%2Fghxhat08r%2FMVE_dutch_rowhouse1_center14.jpg&hash=b93ee9688bdc787b92c52f1922d343ffdd1613c2) (http://postimage.org/image/2bhqfkp2c/)
/\ vergelijking met de vorige versie... Alleen de schoorsteen en het dakraam zijn nog een beetje mmm &mmm

O ja, soms de 'boxen' en de 'planes' alleen van links naar rechts, maar niet van boven naar beneden verplaatsen... vaagOpgelost x-,y- en z-as dienen daarvoor...

Kan er vandaag nog even aan werken, maar school gaat voor dus dan zal ik het even moeten laten rusten tot volgend weekend.
Als hij af en goed is dan komt hij zeker op de STEX/LEX :thumbsup:

-Matthijs
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 08, 2011, 09:18:15 AM
UPDATE "Vuursteenkreek"

Terug een nieuwe update van mijn eerste BAT-gebouw. Op een paar details na vind ik hem wel goed gelukt.
Heb nu nieuwe texturen gebruikt en ik moet zeggen dat het er beter uitziet :) Veel minder donker...
Ook heb ik het dakkapel iets kleiner gemaakt daar ik hem enigszins te groot vond.
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs3.postimage.org%2F3ws096jbp%2FMVE_dutch_rowhouse1_center15.jpg&hash=155972bf787c98341f8d99f57cbe13ecfbdd4ca4)(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2F5hot68l3p%2FMVE_dutch_rowhouse1_center18.jpg&hash=693bff276d742991d661569e116d6e9864a7e063)(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs3.postimage.org%2F3wz2xxzdh%2FMVE_dutch_rowhouse1_center16.jpg&hash=73c1669c44ba445b218169f7b8d3f0273fa70641)
Ook heb ik wat verlichting toegevoegd, aangezien er 's avonds ook mensen thuis zijn...
Vind de verlichting alleen een beetje te fel, hoop dat hij er ingame niet zo uitziet, want dan pas ik het nog even aan...
Zijn er nog verbeteringen, dan hoor ik dat graag! :)

- Matthijs
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: vester on February 08, 2011, 10:46:27 AM
I try again to explain what I tried last:
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg196.imageshack.us%2Fimg196%2F6452%2Fmvedutchrowhouseuvw1.jpg&hash=f2b8d03ec32d3113dc0acef3d26edac2b9999de5)
I was talking about the texture an the side wall. The yellow lines follow the pattern in the textures.
These lines should be vertical like the red lines in the next picture.

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg59.imageshack.us%2Fimg59%2F1838%2Fmvedutchrowhouseuvw2.jpg&hash=c9907c189d8e5670c7ff3a17ff18f8f4501f8cc3)
Try to add a UVW-map to the wall.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: metasmurf on February 08, 2011, 10:56:46 AM
Een zeer goed gedaan gebouw, moet ik zeggen  :thumbsup: (if it looks weird blame google translate :P )
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: WC_EEND on February 08, 2011, 11:33:59 AM
Metasmurf, 100% correct :thumbsup:

And I agree with vester about the wall.

Xander

EDIt: waarom typ ik nu in het Engels in het Nederlandstalige forum :P
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: Getron on February 08, 2011, 12:53:42 PM
Hoi Matthijs,

De dakramen aan de voorkant lijken me een beetje te groot. Het lijkt of de verhouding met rest van het gebouw niet klopt.
Verder moet ik me bij metasmurf voegen, mooie werk  :thumbsup:. Ik blijf deze topic zeker volgen  :P
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on February 08, 2011, 02:05:18 PM
Stukje bij beetje gaat het er beter uizien, maar toch zie ik nog wat onvolkomenheden. Ik heb nog een paar tips voor je:
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2Fn7qhr9yo1%2FMVE_dutch_rowhouse1_center18.jpg&hash=06ecbac0514f2e0f0bd0ab3233b1fa6c08ff4047)
1. De dakpannen aan de achterzijde lijken mij een beetje groot. Pas de materiaaleigenschappen zo aan dat de textuur zich meer herhaald over het gehele dak.
2. Werk ook de kozijnen van de ramen en de deuren volledig in je model. Ziet er beter uit, vooral wat betreft nightlighting.
3. De zijmuur... Vester wees je al daarop.
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs3.postimage.org%2Fln0rizcxt%2FMVE_dutch_rowhouse1_center16.jpg&hash=2b70c1cd48e8ea6a7e57aa4b2ff212c0f5a0ee0e)
4. Dat hier alles gaat oplichten, inclusief de kozijnen, kan niet de bedoeling zijn. Zie tip 2 om dit te verhelpen.
5. In de hoek van de achterzijde zie je een textuurbug. Je kan die verhelpen door het dak iets meer dikte te geven (iets van 0,02 ofzo)
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs3.postimage.org%2Flmtou7ww1%2FMVE_dutch_rowhouse1_center15.jpg&hash=e9967bef89d73825433a589e8d979943fac98ae0)
6. Voor de dakramen zou ik iets anders gebruiken. Zoals ze er nu op zitten, hebben ze geen nightlighting en zien ze er trapezevormig uit in plaats van vierkant. Hier zou ik ook de kozijnen en ramen volledig in het model werken (zie tip 2).

In ieder geval ziet het er steeds beter uit!

Groeten,
Maarten
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: FrankU on February 08, 2011, 11:56:03 PM
Hoi Matthijs,

Ik vind je plan om rijtjeshuizen te maken heel leuk. Ik mis dit type ook al een poosje. Maar ik hoop dat je niet een echt huis hebt dat er zo scheef uitziet! De dakpannen zitten echt nog schever dan op een ouwe boerenschuur en de dakramen.... het zijn inderdaad meer trapeziums. Of het aan de BAT ligt weet ik niet, ik werk er niet mee. Misschien zijn het de foto's waar je je texturen van hebt genomen? Dit soort huizen is gebouwd in de jaren 1970-1985 en er liggen betonpannen op. Die zitten eigenlijk altijd behoorlijk strak. Dus dit schots en scheve gezicht is meer iets voor een oude boerderij die is verzakt. Als je er zo eentje wilt amken, maak je mij overigens heel gelukkig....  ;D

Het is blijkbaar nog niet zo makkelijk als het er uitziet. Laat mij maar Lotten.

Succes verder!  :thumbsup:
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 09, 2011, 12:23:03 PM
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimage.org%2F18udpe4kk%2FDSCF4696.jpg&hash=945690d1f959f32fb6f223e9ec252dc38aa45e97)UPDATE (https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs3.postimage.org%2F11656o4sk%2Fvuursteenkreek.jpg&hash=15c14f05b9651997a082b678c18c26f6092e42c7)

Ben vandaag uit school even langs het gebouw gereden om het in het echt te bekijken. Ik baseer mijn gebouw op dit huis:
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimage.org%2F4sg4t1tit%2FDSCF4697.jpg&hash=77d72373de9ecc7bbb7113e1f375e91e91d6bb7b)
http://postimage.org/image/18u738qlg/ (http://postimage.org/image/18u738qlg/)
Al die mensen stonden me raar aan te kijken dat ik foto's aan het maken was...

@ Vester: Initially I didn't know how it works, but the bricks match up correctly now! \/
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2F5zzt6i11x%2FMVE_dutch_rowhouse1_center21.jpg&hash=8b81e952090a5b036bd5dec4ea4ff426dc25f77d)
http://postimage.org/image/2gdvgoy4k/ (http://postimage.org/image/2gdvgoy4k/)

@ metasmurf: Bedankt Thanks!

@ Xander: Is gebeurd!

@ Getron: Ja, je hebt gelijk. Ze waren en beetje groot (en dat zijn ze misschien nogsteeds)

@ Maarten:
1. De dakpannen aan de achterzijde lijken mij een beetje groot. Pas de materiaaleigenschappen zo aan dat de textuur zich meer herhaald over het gehele dak. -
Ik heb voor de voor- en achterkant dezelfde textuur gebruikt. Heb dat nu aangepast. Helaas geen screenshot nu van de achterkant
2. Werk ook de kozijnen van de ramen en de deuren volledig in je model. Ziet er beter uit, vooral wat betreft nightlighting. -
Je hebt gelijk, ziet er een stuk beter uit nu!
3. De zijmuur... Vester wees je al daarop. -
gedaan!
4. Dat hier alles gaat oplichten, inclusief de kozijnen, kan niet de bedoeling zijn. Zie tip 2 om dit te verhelpen.
Dat is nu gebeurd, maar ik denk dat de verlichting maar beter op het laatst kan heb ik gemerkt...
5. In de hoek van de achterzijde zie je een textuurbug. Je kan die verhelpen door het dak iets meer dikte te geven (iets van 0,02 ofzo)
Gedaan; had eerst een box met 'mesh', pas later ontdekte ik dat je boxen kon draaien ;D Ik begin steeds meer vat te krijgen op dit leuke programma
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimage.org%2F18whs43ac%2FMVE_dutch_rowhouse1_center22.jpg&hash=ccb7c349554e39c9bcd6dcf4b2a12be7a201c539) (http://postimage.org/image/18whs43ac/)
De achterkant is allen een beetje donker; dat komt omdat ik het nightlight aan het proberen was, maar ik krijg het niet meer licht :'( Ik denk dat ik de nightlight pas doe als het gebouw écht helemaal af is...

6. Voor de dakramen zou ik iets anders gebruiken. Zoals ze er nu op zitten, hebben ze geen nightlighting en zien ze er trapezevormig uit in plaats van vierkant. Hier zou ik ook de kozijnen en ramen volledig in het model werken (zie tip 2).
Gedaan!

@ Frank:

Je hebt gelijk. Aanvankelijk had ik een stukje dak in Paint steeds weer gekopiëerd, vandaar dat dat er zo raar uitzag. Ik heb nu het dat van een foto dat ik vandaag heb gemaakt.
Als ik wat beter ben wil ik zeker gebouwen voor je maken, aangezien ik zelf ook gelukkig word van Nederlandse gebouwen! Lotten ben ik dan weer niet zo'n held in, dus dat komt mooi uit!
____________________________________________________

Alleen de ramen zien er nu een beetje vreemd uit, of niet?
Als iemand nog een idee voor de ramen heeft?
Wordt steeds beter, hoop dat het in de toekomst sneller zal gaan om gebouwen te maken ;D

-Matthijs

Ik heb gemerkt dat niet alle afbeeldingen zichtbaar zijn (kan de laatste twee nu ook niet zien) Voor degenen die ze niet kunnen zien, heb ik er een link onder geplakt.
Ben nu bezig met een volgend rijtjeswoning. Als ik afbeeldingen heb, zal ik ze posten!
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on February 09, 2011, 12:36:29 PM
Je kan een paar van de raamtextures gebruiken voor de ramen zelf, zoals bij je vorige model. Zo is bijna elk raam dan anders en dan zit er iets meer variatie in  ;)
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: FrankU on February 10, 2011, 07:57:31 AM
Hoi Matthijs,

Er is iets met je afbeeldingen. Ik zit nu achter een andere computer dan gisteren (op kantoor). Ik zie de eerste twee plaatjes van je vorige post niet. De laatste wel: van de achtergevel van je huisje.
Ik zie dat de dakpannentextuur aan de rechterkant min of meer parallel loopt met de dakrand, maar aan de linkerkant niet. Dat kan natuurlijk niet. Ik denk dat het het perspectief is uit je foto? De afmetingen van de dakpannen lijken redelijk in verhouding.

Verder zijn de ramen en de deuren in de achtegevel een beetje gedrukt. Normaal zijn die altijd wat verticaal. Er is iets met de schaal, denk ik.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.(2)
Post by: mave94 on February 12, 2011, 04:28:43 AM
Ik heb niet stil gezeten...
Bij de `Vuursteenkreek´ heb ik de ramen veranderd voor variatie. En, Frank, je hebt gelijk, ik zie ook niet alle afbeeldingen. Ik zal nu een link toevoegen voor degenen die het niet kunnen zien. Voor de daktexturen; heb de texturen van een eigen foto, dus ik denk dat het aan het perspectief ligt. De ramen aan de achterkant zijn hetzelfde als in het RL gebouw, zie ook Funda (http://www.funda.nl/koop/spijkenisse/huis-47807580-vuursteenkreek-7/fotos/#foto-2).
Vuursteenkreek:
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs2.postimage.org%2Ft9jx6n6dx%2FMVE_Vuursteenkreek24.jpg&hash=52c0bd2eee090e9c5a0c01dabe1103e210387901)
http://postimage.org/image/wofg6kh0/ (http://postimage.org/image/wofg6kh0/)
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs2.postimage.org%2Ft9k0hpvdh%2FMVE_Vuursteenkreek25.jpg&hash=8f585c8a49c54668529e558980c74a3bfa0fcf15)
http://postimage.org/image/woir99gk/ (http://postimage.org/image/woir99gk/)
Oké, niet het beste gebouw ooit, maar ja...

Ben begonnen aan de Krusemastraat (http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.83528,4.355596&spn=0.004574,0.011362&z=17):
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs2.postimage.org%2Ft9k5gbwut%2FMVE_Krusemastraat2.jpg&hash=100b010ac757eeb093f5d2617b0ba34de315d693)
http://postimage.org/image/wonpvaxw/ (http://postimage.org/image/wonpvaxw/)
Ik denk dat hiervan 3 LOTs gaan komen: rechter-hoek, linker-hoek en tussenwoning.

Het gaat allemaal steeds makkelijker.
Graag hoor ik jullie reacties!

-Matthijs
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on February 12, 2011, 04:32:03 AM
Het gaat steeds beter :thumbsup:

Ik zou wel graag even renders zien, zodat ik kan zien hoe ze in SimCity eruit zouden zien. Het ziet er veelbelovend uit...
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 12, 2011, 04:34:20 AM
Je hebt gelijk, maar mijn LE heeft geen ´replace building´-knop. Is er dan een andere manier om dit te doen?
Ik heb wel het idee dat ze groter zijn dan die van haarlemmergold.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on February 12, 2011, 04:47:29 AM
Dat hoeft ook niet. Er kan maar één gebouw op één LOT. Als je hem selecteerd wordt-ie automatisch vervangen.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 12, 2011, 04:58:45 AM
Sorry, maar ik ben echt een leek met de LE; Als je hem waar selecteert? Ik zou zeggen in de LE, of in de PIM?
Ik heb hem geexporteerd en staat nu opgeslagen als .SC4DESC
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on February 12, 2011, 05:17:28 AM
Weet je wat, ik zou eigenlijk eerst de previews in de BAT zien. Over de LOT-editor zal ik je later nog wat vertellen...
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: Getron on February 12, 2011, 08:52:27 AM
Hoi Matthijs,

Je rijtjes huis van Krusemastraat ziet er fantastisch uit  :thumbsup:. Zo krijgen we nog eens een echte Nederlandse woonwijk in onze SimCity steden  :P.  :)

Echter lijkt me het dakraam van je eerste bat nog altijd beetje te groot. Nog steeds krijg ik het gevoel of de verhouding met rest van het gebouw niet kloppen.

In ieder geval veel sccs gewenst.  :thumbsup:

Getron


Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: tag_one on February 12, 2011, 10:42:29 AM
Ziet er goed uit voor een eerste BAT :thumbsup: Een LOT maken is niet zo moeilijk. Je begint met de PIMX (die je hier van de LEX kan downloaden). Vervolgens sleep je je huis naar woning R$$ (oid) en vervolgens rechter muisknop > lot maken. Je krijgt dan een SC4Desc en een SC4lot bestand. Je lot is volledig leeg (op je gebouw na). In de normale lot-editor kun je vervolgens je lot verder inrichten. In PIMX kan het ook (Barby doet dat), maar ik vind het niet echt prettig werken. ;)
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 19, 2011, 06:33:14 AM
Uiteindelijk, na een aantal keer proberen, is het me gelukt om gebouwen in-game te krijgen!

[Klik op de afbeelding voor groter formaat]
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2F21imutw5g%2Frender3a.jpg&hash=8cd06457d6e8c9d35b5b00c83d6b186acbdcf225) (http://postimage.org/image/21imutw5g/)
Eerst de Vuursteenkreek, zoals je kunt zien, de eerste en tweede keer mislukten...
Toch nog een stel bugs gevonden; De zijkant onder het schuine gedeelte aan de voorkant heeft een zwart gat. Voor de rest moet het gebouw iets breder om hem W2W te maken.

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2F21ihw7uo4%2Frender1a.jpg&hash=7ae7b408aa4f30a69f10243d1589ac71104f053d) (http://postimage.org/image/21ihw7uo4/)
Dan de Krusemastraat, de achterkant. Links de eerste versie, rechts de tweede met ramen en deuren, maar zonder bakstenen muren &mmm Toch wat lichter uitgevallen dan ik had gedacht.

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2F21il7ajno%2Frender2a.jpg&hash=e8e8b2f40c336bea18bfef61e53e0a8fd957327b) (http://postimage.org/image/21il7ajno/)
Krusemastraat, gezien vanaf de voorkant. Ook hier ontbreken bij de tweede test de texturen...
Verder heb ik ze naast de gebouwen van Haarlemmergold gezet, ter vergelijking. Zolas je ziet zijn mijn gebouwen groter dan die van Haarlemmergold...

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs1.postimage.org%2F21ioid8n8%2Frender4a.jpg&hash=1e5644491fcb7416721f69f3df34c533de7581d2) (http://postimage.org/image/21ioid8n8/)
Ook heb ik even wat uitgeprobeerd; twee verkeersborden. Alhoewel ik ze in kwaliteit 'high' heb geëxporteerd, is niet zichtbaar wat erop staat...

Ik ben nu bezig met woningen uit de jaren '60. Ik ben nog niet eens klaar met de anderen, vind je gek dat mijn hoofd soms omloopt?
Het gaat gestaag door, alhoewel school me af en toe even tegenhoudt. heb daarom alleen tijd in het weekend. Gelukkig nog één week school en dan is het vakantie en dan heb ik alle tijd! :D

-Matthijs
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on February 19, 2011, 06:43:38 AM
^ Hé, wegwijzers zijn mijn specialiteit  :P

Maar ik zie het al, het gaat steeds beter...
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: Gilikov1994 on February 19, 2011, 07:56:52 AM
Ziet er zeer goed en getalenteerd uit, eindelijk is wat Nederlandse nieuwbouw  ;D


- Giel
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: peter007 on February 20, 2011, 02:44:39 AM
Goed werk Matthijs.
Leuk om te zien dat je ook verkeersborden gaat maken  &apls
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: FrankU on February 20, 2011, 02:57:45 AM
Hoi Matthijs,

Mooi werk, maar je kunt ook wel zien dat het toch weer moeilijker is dan je had gedacht. Toch? Echte adviezen op de BAT moet je van mij niet verwachten, want ik weet er echt niks van. Ik heb wel ergens ooit een keer gehoord dat je gebouwen te hoog moet maken omdat ze in de BAT een beetje platgedrukt worden. Of was het nou juist andersom? Er schijnt in ieder geval een schaalfout in te zitten. En je kunt ook wel zien dat je deuren veel te breed zijn in verhouding tot de hoogte.
Het schaalprobleem met andermans gebouwen is denk ik een van de frustrerendste van SC4 en de BAT. Ik zie wel dat je gebouwen niet precies Haarlemmergolds schaal zijn, maar gezien de tolerantie die we allemaal moeten opbrengen is het wel in combinatie met elkaar te gebruiken. Ik zou me daar toch ook weer niet al te druk over maken.

Succes ermee!
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: tag_one on February 20, 2011, 03:29:33 AM
Er zit inderdaad een vervelende schaalfout in SC4. Dit aangezien sims in het spel ca. 4 meter hoog zijn in plaatst van 2. Verreweg de meeste BATters houden hier rekening mee bij het modelleren van hun gebouwen. Zelf kies ik al verdiepingshoogte dan ook 5 a 6 meter in plaatst van de realistische 3 meter. Deuren en dergelijke maak ik vaak 1,5 bij 4 meter hoog.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: WC_EEND on February 20, 2011, 03:29:59 AM
Door FrankU z'n post hierboven schoot me net het volgende te binnen: of je nu gebouwen, vliegtuigen, bomen,... maakt, alles moet ongeveer 130% zo groot zijn in vergelijking met de echte versie (vb: als een gebouw 10m hoog is in het echt, dan moet het in SC4 13m hoog zijn). Dit heeft te maken met het isometrische camerastandpunt van SC4

Xander
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on February 20, 2011, 04:24:38 AM
^^ Ik schaal al mijn objecten eigenlijk alleen verticaal met 125%...
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: peter007 on February 20, 2011, 04:29:53 AM
Ik bouw gewoon sowieso groter zoals merijn al had gezegd. Dat vind ik veel makkelijker
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 20, 2011, 04:46:09 AM
:o woow, bedankt voor de reacties.

Ik had het ook al gemerkt, dat de gebouwen een beetje geplet uitvallen, met gebouwen in de toekomst kan ik hier rekening mee houden. Doe dan alleen de hoogte aanpassen, aangezien de rest wel klopt.
Ben begonnen met een gebouw dat Getron (http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=5526.msg367259#msg367259) suggereerde. Alleen zo jammer dat niet altijd de juiste texture kan vinden...
O, en om geen valse verwachtingen te scheppen, ik zal waarschijnlijk niet doorgaan met verkeersborden, het was een test. Maar, je weet maar nooit...
Hoop ook ooit de Oosterscheldekering (http://nl.wikipedia.org/wiki/Oosterscheldekering) te kunnen maken, maar net zoals in het echt zal dat wel een technisch hoogstandje moeten worden...

Hoe moest je ook al weer een 'box' doorzichtig maken?
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: Getron on February 23, 2011, 01:32:40 PM
Hoi Matthijs,

En hoe gaat het met je Bats? Lijkt het een beetje?

Ik las dat je niet de juiste texture kan vinden. Misschien dat ik kan helpen, met een extra foto van het gebouw? Dat je die kan gebruiken om je texture op te bouwen. Laat maar horen.

Sccs met je Bats.

Getron
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on February 24, 2011, 08:16:41 AM
Ben nu bezig met een gebouw uit Charlois-Zuid, gesuggereerd door Getron.

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs3.postimage.org%2F5r062p7pw%2FMVE_Urkersingel_r3.jpg&hash=9461b34aeabdae4f5f599fc776fce774892ceedb) (http://www.postimage.org/)
Het gebouw zelf.

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs3.postimage.org%2Fuk9g64nqa%2FMVE_Urkersingel_r1.jpg&hash=42f985bc9ab8b8f4978bdc4c42449cbf066eabfe) (http://www.postimage.org/)
Het gebouw in rijvorm en ernaast de Wijkerstraat van Haarlemmergold. De deuren hebben nu wel een betere verhouding imo. Helaas is de trap nauwelijks zichtbaar &mmm

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs3.postimage.org%2Fr0nk3uxj4%2FMVE_Urkersingel_r2.jpg&hash=4fbdd8882f7b82ed8f1aa7c9e966ccc83bafe4fe) (http://www.postimage.org/)
Zoals je ziet heeft het nog geen achterkant. Helaas kan streetview daar niet komen. Daar ik het nogal precies wil namaken weet ik niet hoe de achterkant eruit ziet. Ik zal het met een beetje hulp van Bing Maps en een beetje mijn eigen fantasie moeten doen.

Ik heb morgen vakantie, dus dan heb ik alle tijd. Helaas moet er dan ook wat aan school worden gedaan, daar de toetsweek erachteraan komt &cry2

Na de vakantie ga ik met school naar Amsterdam, dus dan ga ik volop foto's maken; je komt er ook niet elke week ::)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

-Matthijs
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on February 24, 2011, 08:34:36 AM
Afgezien van een paar kleine glitches ziet het er allemaal prima uit. Al zou ik op de dakkapellen wel wat tinplaten neerleggen voor het regenwater...
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: WC_EEND on February 24, 2011, 09:16:41 AM
Ziet er goed uit :thumbsup: Alleen vind ik het wit van de dakramen iets te fel.

Xander
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: alex_bervoets on February 24, 2011, 10:55:13 AM
Ziet er inderdaad al heel goed uit...
Alleen zijn de dakkapellen té wit. Ook de zwarte ramen in het midden (boven de ingang) zijn iets té zwart.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: Getron on February 24, 2011, 11:39:12 AM
Matthijs,

Als je foto's van de achterkant wilt laat me dan even weten.
Die kan ik regelen, ik woon namelijk zelf in deze buurt.

Gebouw zit er goed uit, maar ik ben eens met WC_EEND. Iets donkerder dakkapel denk ik.

Sccs.

Getron

Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: FrankU on February 24, 2011, 12:35:34 PM
Yep, heel mooi!
Kozijn- en deurafmetingen zien er heel realistisch uit. Subtiele kozijnen ook. Mooie geveltextuur. De dakkapellen zijn inderdaad te wit. Vooral het dak: daar ligt doorgaans bitumen op, al of niet met grind.
Voor inspiratie heb ik een nieuwe topic geopend, speciaal voor foto's. Daar heb ik wat neergezet. Mocht je nog meer trek krijgen in de BAT.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: Buzzit on February 24, 2011, 03:44:07 PM
goed bezig kerel!  :)
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on March 05, 2011, 04:13:28 AM
Geen gebouw dit keer, ben er wel nog mee bezig. Dit keer iets wat ik ook miste in SC4: Nederlandse wegmarkeringen!
Na veel proberen, uitendelijk is dit al versie 5 ofzo en dat vond ik wel waard om te tonen:
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm6.static.flickr.com%2F5019%2F5505932627_00bf4aebdd.jpg&hash=66976d452d493576d5f51919a1e4df6219db4dc5)
Daar was ik nog niet tevreden mee, veel te licht. Toen kwam er dit:
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm6.static.flickr.com%2F5172%2F5505932701_60f6548cd3.jpg&hash=009015e2f84e885129df216f0b526ff7ea61ea1b)
En toen had ik de smaak te pakken en maakte ik ook nog drie andere:
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm6.static.flickr.com%2F5252%2F5506529228_9c9570f4e4_z.jpg&hash=45aa5d9e8a55328f3b8efaf567d13d7f763212ed)
http://www.flickr.com/photos/60342321@N02/5505932879/in/set-72157626216306168/ (http://www.flickr.com/photos/60342321@N02/5505932879/in/set-72157626216306168/)
1. RHW, standaard
2. RHW, cosmetic puzzle piece
3. 100 km/u , inhalen niet toegestaan
4. 100 km/u , inhalen toegestaan
5. erftoegangsweg
6. erftoegangsweg met fietsstrook.

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm6.static.flickr.com%2F5056%2F5505932809_1744a5c27d.jpg&hash=ad1192d865c6b3bde422896be45c43956a44fd76)
Op een een of andere vreemde manier heb ik het tot een park gemaakt en toch in het TE...
Als je ze plaatst, plaats er dan RHW cosmetic puzzle pieces op, daarna deleten en dan weg eroverheen trekken en voila!
Je kan de weg helaas niet meer weghalen...


Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Wees gerust; gebouwen komen er aan, misschien volgende week, er moeten nog wat glitches worden weggewerkt.

-Matthijs
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on March 05, 2011, 08:02:16 AM
^^ Het gebruik van TE-lots voor extra wegmarkeringen wordt sterk afgeraden. Daar zijn cosmetic pieces voor. Bovendien zijn de Euro Textures niet meer compatible met versie 4.2 van de RHW. Bovendien klopt de markering niet helemaal...

Ik zal het voorstellen bij het NAM Team en kijken wat ik zelf kan doen...

Groeten,
Maarten
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on March 06, 2011, 01:00:59 PM
Dat zou leuk zijn Maarten! Ben benieuwd.

Vorderingen aan het laatste BAT gebouw, hoop dat het er nu beter uitziet.
Paar glitches moeten nog worden weggewerkt en het is te breed geworden voor W2W; dat komt nog!
Er is een stukje uit de gevel die ik niet terugkrijg &mmm
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm6.static.flickr.com%2F5219%2F5506511002_f0f8be5a55.jpg&hash=dfb37ba54f9704e654a10b8054e66556ff76e1a0)
Als er meer is post ik het!
Hierna komen gebouwen uit het 'inspiratie-topic'.

-Matthijs
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: MandelSoft on March 06, 2011, 02:07:10 PM
Ziet er prima uit  :thumbsup: , misschien nog een leuke 1x2 lot eromheem met wat leuke decoratie en hij is bijna af. Al weet ik niet wat er aan de hand is met die gevel...
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: FrankU on March 07, 2011, 01:16:00 AM
Ik wil zo'n lotje wel maken. Als eerste gezamenlijk teamproject? Jammer alleen dat ik je plaatjes niet kan zien in de laatste posts sinds je met de wegmarkeringen bezig bent. Daarvan kan ik alleen met de link die je geeft een plaatje oproepen. De rest bestaat uit rode kruisjes. Jammer, ik was juist zo benieuwd.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on March 07, 2011, 07:50:36 AM
Ik hoop dat je de afbeeldingen nu wel kunt zien, Frank. Dit keer heb ik ze via Flickr geüpload (voorheen met postimage), werkt wel fijner trouwens. Als je een LOTje wilt maken, dat is goed. Als alle glitches zijn weggewerkt dan zal ik de bestanden doorsturen. Zal een topic openen onder BAT-help voor de glitches, heb er nog niet veel ervaring mee.

-Matthijs :thumbsup:
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: FrankU on March 07, 2011, 07:59:13 AM
Hoi Matthijs,

Nu zie ik ze inderdaad wel.
Mooi huisje, maar ik heb wel een opmerking. Die inpandige balkons op de tweede verdieping in de achtergevel zijn naar mijn smaak wel erg onlogisch. Ik heb dat nog nooit gezien in dit soort woningbouw. Meestal zijn het arbeiderswoninkjes waar op de vierkante meter wordt gepuzzeld. Daar worden niet ineens diepe balkons gemaakt. Datr past meer bij dure appartementen. En de dakterrassen, daar heb ik ook een beetje mijn twijfels over. Ze zien er mooi uit, maar zijn ze realistisch?

Over die verkeerszaken wil ik niet zo veel zeggen, bwehalve misschien: het zou mooi zijn als er iemand zo gek was om een complete SAM set voor Nederland en België te maken met specifieke structuren, zoals inderdaad de fietsstroken en zo.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mave94 on March 07, 2011, 08:09:03 AM
Goed dat je de foto's nu wel van zien, Flickr werkt dus beter...

Ik heb het gebouw nagemaakt van het Amelandseplein in Rotterdam. Ik had van Getron een foto gekregen van de achterkant: [link] (http://www.flickr.com/photos/60342321@N02/5506592958/)
Over de dakterassen heb je gelijk, zowieso zijn de deuren naar het dakterras een beetje klein, maar dat valt gelukkig niet te zien. Wat kan ik er dan aan veranderen?

BeNeLux SAM, klinkt leuk ;D Dat zou inderdaad leuk zijn. Ik heb er helaas niet zoveel ervaring mee...
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: Getron on March 07, 2011, 08:32:44 AM
Hoi Matthijs,

Je BAT van Amelandseplein ziet er mooi uit, goed werk. :thumbsup: Mogelijk dat ik je een beetje kan helpen met de inpandige balkon, misschien dat je deze iets minder diep kan maken. Om even te spreken over werkelijke maten: balkon is ongeveer 1,36cm diep. Helaas kan ik geen foto maken van mijn balkon, balkon ziet er niet uit met al het troep er op &ops. De vriendin zit wel te zeuren dat ik moet opruimen  &mmm, maar ik heb helaas te veel lol met SC4  :D

Mogelijkheid om nog een hoekwoning te batten (dacht dat ik je daar ook een foto van had gestuurd). Echter hebben deze woningen geen dakterras.

Verder zou ik deze graag in mijn stad terug te zien  :P :thumbsup:

Keep it up.  :thumbsup:

Getron.
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: FrankU on March 09, 2011, 07:49:20 AM
Nou ja, inderdaad! Een inpandig balkon. Nu ik het zie, denk ik: ja dat komt me wel bekend voor. Ik woon blijkbaar al te lang niet meer in zo'n buurt.
Maar als je goed kijkt zie je inderdaad dat het balkon heel ondiep is. Je zult dus wel een deur en een raam moeten zien in SC4. Verder zie je ook dat het balkon smaller is: per woning is er ook nog een kamer (keuken, denk ik) met een raam aan de achterkant. Dus als je het balkon zo aanpast, dan klopt het wel. En het dakterras: tja, er lijkt iets mis te zijn. Misschien moet de hele kap een stukje omhoog? Een klein beetje kan wel. Verder kun je misschien de nok iets verhogen en wat meer naar achteren leggen. Dan wordt het voorste dakvlak langer (kan de dakkapel ook iets omhoog) en wordt het achterste dakvlak korter. Er ontstaat dan wat meer hoogte onder de goot aan de achterkant. En dan is het dakterras opgelost.
Maar het wordt heel goed!

P.S.: zou ik je om een wederdienst mogen vragen? Kijk eens naar mijn landbouwlots. Wat vind je ervan? (Mag dit, of wordt ik nu verbannen van de website?)
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: mrbisonm on March 09, 2011, 08:25:40 AM
Quote from: MrMAvE94 on March 06, 2011, 01:00:59 PM

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm6.static.flickr.com%2F5219%2F5506511002_f0f8be5a55.jpg&hash=dfb37ba54f9704e654a10b8054e66556ff76e1a0)

-Matthijs

ziet er goed uit. ;)

mrb
Title: MVE BATs - Amelandseplein
Post by: mave94 on March 11, 2011, 12:08:08 AM
Antwoorden:

@Getron:

Ik had al gedacht dat je daar zou wonen, want zoals ik in Google Street View kan zien kan je er niet zomaar komen. lol daar was ik een paar dagen geleden vlakbij... Het inpandige balkon heeft nu precies dezelfde afmetingen als jouw balkon. Hoop dat het er nu beter uitziet. Een hoekwoning komt misschien later wel; eerst deze afmaken en vervolgens heb ik nog een heel aantal andere gebouwen op mijn lijstje staan
@Frank:
Had zelf ook het gevoel dat er iets niet klopte met het dakterras alleen wist ik niet precies wat. Bedankt voor de tips; het heeft nu ook een zijkamer, balkon kleiner en minder diep. Dak is ook omhoog gegaan, ziet er beter uit nu. Alle glitches zijn nu weggewerkt, sterker nog, de texturen komen nu veel beter me elkaar overeen! Mocht je het gebouw al goed vinden voor een LOT, stuur me gewoon een PM, dan zend ik ze!
@mrbisonm:
Bedankt, zal binnenkort ook een Engelstalig topic openen.

En dan nu: screenshots!

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm6.static.flickr.com%2F5291%2F5516468197_dae3dc7841.jpg&hash=485a4d20b09da68d91a9d22aa4f534e71f2c42b9)
http://www.flickr.com/photos/60342321@N02/5516468197/ (http://www.flickr.com/photos/60342321@N02/5516468197/)

Op een paar kleine details na is hij bijna af. Het heeft nog geen verlichting, daar weet ik geen raad mee. Wel tutorials gevolgd, maar het wil niet lukken, dat komt misschien later nog!
Helaas heb ik de komende twee weken geen tijd, want ja, school gat voor hè. Ik heb namelijk toetsweek en die moet ik echt wel goed gaan maken... Ik kan hoogstens een paar kleine aanpassingen verrichten en anders ben ik 26 maart weer terug!

-Matthijs
Title: Re: MVE BATs - Amelandseplein
Post by: alex_bervoets on March 11, 2011, 12:42:10 AM
Qua lichten ben ik nu ook geen expert maar ik weet er ondertussen al wel iets van (vooral hoe het niet moet  :P).
Dus als je hulp nodig hebt geef je maar een gil...

Voor de rest ziet het er goed uit maar de ramen en deuren achteraan zien eruit alsof ze in het textuur zitten? Meestal zitten ramen ietsjes dieper in de muur (0,1 meter volgens tips die ik gekregen heb op simtropolis).

Alex
Title: Re: MVE BATs - Amelandseplein
Post by: Gilikov1994 on March 11, 2011, 07:44:36 AM
Geweldig wat je doet!  &apls

- Giel
Title: Re: MVE BATs - Amelandseplein
Post by: FrankU on March 11, 2011, 10:32:44 AM
Van de details weet ik niks af, maar in grote lijnen ziet het er nu veel beter uit. Sterkte met je toetsweek. Blij dat ik die inmiddels allemaal achter de rug heb.  $%Grinno$%
Title: Re: MVE BATs - Amelandseplein
Post by: Buzzit on March 11, 2011, 07:12:15 PM
leuk dat je bij de weg textures ook fietspaden toevoegd!
iets waar best el eens verdieping in mag komen!
Title: Re: MVE BATs - Amelandseplein
Post by: WC_EEND on March 12, 2011, 12:39:31 PM
Quote from: Buzzit on March 11, 2011, 07:12:15 PM
leuk dat je bij de weg textures ook fietspaden toevoegd!
iets waar best el eens verdieping in mag komen!
Volledig mee eens!

Xander
Title: Re: MVE BATs - Amelandseplein
Post by: Getron on March 16, 2011, 08:24:56 AM
Hoi Matthijs,

Mooi werk op amelandseplein, alleen heb ik het gevoel dat er te veel ramen zijn. Mogelijk dat de ramen aan de zijkant weg kunnen?

We moeten zeker NAM textures krijgen met fietspaden, of die van een provinicale weg.

maar ga zo door man,

Goed werk.  :thumbsup:

Getron
Title: MVE BATs - Oosterscheldekering
Post by: mave94 on April 04, 2011, 11:23:39 AM
Antwoorden:

@Alex:
Ik ben echt werkelijk onbekend met nightlights, dus als je wat simpele tips hebt is dat altijd welkom!
De ramen aan de voorkant zijn wel goed, maar je hebt gelijk dat ze aan de achterkant een beetje ondiep zijn, dat is nu aangepast.

@Giel:
Dankjewel voor je reactie!
@Frank:
Toetsweek goed en wel achter de rug. Bedankt.
@Buzzit:
Ik hoop dat er ooit nog eens iemand zo gek wordt om hier mee door te gaan, maar daar heb ik helaas de kaas niet van gegeten...
Ik ben nogsteeds een beginnend BATter en volop aan het leren hoe het wel (en ook niet) moet.

@Xander:
Dat dacht ik dus ook, maar heb hier helaas weinig verstand van...
@Getron:
De ramen aan de zijkant weg? ik dacht eigenlijk dat dit zeg maar een hoek- en tussenwoning in één zou worden. Dus dan zijn die ramen voor de zijkant en niet zichtbaar voor de tussenwoning. In het RL gebouw zitten de ramen op dezelfde plaats naar mijn idee?

Amelandseplein
Het is nog niet zeker of dit ooit publiek zal worden, hoop van wel :D. Er moeten nightlights in, hierbij moeten de verdiepingen naar mijn idee 'hol' worden, wat ze nu niet zijn. Dat wordt een hele klus...
Ook missen er stoelen, banken en tafels voor op de balkons.
Ik heb eigenlijk geen idee wat de beste manier is om een gebouw te BATten, maar daar kom ik vanzelf wel achter.
Omdat hier maar enige aanpassingen zijn verricht, post ik geen nieuwe screenshot.

Oosterscheldekering
Zoals de titel al deed vermoeden, ben ik begonnen aan een 3d model van de Oosterscheldekering. Zal hier een aantal blij mee gaan maken!
Het gebouw is in 3d net zo ingewikkeld als dat het in het echt is. Vorderingen gaan daarom minder snel dan gedacht.
Ondertussen is de screenshot al enigszins verouderd, maar dat is geen probleem.
(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fthumb%2F2%2F2a%2FOosterscheldekering-pohled.jpg%2F264px-Oosterscheldekering-pohled.jpg&hash=67f4af2bb0a1d22ad7dd2ec187a005a4bb79f12c) (http://nl.wikipedia.org/wiki/Oosterscheldekering)(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm6.static.flickr.com%2F5020%2F5589660104_6b54a1ac23_b.jpg&hash=67b311cf3f29599909514edf1d70355079845731)
grootte: 4x4 tiles >> Het is zo groot, want in het echt is het ook zo groot. Heb ik op kunnen maken uit luchtfoto's, foto's en foto's uit eigen archief.
Zal waarschijnlijk iets kleiner worden en een halve pijler van elk op de LOT, maar dat komt later.

Dingen die ontbreken/nog moeten worden gedaan:
- De sluis zelf 'zweeft' nu. Deze moet aan de zijkanten worden afgewerkt
- Platformen op de pijlers aanbrengen
- Trap naar deze platvormen
- Hek voor veiligheid op de brug.
N.B.: textures kloppen uiteraard niet, het zijn dezelfde als op de vorige pagina, maar als er betere zijn zullen die worden gebruikt. Het is het idee dat daar een weg ligt.


Tips zijn welkom!

Andere projecten
Ben ondertussen ook begonnen met het vervaardigen van boerderijen. Vond het nog niet waard om een afbeelding te posten. Ik heb nu van 5 typen boerderijen de hoofdvorm. In het totaal moeten er zo'n 12-15 Nederlandse boerderijen komen, ook met hun variaties, maar dat is een langetermijnproject.
Welke boerderij zouden jullie het eerst willen zien?
Ook nog niet waard om te posten, maar ik ben ook begonnen aan de gevel van een van de gebouwen uit de dorpskern waar ik woon. Dat betreft dit gebouw. (http://www.horecaspijkenisse.nl/deelnemers_degullegaper.html) Vond dat ook wel typisch Nederlands ;D

Graag hoor ik jullie mening hierover!

-Matthijs :thumbsup:
Title: Re: MVE BATs - Oosterscheldekering
Post by: peter007 on April 04, 2011, 12:43:03 PM
 &apls Ambitieus project Matthijs.

Ik zie het wel zitten. Mocht je hulp nodig hebben met Moddelen, Texturen of modden. Dan zal ik graag helpen.
Ik kan helpen omdat ik er op ongeveer 20 km vanaf woon.

Veel succes!
Title: Re: MVE BATs - Oosterscheldekering
Post by: Buzzit on April 04, 2011, 01:24:21 PM
fantastisch project man!
leuk dat je dat je met zoiets begint!
lijkt me ontzettend uitdagend!
Title: Re: MVE BATs - Oosterscheldekering
Post by: WC_EEND on April 04, 2011, 01:37:13 PM
oooh, de Oosterscheldekering, ik heb 'm nog maar 1x in het echt gezien en vond de echte zeer indrukwekkend. De basis ziet er al zeer goed uit en ik ben benieuwd hoe het verder evolueert.

Xander
Title: Re: MVE BATs - Oosterscheldekering
Post by: FrankU on April 06, 2011, 12:43:43 AM
Je hebt heel wat hooi op je vork genomen.

Prachtig, die Oosterscheldekering.
Dat je al met vijf boerderijen bezig bent maakt me blij. Zoals je weet ben ik al en poos een hele hoop boerderijen aan het lotten. Daarbij mis ik wel een beetje de echte nederlandse boerderijmodellen. Dus als er een model van jou klaar is zal ik dat onmiddellijk kunnen verwerken in een of meerder van mijn boerderijlots. Kwestie van vervangen en een beetje schuiven, denk ik.

Mijn voorkeuren:
- Een paar mooie hallenboerderijen zoals je die hier in Salland ziet, of in Staphorst zoals ik laatst op de foto heb gezet. Bijvoorbeld een kleintje, een middel en een grote.
- Een stolp uit Noord-Holland.
- Een stoere Kop-hals-romp uit Groningen of Friesland?
Zie maar waar je mee komt. In het ergste geval (als je meer modellen hebt dan ik lots heb gemaakt, bouw ik er wel een paar lots bij.
Denk je ook aan schuurtjes, stallen, hooibergen en dat soort spul?
Ik heb flink gezocht in de bestaande megapacks, maar ik vind maar verdraaide weinig dat mij kan bekoren.

En dat café in Spijkenisse is altijd bruikbaar. Zelfs als boerderijtje misschien.

Succes.  &apls
Title: Re: Matthijs ontdekt B.A.T.
Post by: ifreaky on May 02, 2011, 06:34:51 AM
Quote from: mrtnrln on March 05, 2011, 08:02:16 AM
^^ Het gebruik van TE-lots voor extra wegmarkeringen wordt sterk afgeraden. Daar zijn cosmetic pieces voor. Bovendien zijn de Euro Textures niet meer compatible met versie 4.2 van de RHW. Bovendien klopt de markering niet helemaal...

Ik zal het voorstellen bij het NAM Team en kijken wat ik zelf kan doen...

Groeten,
Maarten

Het is alweer even geleden, maar is er al progressie? Fietspaden op wegen zijn echt typisch Hollands ;)
Title: Re: MVE BATs - Oosterscheldekering
Post by: MandelSoft on May 02, 2011, 06:36:08 AM
^^ Nee, deze dingen duren een tijdje. Bovendien, we hebben al een boel andere leuke foefjes die we nog moeten afronden  ;)