• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Nederlandse/ Belgische BAT'S / Dutch/Belgic BAT'S

Started by Fledder200, August 22, 2008, 05:26:29 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WC_EEND

Quote from: mrtnrln on June 19, 2011, 12:31:45 PM
SAM 8 (Cobblestone) is toch een kasseistraat?

yep, ben niet zeker of het SAM 8 is, maar ik ben zeker dat er ook kasseien in de SAM zitten ;)
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

FrankU

Ja, er zit indedaad een soort kasseienstraat in de SAM, maar dat is wel een die me meer geschikt lijkt voor winkelstraten in Brugge en Deventer. Voor ouderwetse kasseien zou je misschien een wat rommeliger beeld willen.
Ik zou het wel stoer vinden als er een BeNeLux SAM zou ontstaan met straten met fietsstroken, ouderwetse kasseien en zo. Het is alleen niet mijn kopje thee, maar als er een andere BNL lid opstaat (Maarten?) dan zie ik wel een kansje.

MandelSoft

Nou, ik heb de komende weken weinig tijd (tentamens en dan een reis naar Zweden), en bovendien is de RUL1-code ook niet mijn cup-of-tea.
Lurk mode: ACTIVE

FrankU

Dan zal het er voorlopig wel niet van komen.

alex_bervoets

Tja, ook niet mijn ding... 't was maar een ideetje ;)

WC_EEND

Ik gaer mij tijdens de zomervakantie eens proberen in verdiepen, en afhankelijk van hoe goed dat lukt komt er misschien wel iets van.

@Frank: hier in België hebben de oude kasseistraten eigenlijk nooit fietspaden :P en in het specifiek geval van Gent, vaak tramsporen er in.
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

alex_bervoets

OK, nu dat ik toch bezig ben met opmerken van dingen die misschien nog niet bestaan...  ;D

Winkelstraten...







Amerikanen kennen enkel de shopping-centra langs de grote wegen... enig idee hoe we dergelijke straten zouden kunnen ontwikkelen? Ik heb op simtropolis een straat gevonden die verkeersvrij is waarlangs alle gebouwen kunnen ontwikkelen maar hoe kan je enkel "die" of "dat" soort gebouwen laten ontstaan langs die wegen?

Ja, ik ben een lastigaard als ik moe ben, dat zal beteren als de vakantie er is  :D

MandelSoft

Langs de pedestrian malls van de NAM kunnen commerciële gebouwen prima groeien. Huizen niet. Echter het ontwikkelen van een bepaald soort gebouw is lastig, maar je kan een trucje uithalen: als je per se een 1x2 of 1x3 gebouw wil hebben, leg om en om LD en MD (of MD en HD) zones aan. Hierdoor kunnen de LOTs niet samengevoegd worden en groeien er alleen maar 1x2 of 1x3 gebouwen...
Lurk mode: ACTIVE

kelis

#248
Hi mates:

I'm from Holland but I don't speak Dutch because I live in Spain, I got the Dutch nationality and I love Holland,
I feel more Dutch than Spanish...I know almost all of Holland, but the area I know best is Leeuwarden and Assen,
I'm from there...you can see my photos of Holland in this link.

http://www.flickr.com/photos/mokingbird/sets/72157625240839212/

I have material of Netherlands and now I'm working on some bat's...soon I will create a thread with images of the
bat's...I'm also working on a region inspired in Leeuwarden...this will be ready soon  :)

I hope not to bother with my comment, I want to thank you for this topic, almost every day I look this thread...
you did a great job here ! Thank for all this work over the Netherlands and Belgium.

Thanks friends  :thumbsup:

PD: What I need to become a member of BeNeLux ?

.                                                                                                                      

                                                                                     || Benelux Team || Windows on the World || My Photos on Flickr || Kelis BNL Projects ||

mave94

*Matthijs mengt zich in het gesprek*

Ik had ook zo'n idee voor fietsstroken en winkelstraten. Is het misschien een idee dat iemand de textures maakt en dat iemand van buiten het team, die er meer kaas van heeft gegeten, de textures dan 'MOD'?

FrankU

Ahum, ik was weer eens iets te kort van stof.
Wat ik bedoelde was niet een kasseienstraat met fietsstroken, maar een setje SAM texturen voor de BeNeLux, zoals: een kasseienstraat, een asfaltweg met rode fietsstroken (iemand had daar al eens een poging toe gewaagd, wie ook weer?) Misschien iets dat eruitziet als een voetgangerszone in een binnenstad? Als je foto's voor je MD maakt kun je misschien de automata uitschakelen, of en auto en vrachtwagenblocker gebruiken?
Zou het mogelijk zijn een straat te ontwerpern die alleen voor voetgangers toegankelijk is, maar waar toch R,en C groeit? Waarschijnlijk niet, want de NAM team lui zullen dat al wel eens hebben geprobeerd, is het niet?

MandelSoft

Ik kan misschien textures maken (asfaltweg met fietsstroken). De vraag is: welke SAM set moet ik dan vervangen? Ik zat zelf te denken aan SAM 5...
Lurk mode: ACTIVE

ifreaky

Sam 5 is goed! Ik gebruik die dirt roads toch nooit... ik weet niet hoe dat met andere zit?

FrankU

Om te beginnen: ifreaky welkom!

Mijn suggesties:

Sam 1; PEG parking texturen gebruik ik nooit
Sam 2; Herringbone brick kan best gebruikt worden voor een BeNeLux specifiekere baksteenweg.
Sam 5; Gebruik ik ook nooit
Sam 8; Kan bijvoorbeeld best een echte kasseienweg worden
Sam 9; Kan ook specifieker BeNeLux worden.

Voordeel van de SAM is: de bestanden staan los in een directory. Je kunt per keer dat je speelt de texturen vervangen.
Wat ik heb gemerkt is dat een bestand in een Zip-file niet wordt herkend. Dus als ik bestanden wil wisselen heb ik ze allebei als Zip-file in de directory staan en ik pak steeds die ene uit die ik hebben wil. Dan hoef ik nooit te zoeken.

WC_EEND

Whoops, ik loop blijkbaar weer een beetje achter :P

Die poging die je bedoelt Frank, was dat toevallig Nique's set van Nederlandse RHW retextures (met groene fietspaden als ik mij goed herinner)?

Voor de SAM: SAM1 lijkt me het beste, aangezien er toch genoeg ploppable parking sets zijn.

En finaal nog aan Alex: is die laatste foto in Brugge getrokken? (ik weet dat de 1e Gent Veldstraat is en de 2e Brussel Nieuwstraat, maar die 3e kan ik niet echt thuiswijzen)

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

alex_bervoets

Quote from: WC_EEND on June 24, 2011, 07:22:53 AM
En finaal nog aan Alex: is die laatste foto in Brugge getrokken? (ik weet dat de 1e Gent Veldstraat is en de 2e Brussel Nieuwstraat, maar die 3e kan ik niet echt thuiswijzen)

Nee... Diestsestraat van Leuven (mijn geboortestad) ;)

MandelSoft

#256
Quote from: FrankU on June 24, 2011, 05:27:53 AM
Om te beginnen: ifreaky welkom!

Mijn suggesties:

Sam 1; PEG parking texturen gebruik ik nooit
Sam 2; Herringbone brick kan best gebruikt worden voor een BeNeLux specifiekere baksteenweg.
Sam 5; Gebruik ik ook nooit
Sam 8; Kan bijvoorbeeld best een echte kasseienweg worden
Sam 9; Kan ook specifieker BeNeLux worden.
SAM 2 is naar mijn mening al geschikt voor de Benelux. Veel van mijn straten zijn al uitgevoerd als SAM 2. Wat dacht je van de volgende alternatieve sets?
- SAM 1: Asfaltstraat met fietsstroken.
- SAM 5: BeNeLux kasseiset. (de originele SAM 5 vind ik lelijk. Ik gebruik liever SAM 3 daarvoor)
- SAM 9: Hier ben ik niet over uit. Iemand ideeën?

Is hier iemand anders ook getalenteerd in textures maken (of geïnteresseerd)?

@WC_Eend: nee, deze set had geen groene fietspaden, maar een groene middenlijn. Ik had een PSD hiervan op mijn PC staan, maar, die is maar weinig bruikbaar  &mmm

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

WC_EEND

Maarten,
Ik wil gerust leren hoe je textures maakt, kan altijd handig van pas komen.

PS:nu je het zegt, inderdaad, ze hadden een groene centreline en geen groen fietspad (van waar haal ik dat dan? :P)

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

kelis



# ABN AMRO - Located in Assen.

Hi mates, this is my first work for the team, It's a little office building located in Assen, for the moment just a little bit work...



any advice?

Greetings  :thumbsup:
.                                                                                                                      

                                                                                     || Benelux Team || Windows on the World || My Photos on Flickr || Kelis BNL Projects ||

peter007

It looks great already.
And the other side of the building?