• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Starten met SC4

Started by NikNik, May 25, 2008, 07:41:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NikNik

Nou, nou mensen ik ben weer min of meer terug na een half jaartje. Ik ben met een andere baan gestart en had weinig tijd voor SC4. Daarnaast heb ik mijn PC opnieuw geinstalleerd en was dus SC4 kwijt.

Enfin ik zie dat nu ik terug ben er weer een veelvoud aan files op de Exchange staan. Een woud waar ik gemakkelijk in zoek raak. Daarom mijn vraag: Wat raden jullie aan te downloaden?
Natuurlijk NAM2008 maar wat nog meer?

Nik-Nik

sebes

NikNik, wat een vraag....  Alsof je een newbie bent. Je zou toch beter moeten weten..  :P

Ik zeg je : download de hele LEX (incl NAM en CAM) en ga dan naar STEX voor Haarlemmergold, Vanderaap, Oppie, Tatoed Millionaire, Zwanneman, Erdmoebel, Oddfromsweden, Porkie en ITS.

Hoe meer custom content hoe leuker het wordt!

Check my MD:               
Rhenen,NN

NikNik

Ha, ha,  :D niebie  :D , ja ik kan me voorstellen dat dit je reactie is. Nou de vraag is eigenlijk verkeerd gesteld, Sebes.

Wat ik me eigenlijk afvraag is hoeveel er tussen november 2007 en juni 2008 (inmiddels) veranderd is. Ik zie dat een aantal uploaders megafiles heeft gemaakt van props en textures. Bijvoorbeeld Simgoober.
Daarnaast heeft Deadwood en Diggis een dependency list gemaakt, maar zijn deze alleen van hun files of van nog meer?

Ik sta op een uniek punt dat ik mijn hele plugins folder kan aanpassen en ik vraag advies hoe ik dat het beste zou kunnen doen.

Mazzel,

Niek

MandelSoft

In ieder geval is de RHW v20 met MIS uitgebracht en v21 komt eraan (dit is een aanrader). De Europeese textures zijn hier ook voor beschikbaar. Ook zijn er nieuwe versies van de NAM, de SAM, de HSRP en de Euro-textures van SFBT. Dat is alles wat ik je kan aanraden.

Groetjes,
MRTNRLN
Lurk mode: ACTIVE

klaascornelis

Cam is zeker aan te raden rekening houdend met het feit dat je veel nieuwe gebouwen moet downen--> zorgt voor meer afwisseling  :P
Zeker wel de readme met compatibiliteitsproblemen lezen, er zijn nogal wat mods die het boelke mis doen lopen.

Greetings
KC

CasperVg

De dependency-lijst van Deadwoods is alleen voor zijn lots/bats, maar de dependency-lijst die Diggis gemaakt heeft heeft links naar alle dependencies die je mogelijks kan downloaden. Wat klaascornelis zegt is ook zeker waar, je moet ervoor zorgen dat je zeker geen confliceterende mods installeerd, als je de CAM beslist te gebruiken. Als je de CAM beslist te gebruiken, moet je wel voorbereid zijn op een grote hoeveelheid aan extra custom content.
Deze thread is zeer handig om verschillende manieren om je plugin-map te ordenen te leren.

Veel plezier,
Casper
Follow my SimCity 4 Let's play on YouTube

NikNik

 ()stsfd() ()stsfd() ahhhh, dit zijn handige tips. Ik ben blij dat jullie enthousiast zijn over CAM. Bij de introductie medio vorig jaar heb ik CAM niet geinstalleerd omdat ik een beetje download-moe was.
Nou ben ik al meer dan 7 maanden niet meer met SC4 actief en begint het toch wel weer te jeuken, dus ik kan weer als een freak gaan downloaden.  :D

Met jullie hints en ideen kan ik hopelijk een goede en logische plugin folder maken.

Mazzel.

Nik-Nik

Herdervriend

IK raad je in ieder geval aan je Simcity 4 gewoon op een schijf met giga veel grootte te zetten en dan een money mod te installen. Dan kan je kopen wat je wilt. Verder dat ik je aan: Doe wat je wilt, we zijn geen dictators:xD:
(Re-designing)

NikNik

Herinstalleren is toch lastiger dan je denkt. Af en toe kom ik nog texture problemen tegen zoals bij SG/CAL canals. Dacht ik alles goed te hebben geinstalleerd, kom je na 3 weken spelen toch weer missing textures tegen. Gelukkig is het dan een kwestie van stappen terug tellen.
Lastiger is het als je mega packs hebt geinstalleerd en je beseft dat er sommige lot files missen. Alleen welke? Ik ben bang dat SG dit nogal veel heeft. weet iemand van jullie hoe dat zit met die Mega packs en of die verwijzen naar eerdere installaties?

Mazzel,

Nik-Nik

sebes

Quote from: NikNik on September 20, 2008, 11:28:42 PM
weet iemand van jullie hoe dat zit met die Mega packs en of die verwijzen naar eerdere installaties?

Ik begrijp je vraag niet helemaal. De meeste megapacks die uitkomen hebben een cleanitol lijst die oudere versies van files verwijderd (of je kan dat zelf handmatig doen).

Als je een bepaalde texture mist laat me dat weten, misschien dat ik je kan zeggen in welke megapack die zit. De meeste cleanitol lijsts heb ik nl speciaal daarvoor opgeslagen..



Check my MD:               
Rhenen,NN