• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Gmax naar 3DSmax 2010?

Started by alex_bervoets, January 10, 2013, 02:43:00 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alex_bervoets

Weet er iemand hoe je een Gmax-file in 3DS-max 2010 krijgt?
Ik heb enkele sites gevonden die in een tiental stappen de omzet maken, maar ik geraak er maar niet aan uit...  ()what()

mave94

Hallo Alex, voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Mocht dat wel zo zijn, dan houd ik me zeker aanbevolen. Wellicht dat er via andere extenties wel het een en het ander mogelijk is. Ik heb hier ook wel eens naar gekeken, maar ook ik heb het niet gevonden.

-Matthijs

xannepan

Hoi,

Het is mogelijk, maar ik weet niet of je de plugins en programma's die je ervoor nodig hebt nog online kunt vinden (ik werk zelf al een hele tijd niet meer direct in gmax dus ik heb de programma's helaas zelf ook niet meer)
Wat je nodig hebt (misschien vind je eea via google)
1. Een  MD3 export plugin voor gmax (een dll als ik me goed herinner.. Na nstallatie je file als MD3 exporteren... Hier waren nog wat issues met configuratie van de export)
2. Een programma (freeware destijds) deep exploration 3.5 (oudere versies werken volgens mij niet). Hiermee kun je de md3 inlzen en exporteren naar 3ds

Vervolgens 3ds inlezen in 3dsmax.
Alle objecten worde geconverteerd naar meshes, je verliest textures en uvw coordinaten.

Hoop dat je hiermee iets verder komt...


alex_bervoets

NCGAIO: je bent mijn held van de dag!  :thumbsup:

Bedankt... het lijkt te werken. Er is wel wat verlies van kwaliteit (het 3ds model ziet er veel "hoekiger" uit), of doe ik iets verkeerd?

NCGAIO

Quote from: alex_bervoets on January 10, 2013, 09:12:27 AM
(het 3ds model ziet er veel "hoekiger" uit), of doe ik iets verkeerd?



Sorry begreep niet wat je bedoeld met dat!


Misschien een foto zou helpen ons te begrijpen het probleem Ok!