• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Dutch day?

Started by Strechnitz, August 27, 2007, 05:16:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WC_EEND

#320
Yup, het waren enkel wij 4 deze keer.

Gelukkige verjaardag trouwens Sebes.

edit:

Quote from: FrankU on June 10, 2013, 05:10:58 AM

Mooie plaatjes!
Dit gebouw deed me denken aan het Bureau of Bureacracy, dat ik nog nooit als reward aangeboden heb gekregen.... Waarom? Dat snap ik niet, maar goed.

Heh, grappig, iemand (ik denk dat het Matthijs was) zei net hetzelfde toen we er passeerden.
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Getron

#321
@FrankU
Dat zei ik ook al toen we daar waren  :D
Alsof het zo uit Gent in SC4 was gezet  ;)

@Sebes
Volgende keer erbij?

Getron

FrankU

Als je er even over nadenkt is dat niet eens zo verrassend. Het is een soort standaard classicisme uit de 19e eeuw dat veel werd gebruikt voor overheidsgebouwen. Washington staat er vol mee, maar Europa ook. Dat hebben ze bij Maxis wel goed gezien.
Toch leuk.

Getron

Lijkt me logisch.

Terwijl we door Gent liepen dacht ik een een oude Hanze invloed te herkennen, maar ook een voorloper van de trapgevel die je veel in Amsterdam ziet.

Maar ook dacht ik enkele Oostenrijkse invloeden te herkennen, mogelijk uit de tijd dat België onderdeel was van Oostenrijkse rijk?

Getron

WC_EEND

Quote from: Getron on June 11, 2013, 01:11:20 PM

Maar ook dacht ik enkele Oostenrijkse invloeden te herkennen, mogelijk uit de tijd dat België onderdeel was van Oostenrijkse rijk?

Lijkt mij de meest logische verklaring. Gent is ook altijd al een belangrijke stad geweest in België (in de Middeleeuwen zelfs de grootste stad in Europa, op Parijs na), dus dat zal wellicht ook wel een rol gespeeld hebben.

Wat vlug gegoogle heeft dit opgeleverd. Ik kon echter wel geen specifieke voorbeelden van Oostenrijkse architectuur vinden, vreemd genoeg.

Xander

edit: by the way, weet er iemand hier waarvoor de X-en op de Amsterdamse vlag staan?
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Getron

#325
Xander,

Wat ik begrijp is het onduidelijk waar de X-en, ook wel  Andreaskruisen genoemd, vandaan komen. Volgens de ene overgenomen van de banier van edelman en heer Persijn. Volgens de ander staat het voor plagen die Amsterdam hebben getroffen. Dus lastige vraag om te beantwoorden.

Las nog door het stukje (link die je had gestuurd) en las volgende "Begin achttiende eeuw bleef de bouwstijl nog sterk gebonden aan de traditionele architectuur van de zeventiende eeuw, doch stilaan werkte men zich los van de lokale bouwtrant onder invloed van de Franse, Hollandse en Oostenrijkse architectuur." Dacht dat terug te zien in verschillende grotere overheidsgebouwen en theater.

Getron

Swordmaster

Zal wel zoals al de rest in Amsterdam uit Antwerpen komen. :D


Cheers
Willy

alex_bervoets

En? Hoe realistisch zijn de Gentse BAT's?  ;)

MandelSoft

Best wel realistisch. Ik herkende de gebouwen in het echt meteen! :thumbsup:
Lurk mode: ACTIVE

sebes

Quote from: WC_EEND on June 11, 2013, 01:58:17 PM
edit: by the way, weet er iemand hier waarvoor de X-en op de Amsterdamse vlag staan?

Tegenwoordig staan ze voor: Heldhaftig, Vastberaden en Barmhartig (al is de oorsprong onduidelijk... :)

Quote from: Getron on June 11, 2013, 03:24:30 AM
@Sebes
Volgende keer erbij?

Graag zelfs. Had ik het dit keer op tijd geweten was zeker afgereisd naar Gent, "mijn" thuisstad in Belgie!
Check my MD:               
Rhenen,NN

WC_EEND

Quote from: sebes on July 25, 2013, 01:47:57 PM


Graag zelfs. Had ik het dit keer op tijd geweten was zeker afgereisd naar Gent, "mijn" thuisstad in Belgie!

Hoezo? Heb je nog in Gent gewoond?
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Getron

Heren,

Even het stof van deze topic afvegen en vragen:

Doen we dit jaar weer een Dutch Day?

Getron

MandelSoft

Zou mij weer leuk lijken ;)
Lurk mode: ACTIVE

Getron

Hoe zit het met de rest? WC_EEND zou die weer geïntreseerd zijn?

Getron

mave94

Ik ben weer terug. :) Ik zou graag weer komen, hoewel het voor mij lastig gaat worden een datum te vinden wanneer ik kan. Tot mei kan ik sowieso niet, want dan zit ik met mijn eindexamens. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet van week tot week. Ik weet wel wat ik ga doen, maar wanneer nog niet. ;)

Getron

Zijn er verder nog mensen geïntreseerd in een Dutch Day dit jaar?

Getron

mave94

 We hebben nu in ieder geval al drie geïnteresseerden. Ik hoop dat Frank dit jaar ook kan komen. ()stsfd()

FrankU

Hoi Jongens,

Tja, leuk dat je zo aan mij denkt, maar ook dit jaar ga ik niet meedoen.

Om te beginnen heb ik gewoon een volle agenda met zaken die toch meer RL zijn en dus voorrang hebben. Maar dat is eigenlijk niet de echte reden.

Ik heb verschillende gebieden van activiteiten in mijn leven en die houd ik graag gescheiden.
Mijn werk doe ik tijdens kantooruren, mijn privéleven doe ik thuis en in de stad waar ik woon. En mijn SC4 leven doe op SC4D, Simpeg en een beetje Simtropolis. En dat vind ik eigenlijk wel zo prettig.
Het is niet zo dat mijn kop zo lelijk is dat ik de straat niet op durf, maar het voelt gewoon een beetje vreemd om RL en SC4 door elkaar te halen. Raar misschien, maar zo zie ik het.

Ik wens jullie allemaal die wel willen meegaan veel plezier.

Groeten en tot posts, mails, etc. (?)
Frank

Getron

Quote from: FrankU on March 31, 2014, 04:08:12 AM
Hoi Jongens,

Tja, leuk dat je zo aan mij denkt, maar ook dit jaar ga ik niet meedoen.

Om te beginnen heb ik gewoon een volle agenda met zaken die toch meer RL zijn en dus voorrang hebben. Maar dat is eigenlijk niet de echte reden.

Ik heb verschillende gebieden van activiteiten in mijn leven en die houd ik graag gescheiden.
Mijn werk doe ik tijdens kantooruren, mijn privéleven doe ik thuis en in de stad waar ik woon. En mijn SC4 leven doe op SC4D, Simpeg en een beetje Simtropolis. En dat vind ik eigenlijk wel zo prettig.
Het is niet zo dat mijn kop zo lelijk is dat ik de straat niet op durf, maar het voelt gewoon een beetje vreemd om RL en SC4 door elkaar te halen. Raar misschien, maar zo zie ik het.

Ik wens jullie allemaal die wel willen meegaan veel plezier.

Groeten en tot posts, mails, etc. (?)
Frank

Jammer, maar ik respecteer je mening Frank.

Drie mensen vind ik te weinig om iets te organiseren. Mogelijk jaar overslaan en volgend jaar groter aanpakken?

Getron

MandelSoft

Kan, want met z'n drieën wordt het wel erg schraal ;)
Lurk mode: ACTIVE