• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

MVE BATs - Oosterscheldekering

Started by mave94, February 05, 2011, 08:53:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankU

Van de details weet ik niks af, maar in grote lijnen ziet het er nu veel beter uit. Sterkte met je toetsweek. Blij dat ik die inmiddels allemaal achter de rug heb.  $%Grinno$%

Buzzit

leuk dat je bij de weg textures ook fietspaden toevoegd!
iets waar best el eens verdieping in mag komen!

WC_EEND

Quote from: Buzzit on March 11, 2011, 07:12:15 PM
leuk dat je bij de weg textures ook fietspaden toevoegd!
iets waar best el eens verdieping in mag komen!
Volledig mee eens!

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Getron

Hoi Matthijs,

Mooi werk op amelandseplein, alleen heb ik het gevoel dat er te veel ramen zijn. Mogelijk dat de ramen aan de zijkant weg kunnen?

We moeten zeker NAM textures krijgen met fietspaden, of die van een provinicale weg.

maar ga zo door man,

Goed werk.  :thumbsup:

Getron

mave94

#64
Antwoorden:

@Alex:
Ik ben echt werkelijk onbekend met nightlights, dus als je wat simpele tips hebt is dat altijd welkom!
De ramen aan de voorkant zijn wel goed, maar je hebt gelijk dat ze aan de achterkant een beetje ondiep zijn, dat is nu aangepast.

@Giel:
Dankjewel voor je reactie!
@Frank:
Toetsweek goed en wel achter de rug. Bedankt.
@Buzzit:
Ik hoop dat er ooit nog eens iemand zo gek wordt om hier mee door te gaan, maar daar heb ik helaas de kaas niet van gegeten...
Ik ben nogsteeds een beginnend BATter en volop aan het leren hoe het wel (en ook niet) moet.

@Xander:
Dat dacht ik dus ook, maar heb hier helaas weinig verstand van...
@Getron:
De ramen aan de zijkant weg? ik dacht eigenlijk dat dit zeg maar een hoek- en tussenwoning in één zou worden. Dus dan zijn die ramen voor de zijkant en niet zichtbaar voor de tussenwoning. In het RL gebouw zitten de ramen op dezelfde plaats naar mijn idee?

Amelandseplein
Het is nog niet zeker of dit ooit publiek zal worden, hoop van wel :D. Er moeten nightlights in, hierbij moeten de verdiepingen naar mijn idee 'hol' worden, wat ze nu niet zijn. Dat wordt een hele klus...
Ook missen er stoelen, banken en tafels voor op de balkons.
Ik heb eigenlijk geen idee wat de beste manier is om een gebouw te BATten, maar daar kom ik vanzelf wel achter.
Omdat hier maar enige aanpassingen zijn verricht, post ik geen nieuwe screenshot.

Oosterscheldekering
Zoals de titel al deed vermoeden, ben ik begonnen aan een 3d model van de Oosterscheldekering. Zal hier een aantal blij mee gaan maken!
Het gebouw is in 3d net zo ingewikkeld als dat het in het echt is. Vorderingen gaan daarom minder snel dan gedacht.
Ondertussen is de screenshot al enigszins verouderd, maar dat is geen probleem.

grootte: 4x4 tiles >> Het is zo groot, want in het echt is het ook zo groot. Heb ik op kunnen maken uit luchtfoto's, foto's en foto's uit eigen archief.
Zal waarschijnlijk iets kleiner worden en een halve pijler van elk op de LOT, maar dat komt later.

Dingen die ontbreken/nog moeten worden gedaan:
- De sluis zelf 'zweeft' nu. Deze moet aan de zijkanten worden afgewerkt
- Platformen op de pijlers aanbrengen
- Trap naar deze platvormen
- Hek voor veiligheid op de brug.
N.B.: textures kloppen uiteraard niet, het zijn dezelfde als op de vorige pagina, maar als er betere zijn zullen die worden gebruikt. Het is het idee dat daar een weg ligt.


Tips zijn welkom!

Andere projecten
Ben ondertussen ook begonnen met het vervaardigen van boerderijen. Vond het nog niet waard om een afbeelding te posten. Ik heb nu van 5 typen boerderijen de hoofdvorm. In het totaal moeten er zo'n 12-15 Nederlandse boerderijen komen, ook met hun variaties, maar dat is een langetermijnproject.
Welke boerderij zouden jullie het eerst willen zien?
Ook nog niet waard om te posten, maar ik ben ook begonnen aan de gevel van een van de gebouwen uit de dorpskern waar ik woon. Dat betreft dit gebouw. Vond dat ook wel typisch Nederlands ;D

Graag hoor ik jullie mening hierover!

-Matthijs :thumbsup:

peter007

 &apls Ambitieus project Matthijs.

Ik zie het wel zitten. Mocht je hulp nodig hebben met Moddelen, Texturen of modden. Dan zal ik graag helpen.
Ik kan helpen omdat ik er op ongeveer 20 km vanaf woon.

Veel succes!

Buzzit

fantastisch project man!
leuk dat je dat je met zoiets begint!
lijkt me ontzettend uitdagend!

WC_EEND

oooh, de Oosterscheldekering, ik heb 'm nog maar 1x in het echt gezien en vond de echte zeer indrukwekkend. De basis ziet er al zeer goed uit en ik ben benieuwd hoe het verder evolueert.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

FrankU

Je hebt heel wat hooi op je vork genomen.

Prachtig, die Oosterscheldekering.
Dat je al met vijf boerderijen bezig bent maakt me blij. Zoals je weet ben ik al en poos een hele hoop boerderijen aan het lotten. Daarbij mis ik wel een beetje de echte nederlandse boerderijmodellen. Dus als er een model van jou klaar is zal ik dat onmiddellijk kunnen verwerken in een of meerder van mijn boerderijlots. Kwestie van vervangen en een beetje schuiven, denk ik.

Mijn voorkeuren:
- Een paar mooie hallenboerderijen zoals je die hier in Salland ziet, of in Staphorst zoals ik laatst op de foto heb gezet. Bijvoorbeld een kleintje, een middel en een grote.
- Een stolp uit Noord-Holland.
- Een stoere Kop-hals-romp uit Groningen of Friesland?
Zie maar waar je mee komt. In het ergste geval (als je meer modellen hebt dan ik lots heb gemaakt, bouw ik er wel een paar lots bij.
Denk je ook aan schuurtjes, stallen, hooibergen en dat soort spul?
Ik heb flink gezocht in de bestaande megapacks, maar ik vind maar verdraaide weinig dat mij kan bekoren.

En dat café in Spijkenisse is altijd bruikbaar. Zelfs als boerderijtje misschien.

Succes.  &apls

ifreaky

Quote from: mrtnrln on March 05, 2011, 08:02:16 AM
^^ Het gebruik van TE-lots voor extra wegmarkeringen wordt sterk afgeraden. Daar zijn cosmetic pieces voor. Bovendien zijn de Euro Textures niet meer compatible met versie 4.2 van de RHW. Bovendien klopt de markering niet helemaal...

Ik zal het voorstellen bij het NAM Team en kijken wat ik zelf kan doen...

Groeten,
Maarten

Het is alweer even geleden, maar is er al progressie? Fietspaden op wegen zijn echt typisch Hollands ;)

MandelSoft

^^ Nee, deze dingen duren een tijdje. Bovendien, we hebben al een boel andere leuke foefjes die we nog moeten afronden  ;)
Lurk mode: ACTIVE