• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Dutch day?

Started by Strechnitz, August 27, 2007, 05:16:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mave94

Als wij die kant op gaan, dan gaan wij altijd via Bergen-op-Zoom, dus over de A29-A59-A17-A58-A4-A12-R1-E17. Dat rijdt een stuk gezelliger dan via Breda en je hebt veel minder last van drukte. Het scheelt bijna niets. We hadden een keer per ongeluk de Liefkenshoektunnel genomen, maar dat doen we niet meer. Tsjonge, wat is dat duur zeg!
Ik vind het wel opmerkelijk dat de routeplanner nu al aangeeft via Halsteren-Steenbergen te gaan, terwijl dat nog via het onderliggend wegennet gaat.
Overigens geeft bij mij de routebeschrijving wel aan zoals jij het aangeeft, maar wellicht heb ik net een ander adres ingevoerd.

MandelSoft

Wij gaan van de zomer van Calais richting huis. Dan zijn we ook van plan om via de R2 en Bergen Op Zoom te gaan. Goed, er is dan wel tol, maar dan vermijd je de drukte op de R1 en de E19...
Lurk mode: ACTIVE

WC_EEND

Mijn bedoeling was vooral om Getron te waarschuwen dat de E34 nemen (of zoals wij zeggen, "den expressweg") niet echt een optie is vanwege eerder genoemde werken. De Liefkenshoektunnel valt nog wel mee qua tol vind ik persoonlijk (€6 cash, €4.9 met credit card). In Frankrijk ben je meestal een stuk meer kwijt aan péage (then again, de Franse wegen liggen er ook een stuk beter bij dan de Belgische).

Verder wil ik ook nog even het volgende zeggen: de routebeschrijving die ik gepost heb wordt een stuk duidelijker als 'm bekijkt met google streetview in een andere tab. zo heb ik 'm ook opgesteld aangezien ik gewend ben dat de meeste mensen wel weten wat ik bedoel als ik een straatnaam geef of een bepaalde parking noem ;D


Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Getron

Bergen op Zoom of Breda, denk dat we dat het beste vrijdagavond of zaterdagochtend moeten beslissen. Zelfde met of we de Ring van Antwerpen nu R1 of R2 moeten nemen. Helaas nu even iets anders aan mijn hoofd dan de route van zaterdag, maar ik maak er vrijdagavond ruimte voor.  ;) Het is goed druk bij mijn huidige opdracht dus moet ik me even daarop concentreren.  :thumbsup:

Voor Mandelsoft en mave94: we kunnen beste afspreken in de buurt van Zwembad van Charlois (ligt tegenover Zuid Plein). Daar zijn mooie gelegenheden om in te stappen. En als we om 11:00 in Gent willen zijn, dan stel ik voor om 9:00 te vertrekken uit Rotterdam.

Voor de rest: ik heb nog één plaats over in de auto, dus wie eerst komt die eerst maalt  :)




Swordmaster

Als je geen tol wilt betalen, kijk voor je vertrekt even op google maps of er file is op de ring. Zoniet, gewoon Kennedytunnel nemen, is normaal niet zo druk in de weekend.


Cheers
Willy

WC_EEND

Dit is awkward, ik had Charlois als Charleroi gelezen, dus ik dacht al "huh? gaan die nu in Charleroi afspreken om dan naar Gent te komen?"

Conclusie: ik moet beter leren lezen ;D


Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

FrankU

En nog een ding over Charlois. Je moet het wel goed uitspreken.
De meeste mensen die voor het eerst in Rotterdam komen, zo ook ik in 1990, zeggen scharloa. Op zijn Frans, zeg maar. Rotterdammers zeggen saarloos.

Veel plezier!

WC_EEND

Quote from: FrankU on June 05, 2013, 02:54:42 AM
En nog een ding over Charlois. Je moet het wel goed uitspreken.
De meeste mensen die voor het eerst in Rotterdam komen, zo ook ik in 1990, zeggen scharloa. Op zijn Frans, zeg maar.

Zo las ik het dus ook. Wellicht ook omdat het een beetje op Charleroi trekt qua naam.

Quote from: FrankU on June 05, 2013, 02:54:42 AM
Veel plezier!

Wel, als ik op de ervaring van vorig jaar kan afgaan, dan zal het weer leuk worden denk ik. En in tegenstelling tot vorig jaar gaan we dit jaar wel goed weer hebben.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

WC_EEND

Even voor het gemak van Getron nog vlug een lijstje van alle (ondergrondse) parkings in Gent maken (en omdat ik toch ook niks beters te doen heb).

- Zuid (Woodrow Wilsonplein 1, 9000 Gent): makkelijkst bereikbaar (afrit Gent-Centrum nemen en gewoon rechtdoor blijven rijden), duur, staat vaak vol als er goed weer is.
- Reep (Seminariestraat 9, 9000 Gent): Moeilijk te vinden voor niet-Gentenaars, goedkoop, staat bijna altijd vol
- Sint-Pietersplein (Sint-Pietersplein 65, 9000 Gent): goedkoopste parking van heel Gent (en omstreken), beetje uit het centrum en in de studentenbuurt
- Vrijdagmarkt (Vrijdagmarkt, 9000 Gent): vrij goedkoop, in het noordelijke deel van het centrum
- Kouter (Kouter, 9000 Gent): duur, vlak in het centrum, bijna altijd volzet, staat op de borden samen met Center Parking (aka rotparking)
- Sint-Michiels (Sint-Michielsplein 9, 9000 Gent): vrij goedkoop, ook vlak in het centrum, wel een kleine omweg nodig om er te geraken
- Ramen (Ramen 23, 9000 Gent): vlakbij Sint-Michiels (op ongeveer een 250-tal meter ervan), dus idem Sint-Michiels
- Gent-Sint-Pieters (Sint-Denijslaan 244, 9000 Gent voor GPS): parking vh station, duur (dafuq NMBS?), handig voor O/V gebruikers of mensen die in de stationsbuurt moeten zijn, nutteloos voor al de rest

Da's alles denk ik. Getron, zou je mij dan eventueel kunnen laten weten waar je zou willen parkeren? Kwestie dat ik weet waar ik jullie kan vinden.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

w_swietwoot

Ik wens een ieder ook veel plezier. Vrees dat ik sjaak afhaak ben, moet werken... &sly. Ach ja. Gr.

FrankU

Quote from: WC_EEND on June 05, 2013, 06:10:16 AM
Quote from: FrankU on June 05, 2013, 02:54:42 AM
En nog een ding over Charlois. Je moet het wel goed uitspreken.
De meeste mensen die voor het eerst in Rotterdam komen, zo ook ik in 1990, zeggen scharloa. Op zijn Frans, zeg maar.

Zo las ik het dus ook. Wellicht ook omdat het een beetje op Charleroi trekt qua naam.

Quote from: FrankU on June 05, 2013, 02:54:42 AM
Veel plezier!

Wel, als ik op de ervaring van vorig jaar kan afgaan, dan zal het weer leuk worden denk ik. En in tegenstelling tot vorig jaar gaan we dit jaar wel goed weer hebben.

Xander

Het was vast wel oorspronkelijk iets met een Franse achtergrond, anders schrijf je het niet zo onnederlands. Maar dat is natuurlijk allang door alle Rotterdammers vergeten.

En ik heb inmiddels een uitstekende reden om niet te komen: Fred stuurt mij dit weekeinde een dikke Megapak met stallen en schuren, dus ik moet lotten!

Veel plezier mannen, met dit mooie weer.

Getron

Sorry Xander,

Ik weet nu nog niet welke parkeergarage ik ga kiezen.

Tot morgen

Getron

WC_EEND

Een beetje offtopic, maar ik ben deze week dit op het internet tegengekomen:


(NAWAS is een crew gaffitispuiters, zie ook: alle borden op de ring van Antwerpen)

Xander

PS: dit is hoe de Graslei er normaalgezien uitziet als er zon is:

RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Getron

Hahahaham Xander,

Die is goed.

We zijn trouwens weer goed terug in Spikernisse, Zoetermeer en Rotterdam aangeko ;) :thumbsup:men

Getron

MandelSoft

Zo, ik ben ook net terug van Dutch Day 2013. Het was erg gezellig en leuk. Ik heb hier een selectie van de foto's gemaakt:

Onderweg met de metro nog even een mooi plaatje geschoten van de Rotterdamse skyline


In Gent zaten we lekker dicht bij het centrum, waar we hebben rondgestruind door de straten aldaar...


Veel mooie oude gebouwen waren daar te zien...






Ook een tram naar Moskou :P


Af en toe kwamen we een zeer "milieuvriendelijk" huis tegen...


Wat plakaatjes...




Een straat met legaal gespoten grafitti...


En warempel! Een paar BATs!




En "moderne" kunst met architectuur...






Het volledige album is hier te vinden: http://www.majhost.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=277402&n=0

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

mave94

Het was weer heel gezellig met jullie. Gent is een mooie stad. Ik wil niet te veel in herhaling vallen door dezelfde foto's als Maarten te posten. Toch post ik nog wat foto's van mijn kant.

Een redelijk rustige graslei:


Het voormalig postkantoor:


Naast de bekende plekken ook de wat minder bekende straatjes gezien, zoals deze:


En inderdaad te vinden op de STEX, het belfort van Gent:


Een gebouw waarvan mij de functie even ontschoten is:


Last but not least de foto met z'n vieren met in de achtergrond het belfort en het evenementending:


Al met al was het zeker weer een geslaagde dag.

-Matthijs

WC_EEND

Dat was het justitiepaleis ;) En het evenmentending is de stadshal/schapenstal (kies zelf maar :p)

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

mave94

Ach ja tuurlijk. Ik wist wel dat het iets met justitie te maken had, maar niet meer precies wat. ;)

FrankU

Quote from: WC_EEND on June 08, 2013, 01:01:37 PM
Dat was het justitiepaleis ;) En het evenmentending is de stadshal/schapenstal (kies zelf maar :p)

Xander

Mooie plaatjes!
Dit gebouw deed me denken aan het Bureau of Bureacracy, dat ik nog nooit als reward aangeboden heb gekregen.... Waarom? Dat snap ik niet, maar goed.

sebes

Leuke fotos mannen! Waren jullie met z'n viertjes?
Check my MD:               
Rhenen,NN