• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Välkommen till forumet!

Started by metasmurf, January 26, 2007, 01:45:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RippleJet

Tja! Ännu en nattuggla? :D
Det verkar väl som om skandinaver inte är i så stort behov av att kunna kommunicera på sitt eget språk här... vi förstår väl engelska allihop? ::)
Dessutom blir det så klumpigt att tala om battning, moddning, lottning (tomtning?) på svenska... $%Grinno$%

Synnerligen välkommen ska du i alla fall vara, Antn!
Å så hoppas vi att vi en dag skall få se något som du har battat... :P

Tage

Xiziz

#121
Välkommen Antn!

Jag har lite samma syndrom på mina projekt, vet inte hur många 90% klara saker jag har strödda runt på mina hårdiskar just nu.

Är relativt inaktiv just nu, men stalkar forumet fortfarande aktivt, har fastnat stortid I ett ASCII baserat RTS vid namn Dwarf Fortress, vilket också har en hel del problemlösning och byggande i, med skillnaden att spelet går under mottot "Losing is fun!", Ohyggligt svårt och tidskrävande, och lika ändlöst som SC4. Ett helt fantastiskt spel :P

Kallar man "Lotters" För Tomtar, eller Tomtare? (Det senare rapporterar mitt stavningsprogram som felstavat, så det får bli Tomtar ^__^)

Chip Chop

turtle

Hej folkens,
Jeg må vel hellere stikke hovedet ind her og melde endnu en skandinav på banen. Jeg har egentlig været her på devotion i noget tid, men havde ikke opdaget at der var et skandinavisk forum også. Men her er jeg, jeg hedder Thomas og er fra København. Jeg er egentlig hjemmefra et par måneder endnu, men min laptop tillader mig at spille sc4 engang imellem :)

Når nu jeg er her, kan jeg måske få nogen til at pege mig i den rigtige retning. Jeg har downloadet Bixels pencil tower collection for ikke så lang tid siden, men det lader til at der er et problem med nogle af bygningerne. Et par af dem 'gror' på light density residential og på et meget tidligt stadie. Jeg er ved at lave en landlig region, og det er lidt irriterende at skulle rive dem ned hele tiden (det ser lidt mærkeligt ud med et højhus midt ude på en mark). Anyways, hvordan kan jeg redigere dem så de først bliver bygget på det rigtige stadie? Kan jeg gøre det i LOT editoren eller skal jeg bruge et andet program? Jeg forestiller mig at man kan lave dem om til stadie 6-7 bygninger der gror på dense res zoner.

Tak,
Thomas
My name is Thomas...

metasmurf

Du kan använda SC4 tool som du kan ladda hem på http://kurier.simcityplaza.de/details.php?file=315 .

Det finns en editor där som du kan använda för att ändra berörda lots, Zonetypes har jag för mig att det hette.

Och ja, välkommen :)


turtle

Tak for det super hurtige svar metasmurf. Jeg kigger på det med det samme :)
My name is Thomas...

RippleJet

Hej Thomas och välkommen till vår lilla hörna! :)

Jag skulle vilja veta om du laddade ner Bixels Pencil Towers från LEX eller från STEX.
Om de var från LEX, måste vi uppenbarligen korrigera dem...
Bixels Pencil Towers skall endast växa på "high density".

Du skall leta efter en "property" som kallas LotConfigPropertyZoneTypes i LotConfig Exemplaret.

För bostäder (boliger) kan den ha följande värden:

  • 0x01 för "low density"
  • 0x02 för "medium density"
  • 0x03 för "high density"

Bixels Pencil Towers bör således ha endast ett värde; 0x03.

Xiziz

#126
Välkommen Thomas!
Tror mitt år i Karlskrona gjorde lite gott, Jag förstod faktiskt hela texten på danska, skåningar har då tydligen lyckats lärt mig ett och annat.

Mycket välkommen hursomhelst :)

turtle

@ Ripplejet:
Tak skal du have.
Jeg er ikke sikker, men jeg tror at jeg hentede dem fra STEX. Jeg lavede lige en hurtig søgning på LEX og der kom ikke nogen Bixel pencil tower collection frem. Desuden stod der også noget i hans read-me om at han var nødt til at lave to pakker for at kunne få den på STEX.

Jeg har identificeret tre bygninger i den collection med SC4Tool som havde nogle mærkelige værdier i deres lot exemplars (går jeg ud fra det hedder?). Jeg kiggede udelukkende på growth stage og zonetypes. Det drejede sig om:
R$8_2x1_Kwan TakHing, med R$ 270 sims. Den var sat til growth stage 1 på alle "densities". det har jeg ændret til growth stage 6, high density.
R$8_1x1_311Market med R$ 190 og R$$ 156 sims, og R$2x1KowloonChoiHouse med 112 R$ sims. De var sat til growth stage 3 på alle densities. Det har jeg ligeledes ændret til growth stage 6, high density, i begge exemplars.

Umiddelbart har jeg kun haft problemer med KowloonChoiHouse i min nuværende region, men jeg syntes at huske at Kwan Takhing også groede som ukrudt i en test jeg lavede. Nu må vi se om det virker, det er første gang jeg har har haft fingrende i exemplars. Min erfaring begrænser sig til at flytte plugins ud og ind af plugins mappen.

@ Xiziz: Tak for velkomsten :) Svensk og dansk er ligner hinanden i tekstform. Det talte sprog er en helt anden sag. Jeg har selv svært ved at forstå skånska, mens "rigssvensk" går nogenlunde. Men jeg har også svært ved at forstå sønderjysk, så det skal man jo nok ikke lægge for meget i. Læser I ikke danske tekster i skolen? Vi læser svenske tekster i både folkeskole og gymnasium.
Det er i øvrigt meget rart at kunne tale om SC4 uden at det behøver at være på engelsk :)
My name is Thomas...

metasmurf

#128
Quote from: turtle on February 13, 2009, 09:45:59 AM
Jeg har identificeret tre bygninger i den collection med SC4Tool som havde nogle mærkelige værdier i deres lot exemplars (går jeg ud fra det hedder?). Jeg kiggede udelukkende på growth stage og zonetypes. Det drejede sig om:
R$8_2x1_Kwan TakHing, med R$ 270 sims. Den var sat til growth stage 1 på alle "densities". det har jeg ændret til growth stage 6, high density.
R$8_1x1_311Market med R$ 190 og R$$ 156 sims, og R$2x1KowloonChoiHouse med 112 R$ sims. De var sat til growth stage 3 på alle densities. Det har jeg ligeledes ændret til growth stage 6, high density, i begge exemplars.

Umiddelbart har jeg kun haft problemer med KowloonChoiHouse i min nuværende region, men jeg syntes at huske at Kwan Takhing også groede som ukrudt i en test jeg lavede. Nu må vi se om det virker, det er første gang jeg har har haft fingrende i exemplars. Min erfaring begrænser sig til at flytte plugins ud og ind af plugins mappen.

Jag tror att du är på rätt spår. Jag vet inte hur det påverkar uhm..hur byggnaden växer om du ändrar growthstage, men att du ska ändra till enbart high density är helt rätt i alla fall. Jag ska tillägga att jag har absolut inga problem att förstå danska i skrift. Faktum är att det faktiskt är enklare än norska att förstå, men som du säger så är det en helt annan sak när det kommer till det faktiska "pratandet" ;) Hursomhelst, lycka till!

Det du skulle kunna göra är att skicka ett privat meddelande (pm, private message) till BarbyW och låta henne köra allt genom X-Tool (ett program som ännu inte är släppt publikt) för att få korrekta värden när det gäller growth stage och kapacitet. Som jag förstår det så hänger growh stage och kapacitet ihop, och därför vore det bra ifall du tar kontakt med någon som kan ge de korrekta värdena för dessa!

turtle

Quote from: metasmurf on February 13, 2009, 09:54:49 AM
Jag tror att du är på rätt spår. Jag vet inte hur det påverkar uhm..hur byggnaden växer om du ändrar growthstage, men att du ska ändra till enbart high density är helt rätt i alla fall. Jag ska tillägga att jag har absolut inga problem att förstå danska i skrift. Faktum är att det faktiskt är enklare än norska att förstå, men som du säger så är det en helt annan sak när det kommer till det faktiska "pratandet" ;) Hursomhelst, lycka till!

Det du skulle kunna göra är att skicka ett privat meddelande (pm, private message) till BarbyW och låta henne köra allt genom X-Tool (ett program som ännu inte är släppt publikt) för att få korrekta värden när det gäller growth stage och kapacitet. Som jag förstår det så hänger growh stage och kapacitet ihop, och därför vore det bra ifall du tar kontakt med någon som kan ge de korrekta värdena för dessa!

Så vidt jeg kan forstå af denne post af Ripplejet, så drejer growthstages sig om at når min by/region har x antal sims af en bestemt klasse, så er der x % chance for at en bygning med en given growth stage gror. Tager vi KowloonChoiHouse som jeg beskrev tidligere havde growth stage 3 i sin exemplar, så ville der være en 5 % chance (eller risiko  ::) ) for at den gror i en by med 432 R$ sims. Eller det vil sige der er 5 % chance for at en bygning af growthstage 3 gror, deriblandt det omtalte højhus. Det betyder, så vidt jeg kan forstå, at når min R$ befolkning stiger så stiger også chancen for at netop denne bygning skyder op (den skal konkurrere med andre bygninger af samme growthstage). Når jeg har 1289 R$ sims vil 35 % (!) af mine bygninger være stage 3.

For at forhindre at den gror på så tidligt et stadie har jeg flyttet den til growth stage 6, hvilket vil sige at den tidligst kan gro når jeg har 3206 R$ sims. Nu jeg læser det synes jeg måske også at det er for tidligt for et "tower" at gro. Men i og med at den samtidig er sat til kun at gro på high density, kan jeg styre det nogenlunde. Jeg har desværre ikke tid til at teste det lige nu, så om det virker sådan som jeg tror det gør, får jeg først at se når jeg har spillet en del videre på min region.

Ps. Norsk på skrift er ret svært for mig også. Jeg prøvede at læse Peer Gynt på norsk, men var ikke standhaftig nok til at gennemføre projektet  $%Grinno$%
My name is Thomas...

ronaldi

Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før..  &mmm
Jeg regelrett suger i å skrive på engelsk. Derfor så har jeg ikke skrevet noe i dette forumet før..
Men en skandinavisk del,  :thumbsup: det liker jeg  :P

RippleJet

Ronaldi, hjärtligt välkommen du också! :)
Fråga vad som helst på norska här, så får du säkert svar! :thumbsup:


Quote from: metasmurf on February 13, 2009, 09:54:49 AM
Det du skulle kunna göra är att skicka ett privat meddelande (pm, private message) till BarbyW och låta henne köra allt genom X-Tool (ett program som ännu inte är släppt publikt) för att få korrekta värden när det gäller growth stage och kapacitet.

Ni kan också skicka filer till mig om ni vill ha dem körda genom "X Tool". ;)


Quote from: turtle on February 13, 2009, 11:54:46 AM
Så vidt jeg kan forstå af denne post af Ripplejet, så drejer growthstages sig om at når min by/region har x antal sims af en bestemt klasse, så er der x % chance for at en bygning med en given growth stage gror. Tager vi KowloonChoiHouse som jeg beskrev tidligere havde growth stage 3 i sin exemplar, så ville der være en 5 % chance (eller risiko  ::) ) for at den gror i en by med 432 R$ sims. Eller det vil sige der er 5 % chance for at en bygning af growthstage 3 gror, deriblandt det omtalte højhus. Det betyder, så vidt jeg kan forstå, at når min R$ befolkning stiger så stiger også chancen for at netop denne bygning skyder op (den skal konkurrere med andre bygninger af samme growthstage). Når jeg har 1289 R$ sims vil 35 % (!) af mine bygninger være stage 3.

For at forhindre at den gror på så tidligt et stadie har jeg flyttet den til growth stage 6, hvilket vil sige at den tidligst kan gro når jeg har 3206 R$ sims. Nu jeg læser det synes jeg måske også at det er for tidligt for et "tower" at gro. Men i og med at den samtidig er sat til kun at gro på high density, kan jeg styre det nogenlunde. Jeg har desværre ikke tid til at teste det lige nu, så om det virker sådan som jeg tror det gør, får jeg først at se når jeg har spillet en del videre på min region.

Du har redan hittat mycket på egen hand, Thomas!
Om du själv vill lära dig mera, bör du läsa detta: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=1987.0

För att ta Bixels KowloonChoiHouse som exempel... med 432 R§ sims på en tomt med storleken 1x1 blir densiteten 432 R§ sims per cell.
Jämför det talet med tabellen jag länkade dig till ovan:

Quote from: RippleJet on August 09, 2007, 02:49:01 PM

Stage
    R$$$
      R$$
        R$
  CO$$$
    CO$$
  CS$$$
    CS$$
      CS$
    I-HT
      I-M
      I-D
2
0,9
1,7
3,4
4,0
4,8
4,0
8,0
16,0
7,5
6,3
5,0
3
1,3
2,5
5,0
6,5
7,8
7,0
14,0
28,0
12,2
10,2
8,1
4
2,0
4,0
8,0
10,5
12,6
10,2
20,3
40,6
19,1
15,9
12,7
5
4,3
8,5
17,0
19,0
22,8
13,3
26,7
53,4
28,9
24,0
19,2
6
14,0
22,5
36,8
45,0
54,0
16,8
33,6
67,3
42,1
35,1
28,1
7
35,9
51,6
74,5
90,0
108
21,2
42,4
84,7
59,4
49,5
39,6
8
74,4
105
149
142
170
26,7
53,4
107
80,9
67,4
53,9
9
125
176
249
198
237
33,6
67,3
135
106
88,6
70,9
10
177
250
354
259
311
42,4
84,7
169
135
112,5
90,0
11
231
327
463
328
393
53,4
107
214
12
288
407
575
408
490
67,3
135
269
13
346
489
692
503
604
84,7
169
339
14
406
574
812
618
741
107
214
427
15
468
662
937
757
908
135
269
538

Som du ser skulle 432 R§ sims per cell leda till Growth Stage 10 (mellan 354 och 463 R§ sims per cell).
Detta gäller självfallet endast för CAM. Om den skall växa med bara Rush Hour, skulle den behöva vara Growth Stage 8. ;)

riiga

Hej allesammans! Fick syn på den skandinaviska delen och tänkte jag skulle säga hej och introducera mig.

Jag har spelat Simcity sen jag var 5 tror jag. Jag spelade i alla fall SC och SC2000 på min morfars dator och när han köpte en ny följde SC3000 med. Spelade det varenda gång jag var där. Sen dess är jag fast! Köpte SC4 och Rush Hour när det kom ut och spelar det i perioder. 2006 upptäckte jag Simtropolis, STEX och NAM och blev helkär i det. Som lite av en vägnörd var/är NAM och RHW helt underbart! Någon gång kring årsskiftet 2007/2008 hittade jag till SC4D och här är jag. :)

Lite om mig själv då:
Jag är 16 år och bor i Linköping och läser första året på gymnasiet.

Sen vet jag inte hur jag ska avsluta mitt inlägg...  :P

Xiziz

Med en punkt är en bra början ;)

Nä, men Välkommen hit!

metasmurf

Välkommen till forumet riiga. För din ringa ålder så verkar du ha stor erfarenhet av simcity :P

RippleJet

Hej och välkommen, riiga! :)
Åldern har väl ingen betydelse på Internet... förutom för Gammelsmurf... ::)

Det enda som betyder nåt är bemötandet man ger varandra...
Vänlighet leder vanligen till vänlighet, och Devotions motto är vänlighet! ;)

turtle

@ Ripplejet: Jeg har spillet lidt videre på regionen. Jeg har ikke set dem endnu, men jeg har heller ikke zonet high density endnu. Så det er ikke blevet rigtigt testet. Men jeg går ud fra at jeg er nødt til at gøre dem til stage 8 så. Jeg har læst den tråd før, men ikke kunnet overskue at skulle installere CAM og hente nye bygninger og genopbygge min plugins folder endnu. Jeg tror jeg skal prøve at føle begrænsningerne i spillet selv først, der er jeg ikke endnu. Tak for hjælpen.

Thomas
My name is Thomas...

graesloek

Jag är väl ny här antar jag. Har som mål att få till en MD någon gång, men jag blir aldrig nöjd  ::)

Xiziz

Välkommen till Forumet och vår Skandinaviska del här Graesloek!
Lycka till med ditt mål, oftast brukar det vara lättare att börja, så får man sakta men säkert feedback och idéer, de flesta bygger ju samtidigt som de berättar om det.

Chip Chop

Audi8085

Tjosan på er alla Nordbor.. Trevligt att hitta en forum med ett språk som man kan till 100%. Hoppas man finner många trevliga Borgmästare här.