• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Välkommen till forumet!

Started by metasmurf, January 26, 2007, 01:45:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RippleJet

Quote from: Sól on June 16, 2007, 03:41:29 PM
;D What I meant was, Ég tala íslensku sem móðurmál.  eins og, þú talar finnsku og ég tala íslensku.

My mother tongue is Swedish, although I do speak Finnish "sem móðurmál" as well :thumbsup:

Sól

So, your swedish or finnish? And how do you know icelandic so well  ;)

RippleJet

Quote from: Sól on June 16, 2007, 04:02:53 PM
So, your swedish or finnish?

Finland has a Swedish-speaking minority of 295,000 (about 5.5%), living along the western and southern coastline.
Some 27,000 of them live on Åland, which has only one official language: Swedish.

So, if you ask me what my language is, it's Swedish.
And, if you ask me what my nationality is, I'm Finnish.

And if Finland is playing ice hockey against Sweden, I am of course cheering for Finland :)


Quote from: Sól on June 16, 2007, 04:02:53 PM
And how do you know icelandic so well  ;)

I don't :D
Well, I do have an interest in other languages, and what you wrote in Icelandic was easy to understand. ;)
In order to write the short sentence above though, I had to use my Swedish-Icelandic dictionary...

Krio

Quote from: RippleJet on June 16, 2007, 06:20:57 PM

And if Finland is playing ice hockey against Sweden, I am of course cheering for Finland :)

What about football?  :D

metasmurf

Quote from: Sól on June 16, 2007, 04:02:53 PM
So, your swedish or finnish? And how do you know icelandic so well  ;)

It's impossible for me to read icelandic, sorry :)


kwakelaar

I think I got the some of it  $%Grinno$%, such a rare breed the "Islendinger".
Nice to see that at least one of you are here on SC4D.

minnie

Suveränt! :thumbsup:
Hej på er all från ett regnigt Malmö
kände mig lite ensam där ett tag men nu känns det MYCKET bättre  ()stsfd().
Så hur vill ni/du att detta ska fungera? jag menar denna tråden är ju redan fullbokad med trevligheter, hur gör jag då om jag behöver ställa några frågor? Ska jag öppna ett nytt "topic" och/eller pm'a någon (?), till vem?
Minnie

RippleJet

Hej Minnie och välkommen hit!
Och hej från ett soligt Mariehamn! ;D

Det här är ju faktiskt "Välkommen till forumet" -tråden, även om den spårat ur litet...

Öppna gärna en ny tråd om du har frågor ;)

metasmurf

Om du ska ställa en fråga så är det bara att öppna en ny tråd  ;) Välkommen förresten

bother_me

Hallo!  ;D Får jag säga hej här? En svensk till kanske inte behövs och speciellt inte jag, om man frågar Glenni!  ;) Trevligt att se skandinaviskt initiativ! Ha det!

Nuku hyvin (för det är den enda hälsning jag kan på finska!)

Hiuksille ja koko vartalolle ja ei saa peittää :D Soijamakkara

Krio

bother_me, välkommen! Meille vai teille  ;) :D

RippleJet

Välkommen, bother_me!

Sov gott!

För hår och hela kroppen samt får ej övertäckas :D Sojakorv

bother_me

Hej! Moi!

Det såg bättre ut på finska när jag inte förstod vad det stod! ;) Jag hade kanske skrivit något intelligent om jag hade kunnat finska! Tyvärr kan jag ju inte det..

Var finns alla skandinaviska trådar?

Hej då! Eh.. Moi do! :P

vester

Velkommen bother_me.

Der er ikke så mange skandinaviske tråde endnu, men du er velkommen til at åbne en tråd i Skandinavisk supportforum, hvis du har nogen spørgsmål.
Du vil nok ikke få så hurtig et svar som i de internationale forumer (dem på engelsk).

SSPSwede

Hej på er alla nordbor!
Kul med ett subforum på skandinaviska  :) Jag har spelat SimCity sen första versionen (på Amiga) och verkar som 4:an får hålla flera år till (socities... eh, nej tack). Självklart e ja sen länge beroende av alla oooootroliga nedladdningar från de olika LEX.
SkyscraperPage & SkyscraperCity moderator

vester

Velkomme SSPSwede.
Jeg håber også at sc4 holder i mange år endnu. SCS, ja ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til det....

Xiziz

Var hälsade mina landsmän :P SSPSwede och Bother_me ^__^

RippleJet

Välkommen SSPSwede!
Vad står SSP för? ::)

SCS? Kanske för mina 9-12 åriga barn, men jag? Nja... Håller mig nog till SC4½ ;D

SSPSwede

SSP står för SkyScraperPage, som i http://forum.skyscraperpage.com, va där jag började använda "Swede" för ungefär 7 år sen.

Å ena sidan är jag riktit besviken över SCS, å andra sidan finns det gott om liv kvar i SC4-communityt. Så inte glad med EA, men SimCity kommer utan problem överleva en dålig variant nu. Utan allt användarskapat innehåll hade jag nog slutat spela (ofta, hade blivit bara ibland) för bra tag sen.
SkyscraperPage & SkyscraperCity moderator