• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Välkommen till forumet!

Started by metasmurf, January 26, 2007, 01:45:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xiziz

Quote from: SSPSwede on August 17, 2007, 08:29:31 AM
Å ena sidan är jag riktit besviken över SCS, å andra sidan finns det gott om liv kvar i SC4-communityt. Så inte glad med EA, men SimCity kommer utan problem överleva en dålig variant nu. Utan allt användarskapat innehåll hade jag nog slutat spela (ofta, hade blivit bara ibland) för bra tag sen.

Ahaha, jo, och som SCS ser ut kommer det första användarskapta materialet som kommer ut vara en mod som förbjuder spelat att bygga orginalbyggnader och texturerar om hela spelet XD
Chansen är väl dock att majoriteten stannar vid sc4... eller går vidare och gör karriär i stadsbyggarspelsbranchen ^__^

metasmurf

Måste nog säga att det sämsta med SCS är vägarna. Liksom 4 filiga vägar och sen grusvägar, hur tänker dom?  ???

Xiziz

Quote from: metasmurf on August 17, 2007, 09:37:01 AM
Måste nog säga att det sämsta med SCS är vägarna. Liksom 4 filiga vägar och sen grusvägar, hur tänker dom?  ???

Jo, sen från alla de (må vara väldigt få men ändå) skärmdumparna jag har sätt, har jag än att se någonting alls på Diagonalen, känns lite som "tillbaka till SCC" fast i 3D.
Har för den delen inte sätt några andra transportnätverk häller.

Det jag hoppas på är att motorn är snabb och smidig, och att dem lärt sig av sc4, att vi(communityn) gör om spelet totalt hursomhelst och gör spelet fullt moddkompatabelt.
För det är ju ändå det svåra med spel för oss okordinerade fans, att göra en vettig och fungerande motor. allt som sen finns i spelet och hur det agerar med andra komponenter kommer vi med största sannolikhet att byta ut ändå.

Dakh

Hei hei alle sammen! Nok en skandinaver slutter seg til forumet!  ;D

Jeg må si meg enig mht SCS, blir for dumt med en så stor nedgradering fra SC:4. Blir som å kjøre Ferrari, for så å bytte til Lada.  :P

RippleJet

Hej Dakh och välkommen hit, där vi alla fortsätter köra Ferrari! :D

Xiziz

Quote from: Dakh on August 18, 2007, 04:23:42 PM
Blir som å kjøre Ferrari, for så å bytte til Lada.  :P

Underbar jämförelse ^__^
Käns som att majoriteten av communityn kommer att fortsätta köra ferarri även efter scs. dom som byter är väl främst nykomligarna, och de som fokuserar på tex "MD" segmentet av communityn, vilket full 3d olidligen kan ge fördelar för.

SSPSwede

E Så jag ser det oxå. Jag (og alla andra) som i princip bara använder GROW-varianterna kommer verkligen inte byta. Kanske finns nåra idéer is SCS som kan va bra att ha med i en nästa riktig SimCity, men mestadels verkar det vara ett otalt om-tänk av hela idén som den varit sen Classic. Så som SimCity utvecklats hittils har ju varit på klart rätt väg, men nu...

/kommer ihåg att jag spelade SCC på SC3Ks sida när den kom ut :D
SkyscraperPage & SkyscraperCity moderator

Geronimo

Heisann!

Ny nordmann på forumet. Kar ingen planer om å bytte ut SC4, nei.
Her kjører vi forresten Volvo!    ;)

Glenni

Hei ja, kult å se mer skandinavar her. :thumbsup:

RippleJet

Hej Geronimo, och välkommen ombord! :thumbsup:

Geronimo

Takk! Visste ikke at det fantes et skandinavisk forum engang jeg...  $%Grinno$%

vester

#91
Rart at se dig i vores eget lille hjørne af Devotion.  ;)


PS: Jeg kører i en spansk bil, Seat, men lytter til svensk musik med Kent.

RippleJet

Jag kör ett japanskt vrak (Mitsubishi Colt 1989), och lyssnar mer till oljudet från den än till musik när jag kör. :D

Swesim

Trevligt att se så många skandinaver på ett och samma ställe, synd bara att jag inte hittade hit tidigare!

Hyggelig også å se at Glenni, Vester og dere andre også skriver her, da kan en kanskje få svar her på spesifike spørsmål vedr. forskjellige BATs og LOTs fremover.

Jag har lite svårt för stavningen i bokmålet eftersom många ord är så lika svenskan men ändå inte, så ni får ursäkta ev. stavfel då det var några år sedan jag bodde i Oslo...

Själv kör jag patriotiskt en Volvo 940 från -97 som faktiskt går riktigt bra även om den har sina sidor den också...

Jag har tittat lite på de screenshots och videos som EA lagt ut om SCS och är nog benägen att hålla med tidigare skribenter om att det känns som ett steg tillbaka i utvecklingen, men jag antar att EA tänkt sig att sälja spelet även till konsoler och då är ju SCS 3D format betydligt lämpligare än SC4 i konverterad form...

Men tack vare Glenni, Vester, Mickebear och alla er andra som förgyller vår spelvardag med nya byggnader så tror jag SC4 kommer att leva länge än och förmodligen överleva SCS.
//Fredrik

RippleJet

Välkommen hit Fredrik! :)


Quote from: Swesim on November 18, 2007, 01:48:53 AM
synd bara att jag inte hittade hit tidigare!

Bättre sent än aldrig! :thumbsup:

metasmurf

#95
Quote from: Swesim on November 18, 2007, 01:48:53 AM
Men tack vare Glenni, Vester, Mickebear och alla er andra som förgyller vår spelvardag med nya byggnader så tror jag SC4 kommer att leva länge än och förmodligen överleva SCS.
//Fredrik

Bara MIS kommer ut nån gång så  ;D

Spelade förövrigt City Life 2008 igår. Det kändes väll inte speciellt bra, men det kanske handlar om vana. Riktigt bra att man vägarna i fler vinklar än i sc4 (för att inte tala om scs  :D)

SAC

Jaha, se där ja!  Ett skandinaviskt SC4 forum!  Väldigt trevligt - och kul!  Har varit borta från spelet ett antal år nu, mest beroende på tidsbrist men också beroende på att jag fokuserat på en del andra spel.  Av en ren händelse gjorde jag en sökning på mitt onlinenamn, SAC, i ett helt annat ärende, och fann denna "tribute" gjord av Cedric, (Badsim).  Och efter att ha läst den och tittat på allt nytt material som i övrigt finns, har jag bestämt mig för att ge SC4 en ny chans!   :D

Nja, i varje fall låta mitt Olympia få fira 10-årsjubileum nästa år! 

Kul att vara här, och hoppas få lära känna er lite bättre med tiden!   :)

RippleJet

Välkommen även till detta hörn av SC4-världen! :thumbsup:

Efter Olympias 10-årsdag kommer vi sedan att invänta SC4:s 10-årsdag. ::)
Så länge inga alternativ finns, kommer vi säkert att fortfarande vara här då! $%Grinno$%

RippleJet

SAC, sätter du in din nål på kartan här: http://sc4devotion.com/forums/index.php?action=mm

Zooma in på Skandinavien så ser du var vi bor och snart kanske vi får se var du bor! ::)
(Alla som har en liten jordglob till vänster under namnet är insatta på kartan)

PS.
Kanske Fredrik (Swesim) kunde hitta kartan också... ::)

SAC

Okey, där satt den!  Nålen alltså!   ;D 

När det gäller SimCity och framtiden, jag delar uppfattningen att det förmodligen inte kommer en likvärdig uppföljare på mycket länge, utan fram till dess är det nog SC4 som gäller.  Spelet är bra med undantag för en del saker som jag personligen skulle sett annorlunda!

Oh well... :P