• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Välkommen till forumet!

Started by metasmurf, January 26, 2007, 01:45:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RippleJet

Quote from: SAC on November 24, 2007, 12:01:07 PM
Okey, där satt den!  Nålen alltså!   ;D 

He, den är grön... den borde väl ha varit röd... :P

Känner du för övrigt Sandrasim1? Hon bor ju också i Göteborg...

SAC

#101
Jaha, var det något med färgerna?  Det tänkte jag aldrig på!  Får väl kolla igen!   :D

Sandrasim?  Har jag aldrig träffat!   :)  Men jag befinner mig mest i två städer, nästan på likvärdig basis; Göteborg och Örebro!  Men eftersom jag bara kunde sätta en nål...

Edit to add///

Ja alltså, det där med färgerna begriper jag inte alls.  Var ändrar jag?  Eller kanske rättare sagt, vad betyder färgerna?   ()what()

vester

#102
Velkomment til vores del af devotion. Rart at se dig omkring.
Har kikket fordi din hjemmeside, cityscape en hel del gange.



Ret din profil til, så ændre farven sig.

Gender -> Female

Vil rette farven til rød.


Rød: Female, Blå: Male, Grøn: N/A

SAC

Kul att se dig också Vester!  Om jag inte minns helt fel känner jag dig från ST, eller blandar jag ihop dig med någon annan?  Det är ju några år sedan trots allt!   :)

CityScape kommer aldrig att öppna.  Istället har jag köpt domänen "www.simuscape.com", där jag kommer att samla allt mitt material så småningom.  När det nu kan bli av... :D 

RippleJet

Det går inte att blanda ihop vester med någon annan! $%Grinno$%

Han hette vester_DK på ST och gjorde mest spårvagnar... ::)

vester

#105
Vi udveksle et par PM da du vente tilbage og frigav et par af dine busser.
Du gav mig lov til at bruge din busser efter at havde set mine sporvogne.

Mine sporvogne:
Flere forskellige sporvogne i spil på samme tid:
VDK GLR Tram Mods Package Vol 01
men kun en vogn

Kun en sporvogn i spil på samme tid:
VDK GLR Tram Mod Package V2
men tilgengæld flere vogne.

Vil glæde mig til at en af dem i din by.

SAC

Quote from: RippleJet on November 25, 2007, 11:58:24 AM
Det går inte att blanda ihop vester med någon annan! $%Grinno$%

Han hette vester_DK på ST och gjorde mest spårvagnar... ::)

:D

Ja just det. Nu kommer jag ihåg! 

Quote from: vester on November 25, 2007, 12:11:27 PM
Vi udveksle et par PM da du vente tilbage og frigav et par af dine busser.
Du gav mig lov til at bruge din busser efter at havde set mine sporvogne.

Mine sporvogne:
Flere forskellige sporvogne i spil på samme tid:
VDK GLR Tram Mods Package Vol 01
men kun en vogn

Kun en sporvogn i spil på samme tid:
VDK GLR Tram Mod Package V2
men tilgengæld flere vogne.

Vil glæde mig til at en af dem i din by.

Ahh..vilka mästerverk.  När jag höll på med Olympia fanns inga spårvagnsnät att tillgå, i vart fall inget som var helt klart.  Mycket har tydligen hänt sedan dess. Skall iaf bli väldigt roligt att bygga spårvagnsnät i nya Olympia!  Och dina vagnar, Vester, kommer alldeles säkert att hitta dit!   :)

Har dock inte hunnit fram till SC4Dev's Downloads än, men tids nog så... :P

Xiziz

Vänta nu *gnuggar ögonen och slår huvet i väggen*

Är du värkligen Tillbaka SAC? Trevligt hursomhelst :)

Hjärtligt Välkommen ska du vara iaf!

SAC

När du är klar...

...med att slå i huvudet i väggen alltså, javisst, det är jag.  Kul att vara tillbaks.  ;D  Och ytterligare ett namn jag känner igen sedan tidigare!  :)

Swesim

#109
Kanonkul att se dig här SAC!
Det var så länge sedan jag hörde något från dig att jag nästan givit upp hoppet.
Har kollat cityscape/olympia med jämna mellanrum, men nu förstår jag att det lär ta ett tag innan du får upp dina mästerverk på nätet igen...
Välkommen!

Och förresten, nu har även jag satt min pin på kartan, hade ingen aning om att funktionen fanns...
Hur ser förresten en N/A ut?  ;D
//Fredrik

Xiziz

Yay, vi är 25 stycken på den skandinaviska kartan nu :D

Tror vi N/A är gröna på kartan också tror jag. jag är i varefall grön prick :D

RippleJet

Quote from: Xiziz on December 05, 2007, 10:45:11 AM
Tror vi N/A är gröna på kartan också tror jag. jag är i varefall grön prick :D

Det är då man börjar undra om det egentligen skall vara en röd eller blå prick... ::)

Xiziz

Quote from: RippleJet on December 05, 2007, 11:46:53 AM
Det är då man börjar undra om det egentligen skall vara en röd eller blå prick... ::)

Känns överflödigt att berätta, dock så finns det gott om ledtrådar i .png/.jpg format postade här och var.

SAC

Quote from: Swesim on December 05, 2007, 09:24:40 AM
Kanonkul att se dig här SAC!
Det var så länge sedan jag hörde något från dig att jag nästan givit upp hoppet.
Har kollat cityscape/olympia med jämna mellanrum, men nu förstår jag att det lär ta ett tag innan du får upp dina mästerverk på nätet igen...
Välkommen!
//Fredrik

Tack!  Väldigt kul att vara tillbaka!  :)  Håller fortfarande som bäst på att ladda ned, sortera och försöka få en överblick över allting - både det jag hade från början och det som är nytt. Mastodontjobb känns det som.   ???  Men jag har också kommit så långt som att installera själva spelet igen!  Små steg framåt alltså... ;D

sepsis

what has arisen must come to pass
what is past must be resurrected
we are the devil and we are god
we are timeless
                  and you are dead!

RippleJet

Kul att du tittar in, Sepsis! :)

Nu får du antingen förklara varför du talar svenska, eller varför du bor i Ryssland... ::)

krbe

Hva? Er favorittrodineren/nordkoreaneren/russeren/sloveneren vår svensk? Det rokker ved et verdensbilde...

metasmurf

Den legendariska kommunisten sepsis  :) Visste inte att du pratade svenska.


Edit: särskrivning, lol

SSPSwede

Särskrivning är aldrig lol! ;)

Tråkigt att det inte kommit nån ny på över ett halvår. Själv har jag iaf ursäkten att jag numera även är aktiv IRL (inom Yimby) för att påverka stadsbyggandet i den kungliga huvestan.
SkyscraperPage & SkyscraperCity moderator

antn

Hej!
Ännu en skandinav anmäler sig. Det tog ett tag för mig att hitta detta visserligen ganska inaktiva skandinaviska hörn av SC4D men nu är jag här. Jag har spelat Simcity 4 sedan det kom ut. Jag har aldrig varit aktiv på något av de forum jag har besökt genom åren. 2005 lärde jag mig gmax med BAT och gick strax vidare till 3dsmax men jag har fortfarande inte gjort något helt färdigt och släppt det :/ .
Jag har väldigt svårt för att avsluta mina projekt men jag om vi håller våra tummar kanske det släpps något av mig. :)