• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Dutch day?

Started by Strechnitz, August 27, 2007, 05:16:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Strechnitz

Oh leuk,

Delft is een heel gezellige stad. Rotterdam ligt er naast dus gaan we er wel eens stappen met vrienden.
Het Boterhuis is wel gezellig maar het ligt ondergronds (waterniveau) en heeft ietwat lage gewelfde plafonds.

Als ik een voorstel mag doen. Ernaast, recht achter het stadhuis ligt de oude waag. Dat is ruimer en lichter en je hebt achter uitzicht op de mooiste gracht en voor op het prachtige stadhuis. Je hebt in de Waag over 2 verdiepingen verdeelt, een cafe en een restaurant. Je kan bij beiden eten, de cafe kaart is simpeler en goedkoper. Het restaurant is niet duurder dan het Boterhuis. Wat vinden jullie daarvan? de afstand is trouwens te verwaarlozen. het Boterhuis ligt op nr. 15 en de Waag op nr 11 of 9. %confuso

Alleen krijg ik in de waag zeker geen last van mijn Claustrofobie. &mmm

Hoe dan ook ik kijk er enorm naar uit jullie allemaal te ontmoeten, en te spreken. Maar willen we enkel borrelen of willen jullie ook iets van het oude centrum zien? Niet dat we een grote stadswandeling moeten maken, alhoewel onze Battende medemensen misschien wel ideeën opdoen ::) Maar we zouden een rondje rondom de grote markt kunnen maken en de nieuwe of de oude kerk bezoeken. In de nieuwe hebben we natuurlijk de grafmonumenten van een paar grootsche Hollandsche Helden, en de koninklijke grafkelder (waar behalve de sluitsteen niets van te zien is) De Oude kerk is ouder (duh) en heeft ook een paar mooie monumenten plus het graf van Johannes Vermeer (voor de kunstliefhebbers onder ons) Het meest markante van de oude kerk is dat hij eigenlijk uit 2 verschillende helften bestaat
op een gegeven moment hebben ze de kerk vernieuwd. toen de ene kant klaar was hadden ze kennelijk geen geld meer en hebben ze de twee bestaande delen aan elkaar gebreid. Echt leuk.

Enfin. als er animo is hoor ik het wel van jullie. voor 3 euro hebben we een combinatiekaartje voor beide kerken en ze liggen amper 10 minuutjes wandelen van elkaar af. ;D

En last but not least. Wat vervelend dat jij niet kan komen Fledder :( kan je die dienst echt niet ruilen met een collega van je? ()what()

Groet,

Hubert.

BTW, gezien mijn ochtendprogramma op de 14e zal ik er waarschijnlijk al tussen 2 en half 3 zijn. Dan kan ik gastheer spelen bij de deur :D ik ben herkenbaar aan een verwaande trek om de mond en schijnheilige oogjes. oh ja, en met een fettish voor overhemden. en schrik niet hoor. Ik praat nogal geaffecteerd :D
Zoiets als dit hieronder dus. lol



Your favorite "deliciously deviant" Empire is Back after a 2 month pause


Click on the picture above to visit Stropon.

sebes

Boterhuis, Waag... mij maakt het niet uit, zolang iedereen maar in dezelfde tent zit  :P

En een tochtje met een gids á la Strech lijkt mij ook wel leuk - alsof Stropon opeens tot leven komt stel ik mij dat voor ...



Quote from: Strechnitz on October 05, 2007, 03:56:31 AM
oh ja, en met een fettish voor overhemden

Heren , wij zijn gewaarschuwd  &Thk/(

Check my MD:               
Rhenen,NN

kwakelaar

Inderdaad, Boterhuis of de Waag maakt voor mij ook weinig uit, dus laten we dan maar de Waag doen.

Ik heb zelf ook een tijde in Delft gezeten dus een stadswandeling is voor mij niet echt nodig, als er familie op bezoek is doen we altijd een dagje Delft, oud en gezellig maar zonder junks en alle andere gevaarlijke dingen die in Amsterdam te vinden zijn.  ::)

En moeten we nou overhemden aan doen of juist niet  ;)

Fledder200

wat is een overhemd?.... ???
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

Strechnitz

Ehm. dat overhemden fettish slaat op het feit dat ik er een stuk of 30 verschillende soorten heb. ???
Eerlijk gekocht. dus ik ruk ze niet van jullie lijf af als je er ook een draagt. wees maar niet bang. &ops

Eerlijk waar. zo ben ik niet $%Grinno$%

Strechnitz
Your favorite "deliciously deviant" Empire is Back after a 2 month pause


Click on the picture above to visit Stropon.

Fledder200

hahaha ow op z'n manier :P

dan heb ik dus een schoenfettish!! lol...moet ze altijd wel kopen :D
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

sebes

Nog even een roll-call: wie is er morgen om 3 uur in De Waag
Check my MD:               
Rhenen,NN

capo

Quote from: sebes on October 13, 2007, 09:47:54 AM
Nog even een roll-call: wie is er morgen om 3 uur in De Waag

Het is jammer dat ik dit topic pas nu ontdek, de volgende keer ben ik erbij..dit is mij te kort dag sorry :)

The complete history of Evergem ->My Mayor Diary <-
Come and visit Paroch Plein!

Serkanner

Ik ben er morgen om 3 uur in de Waag in Delft, met openbaar vervoer dus zet de tap maar al vast open ... o, ja en ik neem ook mijn vriendin Laura mee.

sebes

Ik kom met de auto, en alleen  ;)
Check my MD:               
Rhenen,NN

mickebear

en Mika uit Antwerpen - hij probeert TWEEDE keer naar Delft te komen... ik zal morgen in de Waag vertellen wat dat betekent...  :D

kwakelaar


mickebear

photos :-)

here Seb, Mika, Hubert, Erik & Laura



and here Hubert, Seb, Gjermund, Erik & Laura



and the rest of photos:

http://www.flickr.com/photos/mickebear/sets/72157602424575382/

Serkanner

We had a great day in a very sunny Delft. I really enjoyed being back in the town I lived for 25 years and especially because of the great company. I also took some pictures and here are some of them:

This is the "Nieuwe Kerk" where lots of Dutch famous people have their grave, and of course the Dutch Royal Family as well.



Five dedicated simcity4 players and all of us with our own speciality. I think we could have talked for days, if we had the time.

Standing left to right: Stechnitz, Kwakelaar
Sitting left to right: Serkanner, Sebes, Mickebear


Enjoying some nice beverages, both hot and cold.


After Mika had to leave ( unfortunately ) the rest of us moved indoors to have a nice meal at an Italian restaurant where discussion flowed from SC4 to politics to Champagne and back. I short: We had a great time.

kwakelaar

Hey jongens niet vergeten dat dit een  Nederlands forum is  ::)

Leuk om de foto's te zien, en ik heb een fijne dag gehad met jullie in Delft. Jammer voor diegene die er niet bij waren, maar hopelijk kunnen wij nog een meeting planen.

Serkanner

Quote from: kwakelaar on October 15, 2007, 02:25:05 PM
Hey jongens niet vergeten dat dit een  Nederlands forum is  ::)

Leuk om de foto's te zien, en ik heb een fijne dag gehad met jullie in Delft. Jammer voor diegene die er niet bij waren, maar hopelijk kunnen wij nog een meeting planen.

Oops  &ops  ... helemaal vergeten me moers taal te spreken. Zal het nooit meer vergeten.

Strechnitz

Leuk om de foto's te zien, heren!!

Ik heb mij buitengewoon vermaakt met jullie gezelschap. Het was een gezellige dag en een voorrecht om jullie te ontmoeten. Het is wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. :thumbsup:

Hubert
Your favorite "deliciously deviant" Empire is Back after a 2 month pause


Click on the picture above to visit Stropon.

NikNik

Hallo mensen,

Leuke foto's wat jammer dat ik er niet bij was. Mijn moeder kwam langs en nadat ik met haar en mijn kids naar Burgers dierenpark geweest was, had ik geen puf meer om me in de auto te hijsen en naar dellef af te rijden.

terug naar de foto's: zien d'r goed uit. Zoals het spreekwoord zegt: een foto zegt meer dan 1.000 woorden.

mazzel,

Niek-Niek aka Nik-Nik

sebes

We hebben je gemist Niek. Maar, het beviel ons zo goed dat er zeker een herhaling plaats zal vinden. Dus : volgende keer weer een kans  ;) .

Check my MD:               
Rhenen,NN

Serkanner

Ik stem 100% in met Sebes. Het was meer dan gezellig en ik ben er van overtuigd dat we dit zeker nogmaals gaan doen.  :thumbsup: