• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Dutch day?

Started by Strechnitz, August 27, 2007, 05:16:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Strechnitz

#40
ik sta ook volledig achter een volgende bijeenkomst. misschien wel in de lente als de natuur ontwaakt en zo :)

Ik had trouwens beloofd een link naar Bappingedam te sturen. het SC3000 avontuur waar ik toendertijd ook aan mee heb gewerkt. mijn werk staat onder de naam Ladylettuce. helaas was er nog veel dat moest worden geupload toen de samenwerking na de introductie van SC4 uiteenviel. zoals mijn versie van station Den Haag Hollands spoor met textures van het origineel. Ook waren er naast Groot Schraeperen nog 2 grote buitenplaatsen rond Bappingedam gelegen. Deze waren meer hollandsch dan het Frans aandoende monster vam Groot Schraeperen.


Om te navigeren naar de verschillende stadsdelen moet je de links boven aan de citymap pagina gebruiken een aantal links op de andere paginas doen het niet.

En voor wie mijn eerste geschiedsvervalsing in de wereld van Simcity wil lezen moet het kopje history aanklikken en het verhaal van ridder diederik maar eens lezen. Dan kennen jullie meteen de geschiedenis van de grote lege sokkel op het stadhuisplein van bappingedam. :D misschien dat ik het verhaal in gewijzigde vorm wel laat terugkomen in Stropon.

http://www.geocities.com/bappingedam/home.html

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

gegroet!

Hubert
Your favorite "deliciously deviant" Empire is Back after a 2 month pause


Click on the picture above to visit Stropon.

sebes

Joh, helemaal geweldig, slawijfie   :P

Er zitten heel wat juweeltjes tussen, die ik best graag in SC4 zou willen zien! Dat Hoofdpostkantoor en de Koning Willem I Lyceum bijvoorbeeld... prachtig.

Ik zou die Diederik de Cow(ard) zeker in Stropon's history laten herleven.

Check my MD:               
Rhenen,NN

Fledder200

#42
ow zo jammer dat ik het gemist heb :(
maar volgende keer ben ik van de party!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maar wie was de dame op de foto?? was dat Sebes? :P

anyhoo....Hubert...die sc3000 dingen zijn geweldig!!! ik snap niet dat vanderaap de meeste gebouwen niet heeft omgezet naar sc4!!
ook die andere gebouwen zijn prachtig!! als die nou weer eens vrij komen...dan zou ik zeker weer eens heeeeeeeeel hard gaan nadenken on Liaane te herbouwen :)


edit:

omg ik sta gewoon te soppen in me schoenen van die site!!!!!
er staan zulke mooie dingen op!!!
ik ben helemaaf fan van:
Arrondissementsrechtbank en gevangenis van Lady Lettuce...van jouw dus
en die marktplein!!
omg...Landgoed Groot Schraeperen is gewoon...AMAZING
B. Koning Willem I Lyceum is ook al zo geweldig...
lief...als je dit als sc4 uitbrengt...dan kan je gewoon vanderaap van zijn troon afstoten !!
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

kwakelaar

Hubert ik vind het prachtig al die gebouwen, ik zou zeker zeggen dat je moet beginnen met batten. Lijkt mij een heel leuk project om met zo veel mensen een stad in te vullen.

Fledder200

omg...ik zei gewoon "die marktplein" in mijn vorige post....erg...ermmm....on-abn

ja hubert..ga er voor!!
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

capo

Ook al zijn we 'verwend' met haarlemmergold en vanderaap hun werk op de STEX, ik zie daar toch een paar gebouwen in Bappingedam die ik met liefde in mijn stad zou plaatsen! Allemachtig, wat een juweeltjes daar. Ik zou een lijst met favorieten op kunnen noemen, maar ik ben bang dat die lijst te lang zou worden :) Fantastisch werk daar Hubert! Heb je nog contact met vanderaap?

Ik heb nog een vraag voor mijn 'landgenoten'. Zoals jullie allemaal denk ik heb ik de vda, haarlemmergold en tatooedmillionaire (vind ik persoonlijk de minste) gebouwen in mijn plugins folder. Als ik alleen de no-maxis mod installeer, dan groeit er praktisch niets. Dat ligt waarschijnlijk aan het geringe aantal gebouwen en het gebrek aan stage-1 residential+commercials, dus ik ben heel erg benieuwd of jullie nog andere 'Nederlands-Europese' gebouwen weten die echt goed staan in een typische Nederlandse stad?

Alvast mijn dank!

The complete history of Evergem ->My Mayor Diary <-
Come and visit Paroch Plein!

Fledder200

nou Capo....als je hier klikt
vind je vanaf update 2 een hele stad vol met VdA en Haarlemergold en e No-maxis mod...bij mij werkte hij perfect.
mischien moet je eerst een gedeelte gewoon maxis gebouwen laten groeien...dan de no maxis mod er in en de Maxis gebouwen slopen...bij mij werkte dat gewoon goed :)

oh ja Hubert...als je nog contact heb met vanderaap...zeg maar dat ik hem ver afgod!! LOL
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

capo

fledder: bedankt voor de tip! Ik ga dit zeker proberen..

wat een mooie MD man. Hoe heb ik die kunnen missen...gebruik je nog meer Nederlandse gebouwen behalve vda, haarlemmergold en tatooedmillionaire?


The complete history of Evergem ->My Mayor Diary <-
Come and visit Paroch Plein!

Strechnitz

Wow jongens,

Slow down.Ik heb de link erop gezet om te laten zien welk hollands project we hadden opgezet gedurende SC3000.

Hoezeer het mij ook spijt. niets van wat jullie hier hebben gezien zal bruikbaar zijn in SC4. het programmaatje dat hiervoor gebruikt is is niet compattible met gmax of 3dmax. Dat is de reden dat Vanderaap zijn gebouwen noit heeft omgezet. Dat kan gewoon niet helaas. Dus het spijt me als ik jullie heb laten geloven dat deze dingen weer openbaar zouden worden &mmm

De enige manier om ze in het spel te krijgen is het batten van gelijksoortige bats. Zoals Jawood met een paar SC3000 klassiekers heeft gedaan. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar ik kan echt niet overweg met gmax. veel te technisch voor dit alphaatje. ()sad()

BTW, Hey Capo, welkom. :thumbsup:

Strech.
Your favorite "deliciously deviant" Empire is Back after a 2 month pause


Click on the picture above to visit Stropon.

capo

Quote from: Strechnitz on October 22, 2007, 12:39:46 AM
BTW, Hey Capo, welkom. :thumbsup:

Strech.

Dank ;)

Ik ben net begonnen met BATten en ik zuig nog behoorlijk. Wel wil ik (als ik dit programma ooit goed doorkrijg) een poging wagen om dit type gebouwen te gaan maken, maar zoals gezegd...voorlopig is dit nog toekomstmuziek.

@FLedder: Ik heb oppie's windmolen gevonden, ik ga m nog wel editen want het is op dit moment alleen een landmark en hij is veel te groot. Ook rijden er nu Nederlandse treinen, bussen, ambulances, brandweerwagens en politie in mijn (test)stad, ziet er echt goed uit..go oppie!

The complete history of Evergem ->My Mayor Diary <-
Come and visit Paroch Plein!

Fledder200

Jammer Hubert :(
ik was al posters van je aan het bestellen voor boven mijn bed :)
ik weet wat je bedoeld met gmax...ik kom niet eens verder dan het eerste blokje :)
maar jammer iig!

Capo
ik gebruikte alleen vda,haarlemergold en TM, en wat andere bats van stex en lex
veel meer zijn er ook eigelijk niet, ja amsterdam centraalstation...die is wel erg mooi :(
ik had eerst ook nederlandse teinen rijden,maar dat bestandje ben ik in loop de tijd kwijt geraakt
maar aangezien mijn MD nu gestopt is...zit ik nu een beetje niks te doen :(
oja...ook nog erg welkom  :thumbsup:
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

Herdervriend

Zal wel cool zijn dit, maar me ouders verbieden me, zolang ik nog geen auto heb kank niks doen dus:xD:
(Re-designing)

sebes

De Dutch Day was vorig jaar in Delft. Wie zou er komen als we er weer een zouden doen, ergens in het midden van het land.....?
Check my MD:               
Rhenen,NN

Ricky112233

Ik weet dat deze topic oud is, maar ik hoop dat we (weer) een Dutch dag kunnen doen, het moet dan wel in het weekend zijn, want ik moet tijdens de week gewoon naar school =)

Ik kon in 2007 niet komen omdat ik toen 8 was en omdat ik SC4 nog niet aan het spelen was :P

Maar zoals ik zei, het zou leuk zijn om het nog eens te doen..!

-Ricky
Yes, I love aviation
Yes, I'm interested in the former CIS
Yes, I'm half Dutch-half American
Yes, I'm learning Russian
15--

WC_EEND

Ik vind het een leuk idee, maar ik zie direct 2 grote problemen:
-Wanneer? (een datum vinden die voor iedereen past)
-Waar? (België of Nederland en dan meerbepaald in welke stad?)

Als iemand suggesties heeft voor een datum of locatie: ga uw gang.

Ik wil allesinds wel Gent voorstellen als locatie (het feit dat ik er woon heeft er niks mee te zien) aangezien get een prachtige stad is die niet overdreven groot is en niet plategelopen wordt door toeristen zoals Antwerpen, Bruggge of Brussel.
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Ricky112233

#55
Gent vind ik ook goed, ik bedoel, Ik woon bij Maastricht in de buurt, dus qua reistijd zal dat geen probleem zijn...

Datum maakt mij ook niet zoveel uit, alhoewel zaterdag het beste voor mij uit komt, maar als jullie het op zondag plannen, vind ik het prima! (het moet wel niet te laat zijn want ik moet dan maandag naar school, tenzij het tijdens de vakantie is, dan is dat helemaal geen probleem!

-Ricky

EDIT:Ik moet eerst mijn ouders vragen, ik denk niet dat dat zo'n heel groot porbleem gaat worden, maar je maar nooit...
Yes, I love aviation
Yes, I'm interested in the former CIS
Yes, I'm half Dutch-half American
Yes, I'm learning Russian
15--

WC_EEND

net even opgezocht, Maastricht-Gent Sint Pieters is ongeveer 2,5 uur met de trein (als de NMBS op tijd rijdt) met overstap in Luik-Guillemins.
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

mave94

Hee jongens,

Het is alweer een paar weken geleden, maar het lijkt mij een heel leuk idee. De reis zal op zich geen probleem zijn, ik ben in de vakantie ook met een vriend door Nederland gaan treinen. Daar ik nog geen rijbewijs heb. Alleen heb ik het gevoel dat mijn ouders het niet zo vertrouwen...
Hoewel ik nog nog nooit in Gent geweest ben en het me een mooie stad lijkt, zou ik toch voor iets noordelijkers gaan, daar veel mensen in de Randstad wonen.
Even snel een kaartje gemaakt in Google Maps:

WC_EEND

Hmm, iedereen behalve Alex, ik en iemand die in Goes woont (ik weet niet wie het is) woont iedereen blijkbaarin de omgeving van Rotterdam.

Nu, ik heb een rijbewijs, maar geen eigen auto, dus ik zou mijn ma haar auto moeten lenen als ik met de auto zou gaan, als we in de buurt van Rotterdam afspreken dan kan ik à la limite ook met de Thalys of Beneluxtrein gaan.
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

mave94

Ernst woonde toch in Goes? Frank woonde in de buurt van Deventer, in ieder geval in Overijssel, als hij ook wil komen.
Misschien bijvoorbeeld Dordrecht? Ik dacht dat de Thalys daar ook stopt, maar dat weet ik niet zeker.