• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Dutch day?

Started by Strechnitz, August 27, 2007, 05:16:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

WC_EEND

Ik denk dat de Thalys Brussel-Zaventem (Brussels Airport)-Antwerpen Centraal-Rotterdam CS-Schiphol-Amsterdam CS rijdt, de andere tussenstops zijn voor de Beneluxtrein (ik heb die 1x genomen naar Amsterdam en het duurde eeuwen voordat we er waren).

Ow juist, Ernst woonde in Goes, ik was het even vergeten :P
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

FrankU

Matthijs,

Is dat kaartje compleet? Wat een interessante verzameling rond Roterdam. En je bent zo aardig geweest om inderdaad een hele lap grond zonder één lid op de kaart te zetten alleen maar om er voor te zorgen dat ik (inderdaad, Deventer) er nog op sta. Het lijkt zo heel ver weg, maar de BeNeLux is klein.
Ik wil ook wel komen, maar al hoef ik het niet aan mijn ouders te vragen, mijn kinderen moeten het er wel mee eens zijn. Nou ja.. mijn vrouw dan vooral.

Zo op het oog ligt Rotterdam voor de hand. Vraag is dan: zit er iemand in Rotterdam, of Dordrecht ook prima, die zin heeft om een locatie te organiseren?

Wat gaan we trouwens doen? Gamen? Nee toch? Dan kunnen we net zo goed thuis blijven.

Getron

FrankU,

We zouden wat leuke plekjes in Rotterdam kunnen bezoeken: Centrum, Koopgoot, de havens? Terrasje pikken, echter zal weer zal waarschijnlijk niet mee zitten (gezien we richting de herfst gaan).

Als we het buiten Rotterdam doen, wil ik wel rijden. Ik beschik over auto en kan drie personen meenemen.

Moet ik wel natuurlijk een datum weten. Ga namelijk soms ik richting Limburg voor familie bezoek of moet weer leren voor een (ITIL) examen.

Getron.

FrankU

Wilhelminapier/Kop van Zuid, Euromast (altijd leuk, van boven op de stad kijken), Delfshaven (voor de mensen die ook eens willen zien dat Rotterdam oude huisjes heeft). Havens lijkt me leuk. Doet me denken aan het feit dat ik (twee jaar geleden?) druk in de weer was met havens in SC4 en dat er op Simpeg, LEX en STEX enorme hoeveelheden havenlots en BATs verschenen. Het lijkt wel of iedereen er inmiddels genoeg van gekregen heeft, want ik zie echt niks meer verschijnen op dat gebied. Niet eens nieuwe plaatjes op de bijpassende "show us your..." threads. Toch zijn havens nog steeds leuk.

Dag en tijdstip? Het wordt alweer winter! Doen we het nog dit jaar of maken we er een voorjaarsbijeenkomst van? Eind maart? .... Dan heb ik nog wel een gaatje ...... (bladert door agenda).

Bijvoorbeeld eind van de ochtend ergens in een café afspreken (in de buurt van parkeergarage en station).

Agenda:
1. Opening door de voorzitter (wie is dat eigenlijk)
2. Kletsen met koffie en limonade
3. Lunch
4. Uitstapje
5. Ergens uit eten
6. Rondvraag
7. Sluiting
8. Op naar huis en aan de slag!

WC_EEND

Eind maart à begin april lijkt me wel een goed idee, het weer zou dan allesids beter moeten zijn dan nu. Ik ben nog nooit in Rotterdam geweest, dus voor mij zou aan het station afspreken het gemakkelijkst uitkomen. Het belangrijste voor mij is dat ik het ver gebnoeg op voorhand wete zodat ik op tijd kan reserveren voor de Thalys (indien Rotterdam of Amsterdam).
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

mave94

Ik ken Rotterdam best goed, daar ik er in de buurt woon. Ik ben ooit eens in de winter op de Euromast geweest toen het sneeuwde, ik kon de sneeuw vanuit Delft aan zien komen. Dat was wel erg mooi, maar het is dan niet erg warm. In de lente is een goed idee.
Op Rotterdam Centraal zijn ze momenteel aan het verbouwen, dus het is een beetje een chaos daar. De informatiekiost aan de zuidzijde lijkt me en goed afspreekpunt. Het valt op door de gele kleur; moet niet missen. Of het Groothandelsgebouw/café Engels, ook dat is makkelijk te herkennen. Overigens heb je vanaf het Groothandelsgebouw een (gratis) mooi uitzicht over het Centraal Station en omgeving.
Ik stel voor om het dan op een zaterdag te doen. 24 maart kan ik zowieso niet, dat valt in de toetsweek. Daarna moet het, behalve pasen wel overal kunnen.

Quote from: FrankU on November 07, 2011, 07:09:51 AM
1. Opening door de voorzitter (wie is dat eigenlijk)
is het zo officieel? :D

Getron

Rotterdam -  Maart 2012. Groothandelsgebouw/café Engels lijkt me ook goed idee. Misschien ook Railz miniworld (mini landschap met modeltreintjes) bezoeken? Zit in buurt van Centraal Station en zal ook wel gelegenheid hebben om iets te drinken.

Getron

WC_EEND

Quote from: MrMAvE94 on November 07, 2011, 08:14:33 AM
Op Rotterdam Centraal zijn ze momenteel aan het verbouwen, dus het is een beetje een chaos daar.

Ideaal, dan is het net zoals thuis ;D
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

mave94

@ Getron: Railz miniworld heeft inderdaad gelegenheid tot een hapje en een drankje. Ik ben er al vaker geweest en blijf het geweldig vinden. Leden van de ANWB krijgen trouwens korting.

Wie zou er nog meer willen komen? Maarten? Ernst?

mrbisonm

Quote from: Getron on November 07, 2011, 08:53:55 AM
Rotterdam -  Maart 2012. Groothandelsgebouw/café Engels lijkt me ook goed idee. Misschien ook Railz miniworld (mini landschap met modeltreintjes) bezoeken? Zit in buurt van Centraal Station en zal ook wel gelegenheid hebben om iets te drinken.

Getron

De mogelijkheid om te drinken is altijd goed. ;)


....Uploading the MFP 1.... (.........Finishing the MFP1)

Getron

@mrbisonm, Moeten we voor je een biertje koud zetten?  :D (translation: must we order a cold beer for you?).

Ondanks dat ik dan lekker met de metro kan komen, geen alcohol voor mij. Lekker glasje frisdrank.  :P

Heb er al zin in  :thumbsup:

Getron

mrbisonm

Quote
Moeten we voor je een biertje koud zetten?

ja dank u ;) :thumbsup:

Fred


....Uploading the MFP 1.... (.........Finishing the MFP1)

MandelSoft

Ik kan wellicht komen, maar dan moet het wel uitkomen met mijn rooster en wellicht moet ik toestemming van mijn ouders vragen (alhoewel, ik ben 19, ze vertrouwen erop dat ik verstandig ben, dus ik denk dat het probleem niet groot zal zijn). Rotterdam is voor mij vrij makkelijk bereikbaar (al moet ik één keer overstappen, waarschijnlijk op Berkel Westpolder).

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

WC_EEND

#73
Ik ga mijn best doen om te komen (ben ondertussen 20, ik betwijfel sterk dat mijn ouders er een groot probleem van gaan maken :P). Ik heb daarnet ook eens op de site van de NMBS gekeken en de Thalys en Beneluxtrein zijn ongeveer even duur (58 euro heen en terug Gent-Sint-Pieters naar Rotterdam CS) maar de Thalys is meer dan 40 min. sneller, dus mijn beslissing qua vervoer ligt al vast.

Edit: als iemand wil dat ik iets typisch Belgisch/Gents meebreng, laat het mij maar weten :D
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

peter007

#74
Ik weet niet of ik wel kan komen. Zit precies in de examenperiode.  :'(
Dan moet ik nog maar ruimte vinden.
Het is in iedergeval een leuk idee.
Het is wel zo dat Rotterdam precies op de route ligt vanuit het treinstation in Goes. Dan hoef ik geen een keer over te stappen.

Edit; Ik zou het anders ook wel leuk vinden om het in de winter te doen. Ik moet toch voor school dit jaar naar Rotterdam en ik ben bang dat we tegen maart allang vergeten zijn dat we dit zouden doen (heel voorzichtig)

WC_EEND

Winter ligt een beetje moeilijk voor mij aangezien ik examens heb in Januari. Vanaf 4 Februari zou voor mij zonder probleem moeten lukken.
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

mave94

Misschien is het handig om een datum af te spreken. Anders zijn het straks allang weer vergeten. Zaterdags zou het beste uitkomen, bijvoorbeeld:
- za 4-2
- za 11-2
- za 18-2
- za 3-3
- za 10-3


Zeg maar wat het beste uitkomt. ;)

w_swietwoot

Mij maakt het niet uit. Allemaal goed. Rond de klok van 11?

MandelSoft

Komt mij ook allemaal prima uit. 4 februari is net na mijn tentamen ;)
Lurk mode: ACTIVE

mave94

4 februari heb ik ook net mijn rapport gehad, dus dan heb ik minder huiswerk.