• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Nederlandse/ Belgische BAT'S / Dutch/Belgic BAT'S

Started by Fledder200, August 22, 2008, 05:26:29 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mtg

Als ik al niet genoeg te doen had voor de NAM zou ik graag mee doen, maar ik wil geen valse verwachtingen scheppen..  ;D
Misschien een idee voor iemand om the Batten. Hollandse grachten? de Canals die nu te downloaden zijn zijn het net niet helemaal.
succes!

FrankU

#61
Hoi mtg,

Ken je Oppies grachten? Ze zijn heel behoorlijk. Ook al omdat er diagonalen in zitten. Maar uiteraard kan alles altijd beter.
Waar ikzelf qua waterlopen meer op wacht zijn sloten, vaarten en dat soort dingen. Diggis, Pegasus en anderen hebben al het een en ander gemaakt, maar op de een of andere manier zijn ze net niet Nederlands genoeg: te hoge begroeiing langs de randen, te veel kronkelingen etc. Wij hebben hier natuurlijk vooral vaak smalle rechte slootjes en vaarten met wat gras en soms ook riet. Die hebben we nog niet voor SC4.

(post 1200!)

alex_bervoets

Hallo iedereen,

op uitnodiging van Xander ben ik hier terecht gekomen...
Fijn dat we onze "Lage-Landen"-krachten kunnen bundelen.

Ik heb het de komende weken even druk maar daarna schiet ik weer in actie!
Ik zal wel proberen om het forum te volgen.

MandelSoft

Lurk mode: ACTIVE

mave94

#64
Het wordt steeds gezelliger hier! Welkom Alex en Merijn! :thumbsup:

Dingen die eigenlijk nog ontbreken uit deze lage landen:
- sloten, en dan ook van die hele smalle waar meestal geen water in staat zoals je die veel ziet in de laagveengebieden.
- naoorlogse bebouwing, voornamelijk rijtjeshuizen.
- boerderijen en molens; die zijn er wel, maar het is wel erg mager...
- "dorpshuisjes"
Aanvullingen?

Het zou ook leuk zijn als er op een gegeven moment gebouwen komen, zoals het Binnenhof, de Erasmusbrug en buitenhuizen, die veel rond de Vecht te vinden zijn...

Getron

Hoi MrMAvE94,

Ik zou graag nog willen toevoegen: Huizen uit Nederlandse en Belgische dorpen. Kan goed passen bij de Boerderijen.

Getron


WC_EEND

RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

peter007

Nou als je er al erbij wil zetten wie wat wilt Batten dan kan je mij alvast neerzetten voor die rijtjeshuizen want dat wil ik wel doen  ::) .

We hebben alleen wel mensen nodig die met concepten komen zoals een paar pagina's terug met die plaatjes van de boerderijen. Het zou handig zijn als mensen hiervoor wat voorbeelden kunnen halen bijvoorbeeld foto's maken of gewoon ergens uit het internet plukken. Dan weten we tenminste wat er gemaakt kan worden. Meestal wijk ik daar wel wat van af maar ik kan nooit beginnen zonder een voorbeeld. Ik weet niet hoe dat met jullie zit?

Heeft iemand een fotocamera (vast wel) en zou iemand dan wat van een lekker oer-hollands & simpel rijtjes huis kunnen fotograferen?

Getron

Peter007 (en natuurlijk de rest),

Ik woon in Rotterdam, werk in de buurt van Schiphol en ben wel eens bij mijn Ouders in Limburg te vinden. beschik over een auto + routeplanner (wel handig) en een Pentax camera (Spiegelreflect). Dus als iemand verzoek heeft, laat even weten en ik zal mijn best doen om de foto's te maken.

Getron

mave94

Succes Getron als je foto's gaat maken. Toen ik dat ging vonden de mensen het raar en stonden ze me vreemd aan te kijken. &Thk/(
Ik had zelf ook al een (groot) aantal ideeën:

Rijtjeshuizen:
jaren '30: Google Street View, Delftse school.

jaren '50: externe link. Zat zelf ook te denken aan huizen die eruit als als Kralingen, Rotterdam. Dit is een nieuwbouwwijk in Spijkenisse, waar ik woon, in diezelfde stijl.

jaren '60:


jaren '70:


jaren '80:
Dit is het huis waar ik naartoe ga verhuizen over 2 maanden. Dan kum ik lekker in een durp te wonuh met uutzicht up de schaap'n 'n d'keu'n. Nee, geintje, maar dan doe ik mijn raam open en dan zie ik de koeien al grazen vanuit mijn achterraam :P

jaren '90:

Dit type ligt bij mij al in een gevorderd stadium; als ik wat renders heb en die heb ik, zal ik ze van het weekend posten ()stsfd(). Ben zelf ook al een beetje bezig met rijtjeswoningen; hoop dat ik wat meer tijd krijg, zeker in de vakantie om te BATten. Alles staat nog wel in de grondverf, aangezien ik nog maar iets meer dan een week bezig ben.

Ik heb nog meer ideeën: linkie

Tot zover mijn bijdrage...

-Matthijs

MandelSoft

Je kan ook altijd van Google Streetview gebruik maken (doe ik vaak met mijn wegwijzers), maar ja, daar kom je vaak niet bij de achterkant van bepaalde gebouwen...
Lurk mode: ACTIVE

FrankU

Dag mensen,

Matthijs heeft een aardig rijtje ideeën geplaatst. Ik kan het allen niet laten om er wat commentaar op te hebben.
Ik ben opgeleid als architect en werk als welstandsadviseur voor een paar gemeenten hier in Overijssel, dus ik heb er voor doorgeleerd moet je maar denken.

Je jaren 30 huizen zijn eigenlijk uit de jaren vijftig. Wel Delftse school. Lijkt me leuk om dit soort te hebben.
Je jaren 50 huizen zijn namaak jaren dertig en dus eigenlijk jaren 2010, en wat mij betreft mogen die wel wegblijven uit SC4. Ik heb er al zat staan in het echt. Je komt dit soort in elke nieuwbouwwijk tegen en ik heb er eerlijk gezegd al een beetje genoeg van. Maar uiteraard hoef je je niet tegen te laten houden!
In je linkie vind ik een paar hele aardige standaard rijtjeswoningen. Dat lijkt me wel wat voor de suburbs.

Een opmerking. Haarlemmergold heeft heel wat oude huzien, maar ook een paar mooie uit de jaren 20 en 30, kleine arbeidershuisjes en wat stedelijke rijtjes. Het zou mooi zijn als we op zijn pandjes kunnen doorborduren en dan heb ik het over de schaal. Ik heb laatst een boerderij van Haarlemmergold naast een boerderij van Vanderaap gezet. Dat kan dus echt niet, Vanderaap is ongeveer twee keer zo graat als Haarlemmergold (ik moet eigenlijk een plaatje voor jullie maken, dan zie je het ( misschien later nog...)).
Het zou wel heel jammer zijn als we door schaalproblemen bepaalde huisjes niet goed naast elkaar kunnen gebruiken, terwijl ze in stijl toch zo mooi zouden passen. Of zoek ik nu spijkers op laag water?

ik kan wel eens kijken of ik huizen vind die ik speciaal leuk vind. Een soort typische woningen, denk ik dan voor bepaalde stijlen of jaren.

WC_EEND

Even iets totaal anders: heeft er iemand eigenlijk al Tage gePM'ed om hem te vragen om een team board te openen voor ons?

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

MandelSoft

#73
Nog niet, voor zover ik weet, waarschijnlijk omdat we eerst de organisatie op orde willen krijgen  ;)  Zal ik heb een PM sturen?

In ieder geval, dit is voor zover ik weet ons team (teamleider zijn hier getypt in cursief schrift):
- Alex Berevoets
- FrankU
- Getron
- Matthijs (MrMAve94)
- Maarten (Mrtnrln)
- Ernst (peter007)
- Merijn (tag_one)
- Xander (WC_EEND)
EDIT: de indeling heb ik lichtelijk aangepast.

Dat zijn dus 8 leden. Mis ik verder nog iemand?

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

mave94

Daar heb je gelijk in Maarten, volgens mij ben je ook niemand vergeten.
Frank had eigenlijk aangegeven geen teamleider te willen zijn, dacht ik.

En, Frank, cool ik wil later ook graag iets van architect worden of iets in die richting. ;D Goed idee om de schaal aan te passen aan Haarlemmergold.

En, Alex en Xander, gaan jullie nog 'feestje vieren', vanwege het record regeringsvormen :D? Zeer triest record....

-Matthijs

WC_EEND

#75
Ik denk dat je iedereen hebt, maar FrankU had op p.3 gezegd dat hij eigenlijk dat hij liever geen teamleider zou zijn, dus ik zou Matthijs dan evt teamleider maken ipv FrankU

Edit: zie post van Matthijs boven mij :P

En Matthijs, vanavond (om 19u) is er in Gent een groot volksfeest om het wereldrecord te vieren :P, als iemand gaat, ik zal er zijn ;D

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

peter007

Vindt het wel masterlijk hoor. Lijkt wel een grote belgenmop  $%Grinno$%

maarten je mag me ook gewoon ernst noemen hoor.  :thumbsup:
Beetje een sluiknaam maar het is nu onbegonnen werk om die te veranderen.

Enne Franku zou jij mij dan nog eens even iets aan kunne bevelen om te gaan BATten. Ik wil hier in sc4 nog steeds veel meer rijtjeshuizen, want jij bent de persoon die er iets vanaf weet  ()stsfd() ()stsfd() .

Al met al komen we toch best ver met een team moet ik zeggen. als we dit zo volhouden zou ik 't erg knap vinden  &apls

mtg

Nog even over grachten..  ;D Heb de canals van Oppie gedownload, maar in zoom zijn ze echt  :thumbsdown: Ik zit te denken om grachten te maken twee tiles breed met aan weerszijden straten (één richtingsverkeer) Meer zoals de NAM puzzle-pieces. interesse? 

alex_bervoets

#78
Ik ben ook actief bij Simmedieval... wegens beperkte vrije (Bat)tijd zou ik het liefst middeleeuwse gebouwen maken zodat ik op beide vlakken scoor ;)
Ik sta dus open voor alle middeleeuwse marktpleintjes, kerken, burchten, enz... Als iemand een mooi idee heeft mag je die altijd sturen maar ik heb zelf nog enkele dingen op mijn lijstje staan die ik graag eerst nog zou doen:

http://farm4.static.flickr.com/3633/3432126978_c88bd71f27.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/724511.jpg]http://static.panoramio.com/photos/original/724511.jpg]http://static.panoramio.com/photos/original/724511.jpg

En nu ga ik mee een feestje bouwen :p
Wat een geweldig land zijn we toch: andere landen breken het kot af, wij halen er een (friet)kot bij  :D

mave94

Als je het over middeleeuwse gebouwen hebt; ik moest meteen denken aan het Muiderslot

Zeer prachtig gebouw; zou mooi zijn als die ooit eens in SC4 te zien zou zijn...
Het vergt alleen een hoop tijd, gezien de omvang