SC4 Devotion Forum Archives

SC4Evermore International => Nederlands- & Afrikaanstalig support forum => Topic started by: Fledder200 on January 28, 2007, 03:59:22 PM

Title: Lot Editor probleem
Post by: Fledder200 on January 28, 2007, 03:59:22 PM
oke...dan zal ik maar gelijk de eerste vraag stellen he ....
ik ben dus bezig geweest met de Loteditor en ik heb dus nu een leuke soort van plaza gemaakt voor tussen mijn winkls...een soort van winkel straat idee, maar nu wil ik ze dus transit enabled maken om de winkels er tegen aan te laten groeien.
Maar....ik heb dat sc4tool ding geopend..en een uur van me leven zitten staren naar een scherm...een scherm met een Nederlandse layout weliswaar maar ik snap er geen bips van!! ik heb zelfs mijn Msn maar weer eens open gegooid en aan wat Amerikaanse simcityers gevraagd maar niemand van hun geruikt de Loteditor...help me aub!!
Ik moet mijn lot in dat programma zien te krijgen maar hij zegt steeds dat hij hem niet kan lezen...wat moet ik doen!!  ???
en ja...ik heb de readme gelezen....en ik snap er nog niks van!!
alvast bedankt!!
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Serkanner on January 28, 2007, 04:55:08 PM
Fledder,

Op vraag 1 kan ik direct een antwoord geven ... naast 'transit enablede' ( TE ) kunnen geen gebouwen groeien. Het spel ziet de TE niet als weg, maar als 'gebouw'.

Wat je wel kan doen, en dan komen we bij vraag 2, is een 'ploppable' gebouw maken, zoals: park, plaza, Landmark, commercie met banen, industrie met banen ... eigenlijk alles behalve woningen.

Hoe je dat moet doen? Dat is niet in een paar zinnen uitgelegd, maar er zijn wel diverse tutorials te vinden om de diverse sites. Uit betrouwbare bron weet ik dat BarbyW 1 dezer dagen met een handleiding komt om lots te bouwen ... misschien is het zinvol daar even op te wachten. Als je er met de tutorial niet uitkomt dan kan ik je wel verder helpen ... of 1 van de andere talenten hier op het forum.

Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Fledder200 on January 28, 2007, 07:21:31 PM
hmzzz...maar ik heb toch echt in mijn spel Mall tilles waar winkels tegen aan groeien...( zie pic) ???

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.429wm.com%2Fcjliaane%2Fkoningsplein01.jpg&hash=37f14b4c43133a5e91972f3636e7e1a8eace4cc9)

Ik weet dat er geen woningen tegen aan kunnen groeien..mischien is dan toch mijn vraag...hoe kan ik Mall tilles maken of is dat het grote geheim van de mensen die de NAM hebben gemaakt?  &Thk/(

Iig bedankt Serkanner

dan gaat ik maar weer ff naar dat scherm staren. &idea
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Fledder200 on January 28, 2007, 08:19:08 PM
soms...soms wordt ik zo moe van mezelf.... :(

ik zat maar wat te staren...en opeens  &idea

EUREKA!! ik nog eens alles goed door gelezen en dan heb je ook wat!! wOOt!

het is gelukt....iig dankjewel!!
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Serkanner on January 29, 2007, 04:21:28 AM
Nu ben ik toch benieuwd wat er gelukt is ... de pedtiles? Als dat zo is wil ik graag je geheim weyen, want dat stukje kennis ontbreekt bij mij. Vandaar dat ik er verder niet op ingegaan ben in mijn eerste post. Het modden/maken van pedtiles heb ik nooit geprobeerd, en altijd aangenomen dat het nogal ingewikkeld is  ...

EDIT:

Over de functionalitiet van ped mall tiles valt er in de volgende link wel wat te lezen:

Link (http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=24&threadid=77389&highlight_key=y&keyword1=mall)

EDIT 2:

Handig voor het gebruik samen met de NAM Ped Mall tiles is een "connector" gemaakt door Wilfried Webber, en die kane je met de volgende link van ST downloaden:

Ped Mall Connector (http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=14077)
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Fledder200 on January 29, 2007, 05:36:28 AM
het is eigenlijk best makelijk!!
(let well...ik gebruik de mall tegels alleen voor de show!!...maar ze werken wel!)

in de sc4 tool...sleep het "straat" plaatje naar de gewenste positie..klik op het plaatje met de rechtermuis kies onderste optie..aanpassen geloof ik  &mmm
kies voor de bovenste en onderste tegels (de gene die bv tegen een weg of een andere mall tegel leggen) nr 1 (o.oo)
dan heb je dus wel een stuk weg vermomd als een mooi tegel, maar hij maakt geen contact met de weg, dus je krijgt geen kruising!
Je moet ook nog wel even kijken of er in de beschrijving staat dat er voetgangers kunnen komen..andere opties ( bus,auto enz) kan je verwijderen door op het kruisje te klikken voor de beschrijving!!
winkels groeien er wel tegen maar huizen niet..jammer genoeg!
hopelijk is het zo een beetje duidelijk......
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: NikNik on January 29, 2007, 06:02:59 AM
Quote from: Serkanner on January 29, 2007, 04:21:28 AM
Handig voor het gebruik samen met de NAM Ped Mall tiles is een "connector" gemaakt door Wilfried Webber, en die kane je met de volgende link van ST downloaden:

Ped Mall Connector (http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=14077)
fraai werk heren!
Wat doet die NAM Ped Mall connector precies Serkannen?

Nik-Nik
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Fledder200 on January 29, 2007, 06:20:59 AM
NikNik
zo kan je een gebied creeren zonder auto's! (zie foto boven en beneden)
Voetgangers kunnen wel rond lopen maar andere vervoers middelen kunnen er niet komen.
Het is handig oom een mooi winkel gebied of plein to maken!
Je kan alleen geen huizen er tegenaan laten groeien alleen winkels en Landmarks.
het spel denk nml dat er een weg zit..maar die zit er niet  $%Grinno$%
maar het ziet er iig mooi uit :P


(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.429wm.com%2Fcjliaane%2Fmisc110.jpg&hash=fc7452cbdacea9c55851e940b5f91eaf4be46771)

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.429wm.com%2Fcjliaane%2Fmisc74.jpg&hash=de3a8b51e013470c388b43fd78d0b72943fc307b)

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.429wm.com%2Fcjliaane%2Fmisc32.jpg&hash=cea70e6f0e80c5b8c638f3395bb17b2c184df46b)

(https://www.sc4devotion.com/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.429wm.com%2Fcjliaane%2Fliaanekerk01.jpg&hash=0559f6cf224b9c8fde7016fd7dfee1b22b454047)

zie je, er staan allemaal winkels tegen..maar geen auto's!
zo kunnen de mensen ongestoord winkelen ;)
ik hou van die dingen :P
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Serkanner on January 29, 2007, 06:53:17 AM
Fledder,

In mijn eerste post heb ik inderdaad per abuis gesteld dat TE lots niet werken, wat wel waar is voor residentials, maar niet voor commercie en industrie. Om die reden heb ik mij zelf verder niet in het onderwerp verdiept.

Als ik het goed begrijp, heb je nu door hoe het TE onderdeel van SC4Tool werkt  :thumbsup:   ... vallen leuke experimenten mee uit te halen trouwens.

De NAM ped tiles is echter toch wel weer wat anders aangezien ze 1x1 groot zijn en toch naast elkaar te ploppen zijn. TE lots kan je in andere gevallen niet tegen elkaar aan ploppen. Hoe dit precies gemod is weet ik niet, maar ik zal er toch eens naar kijken als ik tijd heb ( vrij maak ).

Niek:

de connector is eigenlijk een vervanger voor de busstop/metro/station  dat nodig is om een connectie tussen de NAM ped malls te maken. In de oorspronkelijke versie moste je aan de uiteinden van een "lijn" ped malls een MT lot plaatsten zodat de mensen konden overstappen naar de ped malls.

De connector neemt die functie over zonder dat je een gebouwtje ( zoals bushalte ) hoeft te plaatsen.
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: NikNik on January 31, 2007, 05:18:35 AM
Fledder, wat een mooie stad! Prachtig werk zeg. Ik zal er ook eens mee gaan experimenteren. Al die auto's in de binnenstad is niks.

Kleine hint, ik zou een andere tram mod kiezen. Er zijn mooie mods op STEX te vinden (als ie niet down is zoals vandaag).

Kunnen jullie (Fledder en Serkannen) goed overweg met LOT editing?
Reden dat ik dit vrag is omdat ike en thread heb gestart hier op SC4D over canal texture: Canal Texture (http://sc4devotion.com/index.php?option=com_smf&Itemid=35&topic=154.msg7069#new). From the Ashes heeft moeite met het maken van een lot hiervoor en wellicht dat jullie hem (en dus mij) kunnen helpen?

Groeten,
Nik-Nik
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Serkanner on January 31, 2007, 08:50:20 AM
Niek ... Ik kan goed overweg met de Lot Editor, maar aan de lot editor zelf zitten wel wat beperkingen. Leg even in het kort uit wat het "probleem" is en dan gaan we gewoon kijken wat de oplossing kan zijn, en wie de kwaliteiten heeft om het op te lossen.
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Fledder200 on January 31, 2007, 11:13:40 AM
Dank je Niknik!!
ik ben er ook tamelijk trots op! :)
ik heb heb meer klacten over mijn tram gehad..maar ik vind juist dat het wel past ( ook omdat volgens de verhaal lijn in mijn stad, de tram pas laat is aangelegd!)
maar bedankt voor de feed-back!

ik ben zelf net begonnen met LOT'en dus ik weet nog vrij weinig! :)
dus sorry!! :(
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: daeley on January 31, 2007, 03:42:20 PM
kdenk eigenlijk dat je lots niet op dezelfde manier kan laten functioneren als pedmall tiles... pedmall tiles zijn netwerkstukken en geen lots en voor zover ik weet is het niet mogelijk om lots te converteren naar netwerkstukken.

en ten tweede, zoals al gezegd is geweest, achter TE lots kunnen geen gebouwen groeien, da's ook een van de problemen van de road-top mass transit mods.
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Fledder200 on January 31, 2007, 04:12:19 PM
hoi Daeley
Het is mij toch op een of ander manier gelukt om een LOT te maken die groter is dan 1x1 en ook nog eens TE!
achter TE kunnen wel gebouwen groeien, alleen geen residential gebouwen ( zie mijn pic's boven, allemaal gegroeid)
Ik hoef echter geen supper functionele tegels te hebben, want ik gebruik ze alleen voor de mooi.
ik ben al lang blij dat er iets tegen aan wil groeien!!
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: NikNik on February 01, 2007, 12:41:56 AM
Quote from: Fledder200 on January 31, 2007, 04:12:19 PM
hoi Daeley
Het is mij toch op een of ander manier gelukt om een LOT te maken die groter is dan 1x1 en ook nog eens TE!
achter TE kunnen wel gebouwen groeien, alleen geen residential gebouwen ( zie mijn pic's boven, allemaal gegroeid)
Ik hoef echter geen supper functionele tegels te hebben, want ik gebruik ze alleen voor de mooi.
ik ben al lang blij dat er iets tegen aan wil groeien!!
Ik heb behoorlijk wat ervaring met TE lots (Congeo heeft een aantal mooie road tp mass transits op STEX geplaatst) en het klopt dat groter dan 1X1 wel achter TE kan groeien. Ik laat graag 3X2 Res achter een TE groeien.

Daeley. Leuk u hier te zien. Fijn dat er een zuiderbuur is, ik vroeg me al af waar jullie waren.
Fledder. Een klacht over de tram is het niet echt, maar ik vind de stad zo'n mooi karakter hebben waarin ik een krakkemikke tram zoals wij die in nederland hebben verwacht en niet zo'n hightech tram. Die lijkt meer op de sneltram uit Amsterdam (ik heb daar een jaar mee mogen reizen).

Nik-Nik
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: daeley on February 01, 2007, 09:53:56 AM
Quote from: Fledder200 on January 31, 2007, 04:12:19 PM
achter TE kunnen wel gebouwen groeien, alleen geen residential gebouwen ( zie mijn pic's boven, allemaal gegroeid)

ahbon? 'k had de indruk dat dat niet kon... waarschijnlijk gewoon nooit geprobeerd omdat ik dacht dat het niet zou lukken :p

zo ziet ge maar... never hurts to try ^^
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Colyn on February 01, 2007, 10:38:25 AM
Sover ek weet kan TE lots ... enige tipe, wel groei maar dit sal nie upgrade nie.
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: M4346 on February 01, 2007, 11:18:20 AM
Ek het nie geweet jy ken / verstaan / praat Afrikaans nie Colyn... en dus by implikasie Hollands / Nederlands ook nie... Interessant. :P
Title: Re: Lot Editor probleem
Post by: Fledder200 on February 01, 2007, 11:27:22 AM
NikNik : ik zal er eens hard over na denken om eens een nieuwe tram te nemen dan  :P
als ik res. achter TE laat groeien dan krijg ik ( net als bij plop res.) een teken dat er geen weg verbining is!!
maar het kan dus wel??


Colyn: Klopt! ze groeien niet meer verder...athans bij mij :)