• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Nederlandse/ Belgische BAT'S / Dutch/Belgic BAT'S

Started by Fledder200, August 22, 2008, 05:26:29 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mave94

@ Frank: Ja, ben in de herfstvakantie naar Parijs geweest. Was heel leuk, mooie stad! Op dat account staan foto's van van alles en nog wat.
Dat screenshot is niet van mij :-[. Ik had de foto geüpload omdat ik wilde weten waar die sloten vandaan kwamen. Ik kan het in die topic nog wel even de community gooien.

- Wie worden de "teamleiders" en dus eveneens de moderators van het subforum van het team? Ik denk dat we hiervoor twee of drie personen moeten aanwijzen.

- Wie is er lid?
Voor zover de belangstellenden dat kenbaar hebben gemaakt is dat denk ik:

  • Matthijs
  • Maarten
  • Ernst
  • Frank
  • Xander
Als ik niemand vergeten ben?

- Regelement?
Maak wat je wilt, laat anderen feedback geven. Het liefst Nederlandse gebouwen natuurlijk, maar zoals Frank al zei moet je natuurlijk niet gedwongen worden om bepaalde dingen te maken...

- Hoe wisselen we bestanden uit?
Als we elkaars e-mailadres hebben kunnen we bestanden via de mail doorsturen?

-Matthijs

WC_EEND

Teamleiders?
- Als teamleiders zou ik Maarten, FrankU en nog iemand anders (momenteel heb ik nog geen idee) voorstellen.
Leden?
- zie post van Matthijs, ik zou eventueel ook Alex_bervoets (voor zij die niet weten wie ik bedoel, kijk hier) aan het team toevoegen
Regels
- Iedereen moet allesinds helpen bij het betatesten, verder doet iedereen best waar ie het beste in is
Bestanden uitwisselen
- Ik denk dat het het makkelijkst is om dit via dropbox te doen
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

peter007

Teamleiders nou Ik ga akkord met Maarten & FrankU, maar aangezien ik denk dat Matthijs ook hier veel aan zal doen denk ik toch dat hij ook een leider zou moeten worden verder vind ik alles best zolang er geen verplichtingen zijn maar dat had ik al gezegd dus..

mave94

Ik teamleider? Ik weet niet of dat naast school gaat lukken, maar ik denk het wel. Ik zal denk ik vooral in de vakanties actief zijn, maar dat is wel een beetje logisch.

Wat dachten jullie hiervan ?

Goed idee, Xander om het met dropbox te doen, kende het eigenlijk nog niet, maar het klinkt wel goed. Zoiets als imageshack, maar dan voor bestanden.
Als Alex Bervoets wilt dan kan hij ook bij het team, hij heeft aan een aantal goede Belgische gebouwen op zijn naam staan zo te zien.
Denk dat dat bèta-testen wel goedkomt.

MandelSoft

Ah, leuk icoontje, Matthijs! Al zou ik wel op de één of andere manier de Belgische vlag erin werken. En het is mij ook een eer om teamleider te worden  ;)

Een paar regels van mijn kant:
- Iedereen probeert de creaties van de anderen te testen indien mogelijk.
- De creaties zijn bij voorkeur vanuit de Benelux, maar het moet niet per se (om de creativiteit van de leden niet te beperken).
- Er moet een kwaliteitgarantie zijn, d.w.z. de creatie is zo bugvrij mogelijk, de LOTs zijn voorzien van keurige beschrijvingen en icoontjes en het geheel is voorzien van een ReadMe en evt. een installer. Dit kan worden gedaan door te testen en zo nodig te verbeteren. Hierbij kunnen ook de andere leden van het team een helpende hand toesteken (gebeurt ook in het NAM Team, werkt prima), bijvoorbeeld als iemand niet vaardig is in een bepaalde vaardigheid.
- Participatie aan het team is vrij voor iedereen.

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

mave94

Ben het met de regels eens, Maarten. Natuurlijk moeten er leuke beschrijvingen en een readme bij zitten. Elkaar helpen spreekt voor zich denk ik zo, ik heb namelijk niet zo veel ervaring met de LE. (Er kloppen een aantal dingen niet bij mij, maar goed dat terzijde)

Dat icoontje, dat is eigenlijk de vlag van de BeNeLux.

WC_EEND

De regels van Maarten lijken mij eigenlijk nogal vanzelfsprekend :)

Matthijs, dropbox is veel meer dan imageshack voor bestanden: je downloadt eerst een client die een dropbox map aanmaakt op je computer. Die map syncroniseert dan met de dropbox server en alle andere computers (en mobiele apparaten met een dropbox toepassing). Concreet voorbeeld: je plaatst de afgewerkte versie van je nieuwe BAT, klaar om geLOT te worden in de dropbox, enkele seconden later hebben wij (al de andere mensen die toegang tot de map hebben) het al, en kunnen wij ermee aan de slag gaan.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Getron

Hoi Benelux Bat Team,

Een goede actie om een BAT team te beginnen dat voornamelijk bezig is met Belgische, Nederlandse en Luxemburgse Bat's.  &apls :thumbsup:
Ondanks de al veel bekende BATs van o.a. vanderaap, kunnen we nog meer gebruiken.

Ik zou ook wel deel willen zijn van het team, was niet dat ik absoluut niet om kan gaan met "SC4 B.A.T.". Wel eens geprobeerd, maar nooit doorgezet  &mmm. Misschien dat ik binnenkort nog eens ga proberen.

Hoop dat ik in de toekomst dit team kan helpen.

Veel sccs gewenst.

Getron

tag_one

^ Je moet ook niet te moeilijk beginnen met de BAT ;) Gewoon simpel beginnen (een industrieel ding oid) en langzaam meer en meer ervaring opdoen. Mijn eerste BAT was ook niet meer dan een olietank :D

FrankU

Dag mensen,

Je kunt je achterwerk niet keren of ze bombarderen je tot teamleider. Nou heb ik al mijn hele leven lang geprobeerd geen leiding te geven aan andere mensen, dus ik wilde dat eigenlijk ook niet in dit team doen.
Ik zei al: veel tijd heb ik niet en gezien al mijn andere verplichtingen heb ik liever niet te veel verantwoordelijkheden erbij. Dit klinkt een beetje als drukken voor verantwoordelijkheid. En dat is het natuurlijk ook, maar ik wil er echt niet aan.
Meedoen vind ik OK en het begint me ook erg aan te spreken.

Ik stel voor dat iedereen die chocola kan maken van dit forum en die in de Benelux woonachtig is mag meedoen.

Moeten we een soort taakverdeling maken?
Wie heeft er zin om readme's te maken? Wie puzzelt op icoontjes?

Wat mij betreft: laat mij maar Lots maken. Ik had ook nog even aan een subteam LOTgenoten gedacht.

En Matthijs: die sloten zijn zeer waarschijnlijk RebaLynn's SPIC sloten. Zie de voorpagina van Simpeg.com.

mave94

#50
Hallo Frank,

Het was een voorstel; we waren nog even aan het brainstormen. Als je daar geen tijd voor hebt is dat begrijpelijk.
Ik houd me wel bezig met BATs, iedereen waar die het beste in is/het leukste vindt.
Dus:
BATs: Matthijs, Ernst, Maarten, Alex Bervoets?
LOTs: Frank, Xander?
ReadMe's: ?
icoontjes: ?
Getron?


Die sloten had ik al gevonden op simpeg, maar alsnog bedankt. Ik ben te weten gekomen dat die hekjes waarschijnlijk props zijn van Jestarr's LOTs.

peter007


MandelSoft

Ik kan ook icoontjes maken. Weet precies hoe dat moet.
Lurk mode: ACTIVE

Getron

@ mrtnrln, zou je een Tutorial weten die het maken van icoontjes uitlegt. Of zou je er eentje kunnen maken. Ik zoek al een tijdje naar de juiste manier om ze te maken. Zoals de Pro (binnen SC4) het doen  :D.
@ ik meld me wel aan voor de Readme's, iemand moet het doen.

MandelSoft

Icoontjes maken is niet zo moeilijk:
1. Open de Reader en open je LOT.
2. Als het goed is, zal er een PNG-bestandje zijn met het icoontje (eigenlijk 4, in de standen "niet beschikbaar", "normaal", "geselecteerd" en "muis gaat over icoontje heen"). Klik er met de rechter-muisknop op het bestand en selecteer "Save decoded file.
3. Er verschijnen in de map waar het LOT-bestand staat twee bestanden: "file_dec#.png" en "file_dec#.png.TGI" (# is een achtcijferig nummer). Je kan nu de PNG bewerken.
LET OP: Behoud de dimensies!
4. Als je klaar bent open weer met de Reader je LOT. Selecteer het PNG bestandje dat in de LOT zit en verwijder die (die gaan we namelijk vervangen).
5. Selecteer dan vanuit het menu "Sub Files" "Insert" en selecteer het PNG-bestand die je zojuist hebt aangepast. Als het goed is zie je het icoontje in de Reader verschijnen (als er eventueel de melding komt "No file selected. Append to the end?", klik gewoon "Ja".)
6. Sla het bestand op en klaar is Kees  ;)

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

Getron


FrankU

Een icoontje maken kan ook nog veel simpeler door in Pim-X een plaatje in te laden.
Je hebt een plopable lot. Die selecteer je in Pim-X.
In het scherm rechtsonder met alle properties klik je recht met je muis. Er staat een optie Change Icon. Klik en selecteer een png of jpg. De icon wordt gemaakt. Wat natuurlijk wel belangrijk is is dat je een vierkante png of jpg alvast klaar hebt staan. Als ik mij niet vergis is de icoon 44x44 pixels.

En hoe zit het met het eventueel benaderen van andere Nederlandstaligen?
Van Haarlemmergold, Vanderaap, Tattoedmillionaire en Meurdoos heb ik helaas al een poos geen nieuw werk gezien. Zijn ze ermee gestopt?
Maar dan hebben we in ieder geval Tag_one nog.

WC_EEND

Quote from: MrMAvE94 on February 14, 2011, 08:12:34 AM
Dus:
BATs: Matthijs, Ernst, Maarten, Alex Bervoets?
LOTs: Frank, Xander?
ReadMe's: ?
icoontjes: ?
Getron?


Ziet er goed uit, ik zal Alex Bervoets een uitnodiging sturen

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

tag_one

Quote from: FrankU on February 15, 2011, 06:39:54 AM
...
Maar dan hebben we in ieder geval Tag_one nog.

...Voor de alom bekende Nederlandse industriegebieden :P :D Lijkt me leuk om mee te doen in dit nieuwe team. Ik werk meestal redelijk zelfstandig (ik maak mijn eigen lots en readme's enzo) maar een aantal grote groepsprojecten lijkt me een leuke uitdaging. Verder lijkt het me leuk jullie te helpen met beta-testen en kan ik jullie door SC4D's scrutineering proces begeleiden. Ik ben een van de magische LEX-admins met allemaal geheime rechten, dus dat komt wel goed  ;)

MandelSoft

Geweldig! Dan hebben we een expert in ons midden. Wees welkom, Merijn!
Lurk mode: ACTIVE