• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Prośba do Ennedi

Started by Neofita, March 31, 2009, 05:21:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neofita

Przeglądam od paru mmiesięcy forum SC.
Mam tez swój własny temat poświęcony Pannocji.
Jestem tez stałym czytelnikiem jesli mozna powiedziec czytelnikiem :D tematu: Ennedi plays Shosaloza
Mam wielką prośbę.
Widzę co prawda ze jakos mało osób udziela się w Polskim forum i nie wiem czemu szczerze powiedziawszy więc moje prośba może zostać bez odpowiedzi aczkolwiek licze na to ze moderator tego działu tu zagląda :D
Moja prośba tyczy tematu Ennedi plays Shosaloza.
Wiem ze forum jest angielskojęzyczne aczkolwiek nie znam na tyle angielskiego języka żeby zrozumieć wszystko w 100%.
Mam 44 lata i niestety nauka tego języka przychodzi mi z trudem mimo tego że mieszkam w Irlandii.
Moja prośba dotyczy wytłumaczenia jak zainstalować i gdzie zainstalować mody przedstawione w temacie Ennedi plays Shosaloza.
Sciągnąłem lightning sact ale nie wiem do czego słuzy i co robi.
Weather i SeasonsTV0MV5_Mod_Beta i zzENN_WeatherTV0MV0MY014 tez mam i wiem ze chodzi o pogode ale co i jak i gdzie nie za bardzo rozumiem a z google tłumacza wychodzą idiotyzmy.
Nie za bardzo tez rozumiem ENN_DJEM_For_Columbus_Terrain.Akurat Collumbus terrain uzywam.
Nie za bardzo tez rozumiem sytuacje z ENN_EmbankmentRockMods_betaV01_set1 czy zainstalowac 6 czy 7 czyu oba na raz.
I ostatnie pytanie gdzie to zainstalowac bo to ze ma miec w katalogu ZZZ w nazwie to juz doczytałem.

Moze to dziwne pytania u 44 latka ale gram w SC od początku powstania i ta gra pozwala mi się totalnie zrelaksować.
Ciesze się ze powstało tez tak sporo dodatków i narzędzi do modyfikowania gry.
Jesli można prosić o odpowiedz byłbym niezmiernie wdzięczny a przypuszczam ze nie ja jeden skorzystałbym na opisie modów jakie zostaly zaprezentowane w temacie Ennedi plays Shosaloza.
Z poważaniem
Neo (w skrócie) :)

Sheep49

A ja już nie mogę pomóc?  :( Aw.. Będę płakać &cry2;)

Po pierwsze, wujek dobra rada mówi: przemianuj folder z teksturami terenu żeby miał zz lub zzz na początku nazwy. I tak np. może być zzzColumbus_Terrain_Mod (tak sie nazywa mój w każdym razie)

2. zzENN_CPT_No6_MeadowShireTerrainController_ad31_9and10 and zzENN_LightingScat0... Chodzi tu oto, że z teksturami terenu (np. Columbusem lub Italią) jest taki problem, że po lewej stronie miasta tworzy się zaciemniona strefa. Te pliki to naprawiają. Włóż je do swojego folderu z plikami tekstur terenu.

Na koniec... z ENN_EmbankmentRockMods_betaV01_set1 jest taka sprawa: możesz mieć, z tego co wiem, tylko jeden z tych plików, podobnie jak to jest z teksturami skał i wody. Na wszelki wypadek umieść go w tym samym miejscu co Col. Terrain Mod ;) Aha, i nie możesz mieć żadnego pliku z teksturami skał gdy zainstalujesz ten oto pregenialny mod  :D

Dobra, to chyba tyle. Mam nadzieję, że za mocno nie namieszałem. Przepraszam za odpowiadanie na pytanie do Ennediego jeszcze raz, ale nie mogłem się oprzeć. :D

Miłej gry, :thumbsup:
Piotr
Polish support forum - Cafe Poland * SC4Wiki! * My BATting thread

I am he, as you are he, as you are me and we are all together... - I Am The Walrus, The Beatles

Ennedi

Moderator tu jednak zagląda  :D

Neofita: bardzo Ci dziękuję za miłą wiadomość, a na pytania postaram się zaraz odpowiedzieć. A tobie Piotr dziękuję za pomoc! Zauważyłeś jak ci Karma urosła?  ;D
Może faktycznie ożywimy trochę to forum, tylko potrzeba do tego trochę dobrej woli nie tylko z mojej strony. Ale jeśli wszyscy będziemy działać tak jak Piotrek, to na pewno zrobimy tu coś fajnego :thumbsup:

Na początek parę słów wyjaśnienia - dlaczego niewiele się na naszym forum dzieje.
- Jeśli chodzi o mnie, to - chyba tak jak wszyscy - mam swoje ograniczenia. Po pierwsze moja praca jest dość wymagająca. Prowadzę firmę budowlaną (malowanie konstrukcji stalowych, naprawy konstrukcji betonowych; pracujemy często na budowach dużych zakładów przemysłowych, większość prac jest na dużej wysokości, zatrudniam więc alpinistów - sam też po studiach przez kilka lat wisiałem na linie i machałem pędzlem  :D). Taka praca to dużo organizacji, sporo niebezpieczeństw, a czasem trzeba wszystko rzucić i jechać na budowę. Z drugiej strony nie trzeba się codziennie zrywać z łóżka i pędzić na siódmą do pracy, wiele spraw załatwiam z domu siedząc przy komputerze. Tak więc mam sporo czasu na SC4, ale trudno mi coś robić systematycznie.
- Po drugie - oprócz mojego dziennika (który jak widzicie wymaga sporo czasu, bo co chwilę coś kombinuję  :D), mam kilka innych rozpoczętych projektów które bardzo chciałbym skończyć. Chciałbym zrobić swój własny terrain mod, a to wymaga wymyślenia i przygotowania około 100 tekstur, a potem skomponowania ich. Zobaczycie zresztą o co chodzi, bo oprócz dzisiejszej odpowiedzi dla Neofity będę chciał wytłumaczyć Wam kilka rzeczy dokładniej. Poza tym bawię się z różnymi sprawami związanymi z terenem (skały, woda, zmiany poziomu morza, mosty, budowa dróg i rózne sprawy związane z grafiką). Mam jeszcze kilka innych projektów, na przykład chciałbym zrobić zupełnie nowe światła uliczne (bez tych nierealistycznych stożków  $%Grinno$%) - ale to dalsza sprawa.  Jakiś czas temu zacząłem robić przewodnik po SC4D dla początkujących i chcę go skończyć. A teraz jeszcze doszła sprawa Prop Pox i staram się trochę pomóc kolegom w BSC.
- Po trzecie mam trochę problemów ze zdrowiem. W styczniu ubiegłego roku miałem zawał. Takie są efekty prowadzenia firmy  :D - co prawda mam dużo dystansu do siebie, pieniędzy i życia w ogóle, ale czasem stresu nie da się uniknąć. Przez kilka lat miałem straszne kłopoty, kiedy kilku klientów nie zapłaciło mi dużych pieniędzy. Poradziłem sobie, ale cóż... Na szczęście jestem w ogólnie dobrej kondycji, ćwiczę Tai Chi co bardzo mi pomogło, a pomoc po zawale był szybka, tak że nic wielkiego się nie stało. Po górach mogę dalej chodzić  ;D. Ale stało się coś innego. Zgodziłem się na przyjmowanie eksperymentalnego leku (takie coś co się przyjmuje do roku po zawale). I wszystko był świetnie tylko po kilku miesiącach - gdzieś w lipcu - dostałem okropnej alergii. Lek przestałem brac, a to cholerstwo zostało. Jesień i zimę miałem bardzo kiepska, w tej chwili z tego wychodzę ale to jeszcze potrwa. Kto tego nie miał ten nie rozumie. W każdym razie wiele dni był takich, że nie mogłem ruszyć ręką, ubrać się itp. Ale radzę sobie i poradzę sobie do końca.

Tak więc muszę to wszystko jakoś pogodzić, a poza tym mam żonę i psa  ;D, oni też maja swoje wymagania. Nawiasem mówiąc moja żona jest najlepsza na świecie, lubi SC4 i bardzo lubi towarzystwo na SC4D - tylko czasami musi mnie wygonić od komputera  :D

Praktycznie nie mogę się udzielać poza SC4 Devotion. Dwa razy próbowałem uruchomić "Ennedi plays Shosaloza" na SC Polska, ale nie wyszło. Albo brakowało czasu, albo byłem chory. Z kolei tutaj postarałem się przygotować dobry grunt do współpracy, ale miałem nadzieję że ktoś mi pomoże. Mariusz (Danthe) niestety miał za dużo pracy w SC Polska, potem z Kacprem było to samo. Z kolei inni polscy koledzy chyba liczyli na to, że będę częściej gościł na polskiej stronie, a ja po prostu nie mam kiedy. A chcąc robić coś nowego po prostu muszę być tutaj żeby mieć bezpośredni kontakt z ekspertami  :).
Dlatego mam propozycję: zastanówcie się co moglibysmy wspólnie zrobić w Cafe Poland, tak żeby to było ciekawe dla nas, ale dla gości też. Ja na początek postaram się w najbliższych dniach zalożyć wątek o tym co robię, to znaczy teren, drzewa, grafika - i jak robić własne mody (to łatwe! przynajmniej częściowo). A potem zobaczymy. Po prostu zastanówcie się, co Was interesuje.

OK, teraz krótka odpowiedź dla Neofity:

1. Jeżeli używasz Terrain Mod (np. któryś z modów Cycledogga), zróbsobie na niego folder z nazwą zaczynającą się od zzz (tak jak poradził Piotr). Powinieneś tam mieć:
- CPT No6 - jest to podstawowy plik. Zawiera on mapę tekstur (gdzie która się pojawia) oraz plik Terrain Properties (Własności Terenu) który m. in. określa maksymalną wysokość, poziom morza, przy jakim nachyleniu zbocza pojawiają się skały i jeszcze ponad 60 innych rzeczy);
- CPT No5 - zawiera tekstury związane ze skałami (kamienie, mieszanka trawy i kamieni itp.) które w modach Cycledogga pojawiają się na większych wysokościach;
Te dwa pliki są konieczne, a powinieneś mić w tym folderze jeszcze:
- Beach mod - czyli tekstura plaży; albo ta która jest w modzie Cycledogga (np. Olympic Beach), albo jakaś inna - wtedy tę Cycledogga należy usunąć.
- Rock mod - w modzie Cycledogga też jest (ma w nazwie Cliff), ale jeżeli Ci się nie podoba, usuń go i wstaw inny.
Poza tym musisz mieć tekstury których używa mod Cycledogga to znaczy pliki CPT No3 i CPT No4 ( o ile pamiętam maja one installer, przy instalacji tworzy się folder CPT Terrain Essentials; może on zostać na swoim miejscu, nie trzeba go przenosić do folderu Terrain Mod).

2. Takich plików jak wymienione w punkcie 1 może być w Pluginach dwa lub więcej i gra będzie chodzić. Tyle tylko, że to co zobaczysz będzie pochodziło z tego pliku, który gra czyta jako ostatni. A gra czyta w porządku alfabetycznym. Jak to jest dokładnie z podfolderami, wytłumaczę w osobnym wątku.
Inaczej mówiąc, jeżeli masz np. CPT Olympic Cliff oraz Dogfight Dark Igneous Rock Mod, czyli dwa rock mody, to zobaczysz ten Dogfighta, bo nazwa zaczyna się od D i ten mod jest czytany w drugiej kolejności. Ale na ogół nie ma sensu mieć 2 plików dotyczących tej samej rzeczy, chyba że eksperymentujesz i ten drugi dajesz na chwilę, a nie chcesz usuwać podstawowego.
- Dlaczego radzę żeby mieć TerrainMod z literkami zzz? Ano dlatego, że kilka innych modów (niby nie dotyczących terenu) zawiera w sobie plik Terrain Properties z ustawieniami domyślnymi (tak jak Maxis)i jakimś jednym parametrem zmienionym. Taki jest na przykład Gizmo Water Flora Mod, który oprócz tego że daje Ci roślinki, zawiera również plik Terrain Properties ze zwiększona przezroczystością wody. Ludzie tej przezroczystej wody i tak nie lubią, a z kolei mod Cycledogga ma bardzo dużo parametrów zmienionych w porównanu z domyślnymi. Lepiej więc żeby był czytany jako drugi.
Często ludzie nie bardzo wiedzą co mają w Pluginach, dlatego żeby mieć pewność że takie rzeczy jak TerrainMod będą czytane na końcu, lepiej je oznaczyć zzz.

3. Moje mody o które pytasz, to takie "nakładki" - zmieniają któreś parametry: albo te domyślne z gry, albo te z Terrain Mod.
Po kolei:

- Lighting Scat0: Ten mod zmienia plik Lighting, czyli światło w grze. Nie ma nic wspólnego z terrain mod. Chodzi o to, że w grze jest coś takiego jak "atmospheric scattering", czyli białawe zamglenie pojawiające się u góry mapy, żeby dać złudzenie odddalenia. Ale jest to ustawione w taki sposób, że w widoku miasta praktycznie tego nie zauważasz, za to w widoku regionu każde miasto jest trochę jaśniejsze przy północnej granicy (o ile zapiszesz miasto kiedy jesteś w zoomie 1). Mój mod kasuje to zamglenie żeby widok regionu wyglądał lepiej

- Weather (pogoda): Jedyna rzecz która może Ci się przydać znajduje się w update 28 (na pierwszej stronie dziennika jest spis treści z linkami, tamtędy najlepiej wejść) i nazywa się NoSeasons Mod beta. W środku jest plik o nazwie WeatherT0MV0 to znaczy "zmaina temperatury 0, zmiana wilgotnosci 0". Ten mod jest ważny dla ludzi, którzy albo bardzo starannie robią swoje lasy, pola itp. i sadzą drzewa tak żeby pasowały do tekstur, albo dla tych którzy często fotografują widoki regionu. Po prostu w trakcie roku zmienia się w grze temperatura i wilgotność i tekstury też się zmieniaja. Za mało żeby mówić o prawdziwych porach roku, ale wystarczajaco dużo żeby dwa miasta zapisane jedno w lecie a drugie w zimie nie pasowały do siebie w widoku regionu. Mój mod powoduje że wszystkie tekstury wyglądają tak samo przez cały rok.
SeasonsT0MV5 zwiększa zmianę wilgotności w porównaniu z grą (dziesięciokrotnie). Różnica pomiędzy zima a latem jest wyraźnie zauważalna. Ale też duzo zależy od kształtu terenu i wysokości. Zabawa dla zaawansowanych, ale możesz spróbować
WeatherT0MV0MY014 - mod który zrobiłem specjalnie dla Pata. On chciał żeby mu usunąć jedną teksturę z płaskiego terenu, a ta tekstura występuje przy wiekszej wilgotności. Więc zrobilem mod który blokuje zmiany w ciągu roku (T0MV0), a ponadto zmniejsza wilgotność (Moisture Yearly - roczna wilgotność w grze 0,2 o mnie 0,14). Ten mod nie musi u Ciebie działać tak jak chcesz.
Jeżeli będziesz miał konkretny teren i będzie Ci się podobał Twój Terrain Mod, ale będziesz chciał poprzesuwać niektóre tekstury, powiedz mi, a zrobię dla Ciebie mod uwzględniający kształt Twojego terenu (tylko muszę mieć Twoją mapę).

- ENN DJEM For Columbus Terrain: Popatrz sobie do update 25. DJEM to Diagonal Jagged Edges Mod. Jest to mod który powoduje, że skośne nasypy o wysokości 15 m np. dla kolei, autostrada w wykopie lub po prostu skośny mur jaki czasem trzeba zrobić, wyglądają równo po położeniu na nich różnych ścian (walls). Bez tego modu robią się takie trójkątne zęby, popatrz na fotografie w update 25 to zrozumiesz.
Ten mod używa pliku Terrain Properties. Zeby nie zmieniać parametrów Terrain Mod, zrobiłem wersję dla wszystkich istniejących terrain mods i trzeba wybrać ten, którego nazwa pasuje.

- ENN Embankments Rock Mods: to jest na razie w trakcie prób, więc chwilę zaczekaj. Przygotowuję ten mod dla ludzi, którzy zajmują się budowaniem miast na płaskim terenie (a to chyba większość graczy). Jedyne skały jakie oni widzą są właśnie na różnych nasypach, I oczywiście tekstura skały nie pasuje do widoku miasta, więc trzeba ją przykrywać różnymi ścianami. Ale z tym jest czasem problem, na przykład pod mostem itp. Dlatego wymysliłem żeby zrobić taki "rock mod", żeby tam gdzie normalnie pokazuje się skała, pokazała się trawa albo coś innego co się nadaje na nasyp, mur albo nabrzeże - bez żadnego przykrywania. Oczywiście jeśli w mieście będą góry, to będą one wyglądać głupio, ale w wielu miastach nie ma gór. Jeżeli masz takie właśnie miasto, to poczekaj chwilę aż zestaw modów będzie gotowy. Wtwedy coś wybierzesz.

Mam dość  :D Ale to chyba były wszystkie pytania? ;D

Adam
New Horizons Productions
Berethor - beskhu3epnm - blade2k5 - dmscopio - dedgren - Emilin - Ennedi
jplumbley - moganite - M4346 - nichter85 - papab2000 - Shadow Assassin - Tarkus - wouanagaine

Neofita

U mnie jest własnie 3:39 jak skonczyem czytac Wasze odpowiedzi koledzy.
Mam nadzieje ze takim mianem moge Was nazywac :D.
Ciesze się ze nawiązalismy kontakt chocby z tego względu ze siedze w Irlandii już 5 lat w niewielkim miasteczku zwanym Dundalk i niewiele mam kontaktu z rodakami.
Oczywiscie rodacy są ale jest przeszkoda w kontaktach taka ze ja jestem niepijący i wole posiedziec w domku nad SC4 czy zobaczyc dobry film lub przeczytac ksiązkę niz wydac 20 euro na alkohol.

Własciwie jedynymi osobami z którymi się kontaktuje w języku ojczystym to osoby z forum Simcitypolska i mam juz nadzieje ze z tego forum też.

Ale do meritum.
Dziękuje za odpowiedzi postaram się pokombinować jakos wiele mi to wyjasniło lub tez istnieje ina opcja ze pogram jeszcze na Italii i poczekam na Twojego Ennedi moda.
Moze wogóle się przedstawie.Marcin z tej strony.

Jesli pozwolicie to moze kiedys przyblize moje miasteczko w którym mieszkam na tym forum aczkolwiek zdjęcia juz pokazałem na Simcitypolska.
Ciesze sie ze istnieją chęci ozywiienia tegoż forum bo z mojej strony takowe są.
W czym mogę pomóc to pytanie takie troche z serii Byc albo nie być.
Co prawda w SC gram od momentu SC1 ale nie za bardzo sie znam na tym co i jak.
Znaczy umiem instalować dodatki juz wiem co i jak w LOT edytorze moze po za tym jak ustawic cos na wodzie ale do tego sam dojde :D

Kilka razy włączyłem BATa ale po za narysowanie kwadratu czy prostokąta niw wyszło mi nic więcej.
Następnie wyszło mi pudełko jak chciałem sie pobawic figurami w tymze programie i na tym sie skonczyła znajomosc BATa bo utknąłem na tym jak zrobić drzwi i okna :D

Tak więc myslę a pisze to jako gracz w tej chwili że pomysł z poradnikiem do gry jest ok,mysle ze tez znakomity byłby pomysł co do LOT edytora ale to mysle w mniejszym stopniu bo wiekszosc graczy ma go opnowanego ale i tu chyba napotkam na mały murek sprzeciwu przydałoby sie zamiescic poradnik do BATa.
Własciwie wiem ze komus kto postawi w BAT budynejk w 30 minut :D he he będzie cięzko napisac taki poradnik ale moze ktos by sie za to zabrał.

Znając tok myslenia ludzi a kiedys bawiłem się psychologią w zastosowaniu do sprzedazy reklam,więc znając tok mysleni ludzi w momencie takiego dokładnego poradnika napewno powstanie po jakims czesie tutaj na tym forum dział gdzie kazdy kto poczyta taki BAT poradnik  zaprezentuje swoje dzieło.
Człowiek istota ułomna lubi się chwalić i osobowosc ludzka zmusi go do pokazania swojego dzieła.

Ja pracuje w kuchni w Irlandii w większosci po nocach od 19 do 5 rano więc dzien mam dla siebie.Sporo wolnego dobre pieniądze więc moge pograc w SC i udzielac sie na forum ale nie wiem czy jakąkolwiek pomocą będę służył bo moja znajomosć SC jest i owszem ok ale jak pisałem BAT jest dla mnie czarną magią LOT rozgryzłem w 80% posciagałem jeszcze jakies programiki ale ich nie kumam :D
O jeszcze w jakis sposób opanowałem SC4tools i wiem jak zrobic droge enabled w locie :) i nawet ostatnio mi diagonalna wyszła co wprawiło mnie w niepomierną raosć :D
Tak więc nie wiem jakbym mógł pomóc aczkolwiek nie ukrywam ze chciałbym.
Sory ze nie stosuje interpunkcji ale mam cos zrąbane z klawiaturą i raz jest raz jej nie ma.

Jeszcze raz dzięki za odpowiedz a poniewaz mam dzis wolne do soboty więc się nie klade i pokombinuje z Twoimi plikami.

Co do mojej mapy na której gram zamiesciłem zdjęcie mojego terenu w ostatnim updacie w Pannocji.
Nie wiem czy moge dac tu zdjęcie dlatego daje link do mojego tematu:

http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=6578.0

mapa terenu jest na stronie 5 w ostatnim updacie.

Po za tym mam prosbę.
Moze dosc nieskromną ale chciałbym prosic o to bym mógł przeczytac wasz komentarz do tego co zobaczycie w Pannocji.
Oczywiscie jesli mozna to tutaj przynajmniej zrozumiem o co Wam w komentarzu chodzi :D he he :)
Chciałbym wiedziec co zle robie i ogólnie jak oceniacie moją prace.
Czy dac sobie spokój z SC czy tez budowac dalej.

Jeszcze raz dziękuje za odpowiedzi licze na więcej postów i rozruszania forum i oczywiscie poprzez to na poszerzenie wiedzy o SC.
Moze faktycznie BATowanie jest proste i modding tez :D

Ale się rozpisałem a tu kilka lotów na opracowanie czeka.

Marcin

Ennedi

Przepraszam za późną odpowiedź, pod koniec tygodnia pojawiło się kilka niespodziewanych spraw w pracy i nawet wieczory miałem zajęte - tylko zerkałem co się dzieje na forum  ;D

Witam Cię serdecznie, Marcin! Oczywiście że możemy pogadać tutaj o różnych sprawach, nie tylko o grze. Gdybyś chciał tu załozyć wątek opisujący Twoje miasteczko w Irlandii, bedzie super. Któryś z nas (ja lub Piotrek) moze nawet zrobić krótkie opisy w kilku miejscach po angielsku, a potem zaprosić kogoś z fajnych ludzi (np TheTeaCat jest Irlandczykiem i jest kapitalnym gościem, może powie coś ciekawego?)

Na pewno zajrzę do Twojego MD. Jedno co mogę powiedziec na pewno, to widać że gra Cię cieszy. Jak siadziesz to budujesz i budujesz... :) I niektóre rzeczy wychodzą Ci bardzo fajnie. Mam kilka rzeczy do powiedzenia zarówno na plus jak i na minus, ale chcę to zrobić dokładniej i ptrzebuję kilku dni.

Odnośnie przewodników: Widzę że Piotrek zajrzał do Newcomers' Guide - dziękuję! Szybko odpowiem. Natomiast mam też pomysł na drugi przewodnik, ktorego jeszcze nie rozpocząłem.
- Newcomers' Guide jest właściwie przewodnikem po forum. Natomiast ten drugi ma być przewodnikem po grze. Chcę zrobić coś w rodzaju karty przebiegu procesu (jesli ktoś wie o co chodzi), albo - mówiąc bardziej po ludzku - mapy podróży po SC4. Zaczynamy od wyboru regionu: skąd wziąć mapę, jak ją przekształcić stosownie do potrzeb, jak dobrac terrain mod, drzewa itp. Potem zaczynamy budowac pierwsze miasto - znowu różne wskazówki. Chcesz zrobić własny lot? proszę bardzo - tu są różne porady. Przy każdym kroku - wskazówki dla ludzi o różnym stopniu zaawansowania i sposobu gry - dla takich co buduja funkcjonalne miasta, i dla takich co wola się bawić klockami  :).
Wbrew pozorom ja też mam problemy z angielskim - to że napisałem prawie 2000 postów, nie znaczy że nie muszę korzystać ze słownika. Poza tym nie na wszystkim się znam. I teraz czytajac Wasze posty wpadłem na taki pomysł: a może by zrobic taki przewodnik najpierw po polsku, a dopiero potem przetłumaczyć na angielski? Wtedy po pierwsze moglibyście mi pomóc, bo to jest za duże zadanie na jedna osobe. A poza tym moglibyśmy spokojnie w niewielkim gronie przedyskutować sobie różne sprawy i przy okazji wiele nowego się nauczyć.
Co Wy na to?

Adam :thumbsup:
New Horizons Productions
Berethor - beskhu3epnm - blade2k5 - dmscopio - dedgren - Emilin - Ennedi
jplumbley - moganite - M4346 - nichter85 - papab2000 - Shadow Assassin - Tarkus - wouanagaine

Sheep49

#5
Nie wiem jak Marcin, ale ja jestem jak najbardziej na tak. :) Choć z nostalgią wspominam tamte pierwsze zabawy z SimCity 4, próby wykombinowania jak nie stracić zbyt dużej ilości pieniędzy... To mimo wszystko uważam, że przewodnik dla osób, które dopiero zaczynają swą zabawę z tą kapitalną grą. Niestety, ciągle zadawane pytania dotyczące samych podstaw gry są dość męczące, a wręcz czasami irytujące. Dlatego też jestem za! Powiem więcej: bardzo chętnie wziąłbym udział w tworzeniu takowego czegoś. W końcu, jak to często powtarzam różnym osobom w 'prawdziwym życiu' i na SC4D - bardzo lubię pomagać. ;D

Jestem zwolennikiem pomysłu napisania poradnika po Polsku, a potem przetłumaczenia go na Angielski. Kto wie, może kiedyś będzie nawet przetłumaczone na jakieś bardziej egzotyczne języki! Zgłaszam się również na ochotnika do tej części pracy nad poradnikiem - potrafię porozumiewać się po Angielskucałkiem płynnie (używam czasami jednak słownika - jak każdy chyba), dlatego uważam że mógłbym pomóc stworzyć ładny tekst z jak najmniejszą ilością błędów interpunkcyjnych, gramatycznych, ortograficznych itd.

Choć na razie jesteśmy jeszcze w fazie bardzo wczesnego rozwoju poradnika, to myślę, że moglibyśmy założyć tutaj, w Cafe Poland, swoisty 'development thread', tak, aby każdy wiedział że takowy projekt istnieje i jest rozwijany. Na początku wolę jednak przedyskutować ten pomysł z wami, żeby nie wyszło z tego jedno wielkie fiasko, a całkiem duży i ceniony poradnik dla każdego nowego gracza :)

Aha, jeszcze jedno... dzięki za punkt Karmy, Adam! To była bardzo miła niespodzianka wrócić do domu po szkole i zobaczyć, jak mi reputacja urosła! :D

Piotr

EDIT: Jedno zdanie było wyrwane z kontekstu - poprawione :D
Polish support forum - Cafe Poland * SC4Wiki! * My BATting thread

I am he, as you are he, as you are me and we are all together... - I Am The Walrus, The Beatles

Danthe

Witam po baaaardzo długiej nieobecności :D

Jak zobaczyłem, że w Cafe Poland są nowe posty byłem pewien, że Marcin tu zawitał ::) I bardzo dobrze, bo Twoje pomysły i zaangażowanie mogą dużo pomóc projekcie o którym piszecie. U mnie niestety permanentny brak czasu storpedował jakiekolwiek sensowne próby grania w SC, podobnie jak działalność na SCPolska. Charakter mojej pracy powoduje nieustanne przemieszczanie się, a w polskich warunkach (brak dobrych dróg, o połączeniach kolejowych i lotniczych nie wspomnę :)) jest to dosyć męczące i czasochłonne &mmm Na SCPolska trochę zastój, bo od kilku miesięcy trwają prace nad liftingiem layoutu, zmianą skryptu, unowocześnieniem downloadu i przygotowaniem platformy do SimŚwiata.

Postaram się od czasu do czasu tu zaglądać, choć już nic nie chcę obiecywać, że coś konkretnego przygotuję (kiedyś obiecałem Trakusowi zrobić kolejne poradniki o budowie węzłów z RHW i jak zwykle nie miałem na to czasu ()sad()) Możliwe, że reaktywuję tu swój MD, od jakiegoś czasu przymierzam się do swoistego Rural Region, czyli wsie, rolnictwo, infrastruktura komunikacyjna i przede wszystkim natura. Czyli to co wychodzi mi najlepiej :)

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz

Neofita

Jestem jak najbardziej za.
Dysponuje czasem,jak pisałem pracuje na noce ale czasami mimo ze spie sporo czasu jestem tak zmęczony że nie chce mi się
nawet grzebac w necie :D a co dopiero grać.

Seria poradników czy tez jeden wielki jest kapitalnym pomysłem.
Można by było zebrac w kupe :D że tak powiem wszystko to co najważniejsze.
Sam znalazłem coś co możę pomóc w tworzeniu poradnika oto link:

http://www.simprograms.com/tutorials-simcity-4/

jest tam sporo linków do ST do SC do youtube a jak wiemy człowiek jestbardziej wzrokowcem :D

W kazdym razie moze ta strona pomóc w tworzeniu poradnika.
Co do pomysłu Ennediego o poradniku z wyborem regionu i terrain modu czekam na niego z niecierpliwoscią
Ja chyba cos pomieszałem z moim terenowym ale to nic na razie gram jest fajnie.

W czym moge pomóc jesli chodzi o poradnik?
W doswiadczeniu z tego co nauczylem się grając i starając się zeby mi się z growa wybudowało co chcę.

Co bym po polsku przecztał a czego nie rozumiem?

Startup menadzer---opis do niego bym przeczytała bo mam ten program a nie wiem jak stosowac.
Podobno mozna do kazdego miasta przypisac jakie pliki z plugins mają w nim działac a jakie mają byc niewidoczne dla nie niego ale to podobno bo
google tłumacz tłumaczy na polski jak ja gadam po angielsku :D

Ogólnie ujmując służe pomocą i nie widze problemu zeby się udzielać :D

Jestem ciekaw naprawde waszych opinii o Pannocji.
Tak więc cierpliwie poczekam na wasze komentarze.
Po za tym jestem zadowolony bo widze ze cos zaczęło sie tu dziać :D

Ennedi

Postaram się w ciagu najblizszego tygodnia przygotować plan poradnika. Koncepcję mam w zasadzie gotową, tylko muszę jej nadać formę graficzną - bo to ma być mapa  :). Najgorszy problem do przeskoczenia dla mnie: jak na obrazku zrobić linka? Jest obrazek z opisem i masz kilka możliwości. Klikasz na jedną i przechodzisz w inne miejsce. Ale jak to zrobić na tym forum? A może w Wiki? Bedę chciał to z Wami obgadać jak pokażę o co mi chodzi.
Najpierw chcę zakończyć sprawę przewodnika dla początkujących (Newcomers Guide - tam gdzie Piotrek napisał swoje uwagi). Już niewiele potrzeba zeby zamknąć ten temat.

Marcin, chcialbym Ci zaproponować żebyś założył w Cafe Poland swój kącik. Mógłbyś tam pokazać swoje miasto, moglibysmy pogadać o tym co cię interesuje i o innych sprawach. Jeżeli urodzi nam się przy okazji jakiś konkretny temat, zawsze możemy założyc nowy wątek. A Twój kącik (musiałbyś go jakoś nazwać  :)) mógłby być trochę off-topic, jak tutaj mówią. Nie miałeś z kim gadać, no to juz masz  :D Ja niestety nie mogę codziennie, ale jest Piotrek, a myślę że inni też się tu pojawią jak zacznie się dziać coś ciekawego.

Ten temat który rzuciłeś (jak zrobić żeby z growa wyrosło to co chcemy) jest bardzo ciekawy, możemy się nim zająć. Ja koniecznie chcę to rozwiązać zanim zacznę się bawić z CAM, bo nie toleruję dwóch identycznych wieżowców obok siebie  :D. Trochę na ten temat wiem, ale jest z tym sporo roboty.

Adam
New Horizons Productions
Berethor - beskhu3epnm - blade2k5 - dmscopio - dedgren - Emilin - Ennedi
jplumbley - moganite - M4346 - nichter85 - papab2000 - Shadow Assassin - Tarkus - wouanagaine

Neofita

Problem będzie tego typu ze sporo zdjęc jest w moim temacie o Pannocji.
Postaram sie z mojego tematu wybrac co ciekawsze fotki ale wiesz jak to czasem bywa.
Masz z 60 fotek myslisz ze cos wybierzesz okroisz temat a tu okazuje sie ze kazda nadaje sie do publikacji :D
W kazdym razie pomysle jak to zrobic i co zamiescic.
Na razie jednak mam kilka problemów.
Jeden taki ze w Wielkanoc pracuje
Nastepny taki ze pokombinowałem cos z regionem i jakos tak cos nie bardzo jest :D
Inny taki ze zastanawiam sie moze ten region skopiuje do 3 folderów.
Poprostu chcialbym pokombinowac na jednym z zabudową europejską na innym z amerykanską a na innym z ogolną.
Nie wiem tylko jak przygotowac sobie plugins do kazdego z regionów bo ma on około 4 giga jak nie wiecej juz i musze cos z nim zrobic dlatego staram sie wyłuskac skądkolwiek jakies informacje o startup menager.
Co do tego jak robic zeby roslo co chcemy to oczywiscie moge zdradzic kilka tajemnic :D
Sobota czyli dzis i jutro pracuje w nocy od 19 do 5 rano co powoduje ze w domu bede okolo 6 rano.
Niestety Swieta jakiekolwiek by one ne były pracuje to ma do siebie praca w kuchni a Irlandczycy jakos wiecznie głodni i to o kazdej porze dnia i nocy :D