• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.
Main Menu

Startup Manager

Started by Neofita, May 14, 2009, 03:52:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neofita

Jestem zmuszony przeinstalowac Plugins.Za dużo mam w nim podwójnych plików i niezbyt często korzystałem z Cleanitola.
Zaczęły mi wychodzić idiotyzmy w stylu,powstaje mały wiejski domek 1x2 a na jego tyłach natychmiast rośnie naroznikowa kamienica wystająca po za 1x2,buduje się jakaś farma i zamiast pola widze na kwadracie np 12x12 zabudowania rolne i jest ok ale pole usłane jest około setką jak nie więcej złotymi Buddami z parku z pomnikiem Buddy jaki posiadam :)
Po za tym mimo zastosowania DAT Packera  jakos pojawiło sie sporo zdublowanych LOTów co w menu LM czy innych zaczyna drażnic i zabiera czas na poszukiwanie tego co się chce.
Nie wiem jak działa Startup Manager ale podobno ,zaznaczam "podobno" bo mój angielski nie jest na tyle dobry zeby to zrozumiec w całosci,tak więc podobno mozna w nim ustawic co ma być odczytywane przez gre do przypisanej mapy czy miasta.

Zaznaczam ze nie wiem czy dobrze sobie to wytłumaczyłem i prosiłbym o pomoc w rozjasieniu działania Startup Managera.
Jesli mozna ustawic do kazdego miasta czy regionu pliki jakie mają byc w nim to bardzo ułatwi grę.

Jesli nie to prosiłbymbym o wyjasnienie do czego tak własciwie jako gracz mogę uzywać Startup Managera?

Ennedi

Niestety ja nie potrafie Ci pomóc, ponieważ nie korzystałem ze Startup Managera.
Moj pierwszy folder Plugins (dawno temu) zawierał wszystko co się da  :D. W tej chwili w moim MD używam 4 podstawowych folderów Plugins, ale tak naprawdę ciągle eksperymentuję z podziałem na podfoldery. Dlatego te 4 foldery Pugins trochę się różnią i w związku z tym przyjąłem inna metodę: mam je wszystkie w folderze Simcity w Moich Dokumentach, tylko z literką na końcu nazwy (np. B2, C1... - zaleznie od tego, dla którego miasta zacząłem budować ten folder). Jeśli wybieram któryś z nich do użycia, po prostu zmieniam nazwę usuwając dodatkowe literki i zostawiajac samo "Plugins".
Jest to rozwiązanie tymczasowe i niewygodne, bo na przykład kiedy instaluję nowe BATy, niektóre chciąlbym mieć tylko w jednym mieście, a inne w kilku - i wtedy muszę instalować w kilku folderach. Poza tym zajmuje to dużo miejsca na dysku (na szczęście jeszcze mi wystarcza). Ale jeżeli chcemy uzywać Startup Manager, to musimy się najpierw zdecydować na konkretną strukturę folderu Plugins i zrobic jeden duży, w którym będzie wszystko, a potem za pomocą Startup Managera wykluczać to co zbędne.
Myślę, że ja też będę musiał w końcu do tego dojść, ale na razie przyłączam się do prośby - jeśli ktoś ma doświadczenie ze Startup Managerem, niech się podzieli! ;) Czy to wygodne, czy się opłaca itp.
Moja metoda ewentualnie może się przydać do obsługi jednego lub kilku folderów testowych - np. to edycji lotów trzeba mieć pusty folder Plugins i instalować w nim tylko to czego w danej chwili potrzeba (żeby nie było niechcianych dependencies). Mam również taki folder Plugins, w którym mam tylko terrain mod i florę - bo często się tym bawię i chcę żeby się szybko ładowało. Pomiędzy takimi folderami chyba łatwiej się przełączać zmieniając literkę w nazwie niż wchodząc do jakiegoś programu.

Nawiasem mówiąc ktoś jakiś czas temu zgłaszał chęć, żeby pozbierać doświadczenia w sprawie "jak to zrobić żeby growy rosły takie jakie chcemy"  ;) No to czekam na propozycje!  ;D

Adam
New Horizons Productions
Berethor - beskhu3epnm - blade2k5 - dmscopio - dedgren - Emilin - Ennedi
jplumbley - moganite - M4346 - nichter85 - papab2000 - Shadow Assassin - Tarkus - wouanagaine

Gwail

#2
Obawiam się, że Startup Manager potrafi jedynie obsługiwać pakiety na poziomie całej mapy (regionu), a nie poszczególnych kwadratów. Na początku próbowałem się w to pobawić i jakoś szybko mi przeszło ;) (choć może należy wrócić do tematu i pogłębić wiedzę).

Obecnie używam paczek (podfolderów) i sam konfiguruję, w zależności od charakteru kwadratu. Mam paczki standardowe (mody, dependencies, loty używane wszędzie - zwykle Medium Wealth, komunikacja, służby miejskie itp.) oraz tematyczne - zarówno uniwersalne (typu przemysł D+M, IH, Low Wealth (Res + CO / CS), High Rise, porty rekreacja, porty standard, porty - przemysł ciężki) jak i specjalistyczne - zwykle plopy charakterystyczne dla danego kwadratu, specyficzne mody itp.). Oczywiście należy zadbać o odpowiednią kolejność ładowania paczek.
Oprócz tego - żeby było mało  ;D - oddzielnie trzymam wersję niespakowaną (do edycji, instalacji nowych paczek itp.) oraz spakowaną Datpackiem na potrzeby gry. To wszystko pozwala utrzymać wielkość Plugins na znośnym poziomie.

Co do "growów" rosnących pod dyktando. Już temat trochę zgłębiałem i zdaje się jest dość prosty. Poza użyciem któregoś modu do blokowania oryginalnej twórczości Maxisa należy wyodrębnić wszystkie pliki SC4Lot dla budynków growable. One powinny zawierać wyłącznie LOT exemplar*, który odpowiada za pojawianie się danego lotu w grze. Przenosząc dany sc4lot poza Plugins eliminujemy jego budowanie. Należy tylko pamiętać o tym, żeby nie wyrzucić Building exemplar, który odpowiada za funkcjonowanie budynków już zbudowanych.

Chyba nic nie poplątałem :). Więcej można znaleźć np. tutaj. Polecam również tutorial Alekinga, mistrza w swoim fachu :).

*Jeśli jest inaczej - z jakiegoś powodu jest dołączony Building exemplar (tak jest zwykle dla lotów ploppable - Plugin Manager dołącza ów exemplar z *.SC4Desc), należy przy użyciu Readera przenieść go do innego pliku dat i zachować w folderze Plugins.
My misc works thread:
GWL workshop

Ennedi

Co do paczek to masz dobrą metodę - wiedziałem że potrafisz się dobrze zorganizować  :D
Odnośnie oddzielenia plików SC4 Lot - owszem jest to metoda. Tylko ciarki mnie przechodzą jak pomyślę, że muszę to zrobić dla kilku tysięcy lotów  ;D

Jest jeszcze inny sposób - można sobie podzielić loty na grupy i przypisać każdą z nich tylko do jednego stylu (Euro, Chicago itp). Tyle ze trzeba zmodyfikować każdy Lot exemplar (choć jest to bardzo proste) i nie możesz w ten sposób wybrać tylko jednego budynku, lecz całą grupę od razu. Za to nie musisz nic usuwać i wstawiać do Plugins, wystarczy się przełączyć w trakcie gry.

Piszcie dalej, jak pozbieramy więcej metod, to może dojdziemy do najlepszego rozwiązania  :thumbsup:

Adam
New Horizons Productions
Berethor - beskhu3epnm - blade2k5 - dmscopio - dedgren - Emilin - Ennedi
jplumbley - moganite - M4346 - nichter85 - papab2000 - Shadow Assassin - Tarkus - wouanagaine

Gwail

Quote from: Ennedi on May 17, 2009, 02:52:06 PM
Tylko ciarki mnie przechodzą jak pomyślę, że muszę to zrobić dla kilku tysięcy lotów  ;D
Przechodzi po pierwszej setce ;). Na początku ciężkie, jak masz już 4 gb pluginów i robisz to od zera. Ale z doświadczenia wiem, że potem jak już pilnować tego przy każdej instalacji nowych zabawek to idzie ładnie. W ten sposób cały czas pomalutku męczę zestawienia wszystkich LOTów w excelu (wielkości, typy zabudowy, umiejscowienie w2w / narożniki, zamożność itp) - bardziej upierdliwe, bo wymaga ciągłej pracy w readerze - nie wszystkie projekty posiadają dobrze zrobione readme.

Owszem, można żonglować stylami. Jest proste w użyciu i dostępne od ręki. Ale ma to swoje minusy - możesz tak stworzyć tylko cztery grupy budynków, to raz. Dwa, musisz wszystkie pliki SC4Lot najpierw edytować... To ja już wolę sobie zorganizować paczuszki lotów na poziomie menedżera plików ;). No i mam* dzięki temu pełną kontrolę.

Poza tym oczywiście pozostają medoty typowo strategiczne - podatki oraz inne warunki odpowiednie dla każdej z grup zamożności (edukacja, ekologia, bezpieczeństwo  itp.). Jeśli temat jest pożyteczny i ktoś chciałby skorzystać, można zrobić mały polski tutorial, włącznie ze skrinami poglądowymi.

* będę miał, bo jeszcze tego nie użyłem w grze, wciąż nie ma kiedy ;).
My misc works thread:
GWL workshop