• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

MVE BATs - Oosterscheldekering

Started by mave94, February 05, 2011, 08:53:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mave94

Ik heb niet stil gezeten...
Bij de `Vuursteenkreek´ heb ik de ramen veranderd voor variatie. En, Frank, je hebt gelijk, ik zie ook niet alle afbeeldingen. Ik zal nu een link toevoegen voor degenen die het niet kunnen zien. Voor de daktexturen; heb de texturen van een eigen foto, dus ik denk dat het aan het perspectief ligt. De ramen aan de achterkant zijn hetzelfde als in het RL gebouw, zie ook Funda.
Vuursteenkreek:

http://postimage.org/image/wofg6kh0/

http://postimage.org/image/woir99gk/
Oké, niet het beste gebouw ooit, maar ja...

Ben begonnen aan de Krusemastraat:

http://postimage.org/image/wonpvaxw/
Ik denk dat hiervan 3 LOTs gaan komen: rechter-hoek, linker-hoek en tussenwoning.

Het gaat allemaal steeds makkelijker.
Graag hoor ik jullie reacties!

-Matthijs

MandelSoft

Het gaat steeds beter :thumbsup:

Ik zou wel graag even renders zien, zodat ik kan zien hoe ze in SimCity eruit zouden zien. Het ziet er veelbelovend uit...
Lurk mode: ACTIVE

mave94

Je hebt gelijk, maar mijn LE heeft geen ´replace building´-knop. Is er dan een andere manier om dit te doen?
Ik heb wel het idee dat ze groter zijn dan die van haarlemmergold.

MandelSoft

Dat hoeft ook niet. Er kan maar één gebouw op één LOT. Als je hem selecteerd wordt-ie automatisch vervangen.
Lurk mode: ACTIVE

mave94

Sorry, maar ik ben echt een leek met de LE; Als je hem waar selecteert? Ik zou zeggen in de LE, of in de PIM?
Ik heb hem geexporteerd en staat nu opgeslagen als .SC4DESC

MandelSoft

Weet je wat, ik zou eigenlijk eerst de previews in de BAT zien. Over de LOT-editor zal ik je later nog wat vertellen...
Lurk mode: ACTIVE

Getron

Hoi Matthijs,

Je rijtjes huis van Krusemastraat ziet er fantastisch uit  :thumbsup:. Zo krijgen we nog eens een echte Nederlandse woonwijk in onze SimCity steden  :P:)

Echter lijkt me het dakraam van je eerste bat nog altijd beetje te groot. Nog steeds krijg ik het gevoel of de verhouding met rest van het gebouw niet kloppen.

In ieder geval veel sccs gewenst.  :thumbsup:

Getron



tag_one

Ziet er goed uit voor een eerste BAT :thumbsup: Een LOT maken is niet zo moeilijk. Je begint met de PIMX (die je hier van de LEX kan downloaden). Vervolgens sleep je je huis naar woning R$$ (oid) en vervolgens rechter muisknop > lot maken. Je krijgt dan een SC4Desc en een SC4lot bestand. Je lot is volledig leeg (op je gebouw na). In de normale lot-editor kun je vervolgens je lot verder inrichten. In PIMX kan het ook (Barby doet dat), maar ik vind het niet echt prettig werken. ;)

mave94

Uiteindelijk, na een aantal keer proberen, is het me gelukt om gebouwen in-game te krijgen!

[Klik op de afbeelding voor groter formaat]

Eerst de Vuursteenkreek, zoals je kunt zien, de eerste en tweede keer mislukten...
Toch nog een stel bugs gevonden; De zijkant onder het schuine gedeelte aan de voorkant heeft een zwart gat. Voor de rest moet het gebouw iets breder om hem W2W te maken.


Dan de Krusemastraat, de achterkant. Links de eerste versie, rechts de tweede met ramen en deuren, maar zonder bakstenen muren &mmm Toch wat lichter uitgevallen dan ik had gedacht.


Krusemastraat, gezien vanaf de voorkant. Ook hier ontbreken bij de tweede test de texturen...
Verder heb ik ze naast de gebouwen van Haarlemmergold gezet, ter vergelijking. Zolas je ziet zijn mijn gebouwen groter dan die van Haarlemmergold...


Ook heb ik even wat uitgeprobeerd; twee verkeersborden. Alhoewel ik ze in kwaliteit 'high' heb geëxporteerd, is niet zichtbaar wat erop staat...

Ik ben nu bezig met woningen uit de jaren '60. Ik ben nog niet eens klaar met de anderen, vind je gek dat mijn hoofd soms omloopt?
Het gaat gestaag door, alhoewel school me af en toe even tegenhoudt. heb daarom alleen tijd in het weekend. Gelukkig nog één week school en dan is het vakantie en dan heb ik alle tijd! :D

-Matthijs

MandelSoft

^ Hé, wegwijzers zijn mijn specialiteit  :P

Maar ik zie het al, het gaat steeds beter...
Lurk mode: ACTIVE

Gilikov1994

Ziet er zeer goed en getalenteerd uit, eindelijk is wat Nederlandse nieuwbouw  ;D


- Giel
Check out my LOT thread, and also the EBLTeam!

==> http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=10509.msg318190#new <==

peter007

Goed werk Matthijs.
Leuk om te zien dat je ook verkeersborden gaat maken  &apls

FrankU

Hoi Matthijs,

Mooi werk, maar je kunt ook wel zien dat het toch weer moeilijker is dan je had gedacht. Toch? Echte adviezen op de BAT moet je van mij niet verwachten, want ik weet er echt niks van. Ik heb wel ergens ooit een keer gehoord dat je gebouwen te hoog moet maken omdat ze in de BAT een beetje platgedrukt worden. Of was het nou juist andersom? Er schijnt in ieder geval een schaalfout in te zitten. En je kunt ook wel zien dat je deuren veel te breed zijn in verhouding tot de hoogte.
Het schaalprobleem met andermans gebouwen is denk ik een van de frustrerendste van SC4 en de BAT. Ik zie wel dat je gebouwen niet precies Haarlemmergolds schaal zijn, maar gezien de tolerantie die we allemaal moeten opbrengen is het wel in combinatie met elkaar te gebruiken. Ik zou me daar toch ook weer niet al te druk over maken.

Succes ermee!

tag_one

Er zit inderdaad een vervelende schaalfout in SC4. Dit aangezien sims in het spel ca. 4 meter hoog zijn in plaatst van 2. Verreweg de meeste BATters houden hier rekening mee bij het modelleren van hun gebouwen. Zelf kies ik al verdiepingshoogte dan ook 5 a 6 meter in plaatst van de realistische 3 meter. Deuren en dergelijke maak ik vaak 1,5 bij 4 meter hoog.

WC_EEND

Door FrankU z'n post hierboven schoot me net het volgende te binnen: of je nu gebouwen, vliegtuigen, bomen,... maakt, alles moet ongeveer 130% zo groot zijn in vergelijking met de echte versie (vb: als een gebouw 10m hoog is in het echt, dan moet het in SC4 13m hoog zijn). Dit heeft te maken met het isometrische camerastandpunt van SC4

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

MandelSoft

^^ Ik schaal al mijn objecten eigenlijk alleen verticaal met 125%...
Lurk mode: ACTIVE

peter007

Ik bouw gewoon sowieso groter zoals merijn al had gezegd. Dat vind ik veel makkelijker

mave94

#37
:o woow, bedankt voor de reacties.

Ik had het ook al gemerkt, dat de gebouwen een beetje geplet uitvallen, met gebouwen in de toekomst kan ik hier rekening mee houden. Doe dan alleen de hoogte aanpassen, aangezien de rest wel klopt.
Ben begonnen met een gebouw dat Getron suggereerde. Alleen zo jammer dat niet altijd de juiste texture kan vinden...
O, en om geen valse verwachtingen te scheppen, ik zal waarschijnlijk niet doorgaan met verkeersborden, het was een test. Maar, je weet maar nooit...
Hoop ook ooit de Oosterscheldekering te kunnen maken, maar net zoals in het echt zal dat wel een technisch hoogstandje moeten worden...

Hoe moest je ook al weer een 'box' doorzichtig maken?

Getron

Hoi Matthijs,

En hoe gaat het met je Bats? Lijkt het een beetje?

Ik las dat je niet de juiste texture kan vinden. Misschien dat ik kan helpen, met een extra foto van het gebouw? Dat je die kan gebruiken om je texture op te bouwen. Laat maar horen.

Sccs met je Bats.

Getron

mave94

Ben nu bezig met een gebouw uit Charlois-Zuid, gesuggereerd door Getron.


Het gebouw zelf.


Het gebouw in rijvorm en ernaast de Wijkerstraat van Haarlemmergold. De deuren hebben nu wel een betere verhouding imo. Helaas is de trap nauwelijks zichtbaar &mmm


Zoals je ziet heeft het nog geen achterkant. Helaas kan streetview daar niet komen. Daar ik het nogal precies wil namaken weet ik niet hoe de achterkant eruit ziet. Ik zal het met een beetje hulp van Bing Maps en een beetje mijn eigen fantasie moeten doen.

Ik heb morgen vakantie, dus dan heb ik alle tijd. Helaas moet er dan ook wat aan school worden gedaan, daar de toetsweek erachteraan komt &cry2

Na de vakantie ga ik met school naar Amsterdam, dus dan ga ik volop foto's maken; je komt er ook niet elke week ::)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

-Matthijs