• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)

Started by mtg, January 17, 2012, 01:14:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WC_EEND

Ik zou dan de kasseistraat (wat ze in the Engels blijkbaar Belgian Pavement noemen ;D) als straattexture gebruiken.
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

FrankU

Quote from: WC_EEND on January 26, 2012, 02:40:23 AM
Ik zou dan de kasseistraat (wat ze in the Engels blijkbaar Belgian Pavement noemen ;D) als straattexture gebruiken.

Is dat soms net zo complimenteus bedoeld als Dutch Treat? Die Engelsen hebben nog een soort historisch akkefietje met de Nederlanden. Oud zeer, zullen we maar zeggen.
Maar kasseien of baksteen lijkt me heel mooi.

mtg

QuoteJe bedoelt een straat met in het midden een smalle gracht? Misschien een SAM texture? Dat zou helemal geweldig zijn. Nederlandse binnensteden maken met twee straten van 16 meter met daartussenin ook nog eens een gracht ter breedte van de Rijn is een beetje buiten de werkelijke schaal.

Nu is de gracht incl. stoep 2x16m. De bedoeling is dat de stoep als rijbaan gaat dienen.

FrankU

Ja, terecht. 16m voor twee straten plus een gracht is wel erg smal. 32 meter lijkt me heel goed.

vortext

Quote from: mtg on January 26, 2012, 03:56:35 AM
Nu is de gracht incl. stoep 2x16m. De bedoeling is dat de stoep als rijbaan gaat dienen.

als override voor de avenues . .  ::)
time flies like a bird
fruit flies like a banana

FrankU

Quote from: vortext on January 26, 2012, 06:58:27 AM
Quote from: mtg on January 26, 2012, 03:56:35 AM
Nu is de gracht incl. stoep 2x16m. De bedoeling is dat de stoep als rijbaan gaat dienen.

als override voor de avenues . .  ::)

En dan in plaats van een tram een CAN-AM achtige oplossing met rondvaartbootjes......  :thumbsup:  ()what()

vortext

#26
Quote from: FrankU on January 26, 2012, 07:40:20 AM
Quote from: vortext on January 26, 2012, 06:58:27 AM
Quote from: mtg on January 26, 2012, 03:56:35 AM
Nu is de gracht incl. stoep 2x16m. De bedoeling is dat de stoep als rijbaan gaat dienen.

als override voor de avenues . .  ::)

En dan in plaats van een tram een CAN-AM achtige oplossing met rondvaartbootjes......  :thumbsup:  ()what()

Toeval wil dat ik me net aan het verdiepen ben in het modden van automata, voor de ferry in dit geval. Dus wie weet komen er nieuwe functionele grachten op een dag . .

Nou ja, niet op de zaken vooruitlopen en eerst maar eens rustig afwachten hoe ze eruit gaan zien. Sorry dat je draadje was gekaapt  ;D
time flies like a bird
fruit flies like a banana

mtg


MandelSoft

Meh, ik heb zo nog wel mijn puntjes...

Ten eerste die bakstenen lijken mij nog aan de grote kant. Ooit bakstenen gezien 1 meter breed? Daarnaast lijkt dat rood zo nieuw. Probeer ze maar eens een bruine kleur te geven, zoals de huizen op de achtergrond. Hetzelfde geldt voor de straatstenen: die kunnen wat mij betreft ook wat donkerder.

Ten tweede, het groen-blauwige water staat mij niet zo. Iets bruiniger zou beter zijn.

Als laatste, gebruik volgende keer een JPG-afbeelding in plaats van PNG. Het duurt nu een eeuwigheid voordat het plaatje is geladen.

Groeten van die andere Maarten ;)
Lurk mode: ACTIVE

mtg

QuoteAls laatste, gebruik volgende keer een JPG-afbeelding in plaats van PNG. Het duurt nu een eeuwigheid voordat het plaatje is geladen.

sorry daar voor.  &ops

QuoteTen eerste die bakstenen lijken mij nog aan de grote kant. Ooit bakstenen gezien 1 meter breed? Daarnaast lijkt dat rood zo nieuw. Probeer ze maar eens een bruine kleur te geven, zoals de huizen op de achtergrond. Hetzelfde geldt voor de straatstenen: die kunnen wat mij betreft ook wat donkerder.

mee eens.

QuoteTen eerste die bakstenen lijken mij nog aan de grote kant. Ooit bakstenen gezien 1 meter breed? Daarnaast lijkt dat rood zo nieuw. Probeer ze maar eens een bruine kleur te geven, zoals de huizen op de achtergrond. Hetzelfde geldt voor de straatstenen: die kunnen wat mij betreft ook wat donkerder.

ook mee eens, was een beetje aan 't vogelen met de texturen, het ging me meer om de kasseien.

groeten van die ene Maarten

vortext

Quote from: mtg on January 26, 2012, 01:10:27 PM
het ging me meer om de kasseien.

De structuur daarvan is goed (grootte ed). De kleur mag donkerder en er zit een 'vlek' in de texture die zich herhaalt. 



Dat is wel weg te werken overigens. Wat me ook opvalt, de waterrand lijkt niet goed aan te sluiten, i.e. het is geen strakke rechte lijn maar verspringt heen-en-weer.
time flies like a bird
fruit flies like a banana

mtg

QuoteWat me ook opvalt, de waterrand lijkt niet goed aan te sluiten, i.e. het is geen strakke rechte lijn maar verspringt heen-en-weer.

Dat was mij ook al opgevallen, het model is recht, de grond ingame is recht en de LODs zijn recht. waar het dan aan kan liggen? iemand ideeën?



Ik heb de textures donkerder gemaakt, misschien iets te donker.
In dit shot zit ook een trap dan zie je het perspectief beter.


MandelSoft

Ja, het is nu wat te donker. Probeer iets lichtere en minder verzadigde (lees: grijsachtiger) textures.
Lurk mode: ACTIVE

FrankU

Inderdaad: te donker, te bruin en te verzadigd.
En ook niet zo erg Nederlands. Helaas. Meer iets voor landen waar ze de natuursteen zo uit de grond kunnen hakken. Baksteen is wat we hier hebben. Of je het nou mooi vindt of niet.

Vind je ons erg kritisch?
Ik vind je trap erg mooi!  &apls

mtg

QuoteVind je ons erg kritisch?

ja! maar ik verwacht niets minder dan dat  :thumbsup:
Als ik geen kritiek zou kunnen verdragen zou ik dit topic ook niet geopend hebben.

Ik was al bezig met een bakstenen straatje, kwam er achter dat bochten een onmogelijke opgave zouden worden.
gezien mijn texture niet seamless is (vandaar de vlekken)
Hopelijk later vanavond de eerste foto's.

mtg

de beloofde foto. Het is echt een eerste render dus die normaal zo gewenste kritiek even achterwege laten a.u.b.  :P
Het gaat om de textures, ik vind dit de beste combo tot nu toe vooral omdat het perspectief goed tot uiting komt.


MandelSoft

Het mag een stuk lichter en minder verzagdigd. Als je dat zou kunnen doen, lijkt het al een stuk Nederlandser. De straatstenen zouden een slagje kleiner kunnen en 90 graden worden gedraaid.

Daarnaast zie ik ook nog wat fouten met de schaduwen en textuurproblemen met de overgangen, maar ik denk dat je dat al had gezien.

Groeten van die andere Maarten!
Lurk mode: ACTIVE

FrankU

De wanden beginnen al behoorlijk in de goede richting te gaan.  :thumbsup:
De bestrating is inderdaad nog niet OK. Ook de richting van de stenen is inderdaad niet goed. Dat is nog een hele klus, want vooral op hoeken gaat dat lastig worden. In Nederland is het vrij gebruikelijk om de stenen in elleboogverband te leggen, of visgraatverband. Ik weet niet precies hoe het heet, maar de stenen liggen zoals je dat soms op oude parketvloeren ziet: haaks op elkaar staand in een zig-zagpatroon.
Waarschijnlijk zie je het onder je voeten als je de deur uit loopt en de eerste de beste baksteenklinker straat opzoekt.

mtg

QuoteDe bestrating is inderdaad nog niet OK. Ook de richting van de stenen is inderdaad niet goed. Dat is nog een hele klus, want vooral op hoeken gaat dat lastig worden. In Nederland is het vrij gebruikelijk om de stenen in elleboogverband te leggen, of visgraatverband. Ik weet niet precies hoe het heet, maar de stenen liggen zoals je dat soms op oude parketvloeren ziet: haaks op elkaar staand in een zig-zagpatroon.

Volgens mij bedoel je Keperverband, elleboogverband maar dan een kwartslag gedraaid.

vortext

Dat ziet er goed uit! Mooi relingen & trap ook. Voor de verdere rest sluit ik me aan voorgaand commentaar, lekker makkelijk  :P
Daarom nog een plaatje van de verschillende verbanden.


V.l.n.r.: halfsteensverband, elleboogverband, keperverband, blokverband. Met dank aan Wikepedia  ;)
time flies like a bird
fruit flies like a banana