• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Simcity 5

Started by NikNik, June 11, 2007, 04:50:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NikNik

Ik komnet van ST en daar staan verschillende artikelen over Simcity 5.

Hoe vinden jullie deze nieuwe koers?

Persoonlijk mis ik in SC4 een stuk geschiedenis dat je met de stad maakt. Ik vond een van de charmes van het originele spel dat je een stad in de middeleeuwen kon laten beginnen. Aan de andere kant, die oude gebouwen kunnen we ploppen. ikvind het niet erg dat we niet me powerlines en waterpipes rekening hoeven te houden, dat vond ik altijd erg BOOORING!
Het concept dat een gemeenschap een bepaalde kant op ontwikkeld vind ik wel aardig, maar ik ben bang dat dit te veel van invloed zal zijn op stadsontwikkeling.

Wat vinden jullie?

Nik-Nik

sebes

Ik ben nog lang niet klaar met SC4 geloof ik...  en zit niet echt op een opvolger te wachten. Ik denk dat als SC5 komt, ik toch nog jaren SC4-Devoted zal blijven! 

Er zijn best dingen die ik anders zou willen; ik zou het net als Nik-Nik ook leuk vinden om wat meer geschiedenis in je stad te kunnen bepalen, bijvoorbeeld naast bouwstijlen ook bouwjaren kiezen. Het water/energie/afval heeft we ook altijd dwars gezeten, maar gelukkig zijn er genoeg oplossing voor bedacht in de afgelopen jaren door de Raphaelninjas en Simgoobers van de wereld...

Voorlopig hang ik hier nog wel even rond dus - denk ik.... ;)
Check my MD:               
Rhenen,NN

kwakelaar

Quote from: sebes on June 11, 2007, 12:20:25 PM
Ik ben nog lang niet klaar met SC4 geloof ik...  en zit niet echt op een opvolger te wachten. Ik denk dat als SC5 komt, ik toch nog jaren SC4-Devoted zal blijven! 

Helemaal mee eens, op het moment lijkt SCS niet een spel te worden dat ik ga kopen.

NikNik

Yep, ik zal voorlopig ook nog SC4 blijven spelen.

Wat me echter wel opviel aan de screenshots was de mate van inzomen. Ik vind de dichte inzoom in SC4 slecht. De graphics worden erg blokkerig. Dat lijkt beter te zijn in SC5, maar om daarvoor daarop over te stappen gaat me ook weer te ver.

Nik-Nik

Fledder200

Ik vind scs...er gewoon zo kinderachtig uitzien!
er zijn teveel "repeats" en gewoon die kleuren...het glazuur sprong van mijn tanden, zo zoet zag het er uit :)
Ik denk ook niet dat scs een waardige opvolger is in de SC lijn...maar zo als ik al eens eerder heb gezegd : iedere familie heeft een zwart schaap.
denk dat ik eerst een demo wil spelen om echt zeker te weten dat ik scs niet wil kopen.

ik vind het alleen echt heeel erg dat de Lamas zijn vervangen door mime spelers  &sly
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

Meastro444

Lama FTW!!!!

lol, ik weet niet wat ik er van moet denken, het is jammer dat het echte stadbouwen eruit is, maar die verschillende culturen zijn ook interessant!!
Friend of the Certified Drama Queen :)

NikNik

Hey Maestro, Die verschillende culturen zijn verschillnde inzichten om een stad te bouwen en te besturen zoals groen, totalitair, wetenschappelijk enz. Helaas niet zoals Japans, USA (ja die wel natuurlijk), Europees of Nederlands.

De Youtube video laat zien dat EA op de schoolgaande jeugd doelt (grade 1) en niet op het gros van de huidige SC4 spelers die tussen de 25-50 jaar ligt (no offense). Dat is denk ik jammer, maar wellicht voor EA een kans om zich te meten met games zoals de verschillende Real time fantasy en shooters. Ik dacht 't niet!

Fledder200

ik zei pas nog in ST-chat dat EA echt niet een game speciaal voor 25000 fans gaat maken als ze ook met een dom idee 25 miljoen mensen kunnen leeg kloppen.
we moeten gewoon zien wa het allemaal gaat worden.


ik denk toch ik sc4 blijf spelen.....ook al gaat het steeds fout :)
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

Strechnitz

tja, ik schuif wat laat aan, maar ik ben het met het gros van jullie eens.

unlimmited ziet er mooier uitgewerkt uit dan societies. howel ik Tilted mill een mooi bedrijf vind. Ik speel met veel plezier Children of the Nile (heerlijk rustige gameplay. lekker op je eigen tempo de nijldelta ontwikkelen en zorgen dat je koninklijke tombe op tijd af is en zo) en Caesar 4. (Ik heb gewoon een zwak voor romeinen :) mjamm)
Maar ik vind het jammer dat ze nu proberen SC5 te maken. de beelden en diepgang zien er zo beperkt uit. ook bij unlimmited.

De zee van custom materiaal die deze gemeenschap heeft geproduceerd maakt dat dit spel op zo veel manieren gespeeld kan worden. je kan je ook op landschappen en kleine dorpjes richten als je wil. Dat maakt dat ik nog heel lang van dit spel zal genieten. Ik heb dus geen haast om SC5 in de winkels te zien liggen.

Misschien dat bij SC6 het 3d concept veel beter is uitgewerkt. Dan kijken we wel verder :)

Zo was 3 ook min of meer een sterk verbeterde versie van 2000...toch :)

"ik zei pas nog in ST-chat dat EA echt niet een game speciaal voor 25000 fans gaat maken als ze ook met een dom idee 25 miljoen mensen kunnen leeg kloppen." Die V.O.C. mentaliteit! een beetje positief!...Toch ?!? :thumbsup:

Hubert

Fledder200

hahaha, mja geef ze eens ongelijk...als jij met iets 25 miljoen mensen kan leeg kloppen dan ga je toc ook niet speciaal iets voor een klein groepje doen?? maar dat is dan ook het enige positieve aan sc5!! het geld uitwring idee!!

Childeren of the Nile is zekker een leuk spel!! ik krijg alleen nooit die tombes op tijd af!!
Maar ik denk dat TM een beetj boven zijn macht aan het werken is! SC is een heel sterk spel en heeft eeen vaste aanhang, veel mensen spelen het spel nu nog of hebben het gespeeld.
SC is gewoon een spel waar niet zo veel aan gesleuteld kan en mag worden alleen ter verbetering ;)
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

Meastro444

wowmygod, slechte bump,  :P

en de nieuwe citylife? de 2de? wat denken jullie daarvan?
Friend of the Certified Drama Queen :)

NikNik

Nieuwe Citylife? Citylife World Edition --> Trailer

Ik vind de zoom erg mooi, je kunt je inwoners in het gezicht kijken, maar de huidige content aan gebouwen is veel beperkter dan SC4 en alle custom content die we nu hebben. Dat is iets wat SC4 sterk maakt zoals Strechnitz en Fledder al duidelijk maakten. Het zal de concurrentie enook EA games zwaar vallen SC4 te overtreffen.

Nik-Nik

Strechnitz

Daar ben ik het volledig mee eens.

Wat wel in hun voordeel werkt is dat je in gamesland elke 2 a 3 jaar een nieuwe generatie klanten hebt. Die weten weinig van de afgelopen 10 jaar af en gaan mee met de nieuwate trends. In de engelstalige discussie krijg ik soms het idee dat de oude garde (wij dus, diegenen die 2000 of 3000 spelen vanaf hun 18e of later) er geen rekening mee houdt dat de " jonkies" 3d per definitie vetter vinden dan een sloot aan custom content waar wij weer van gaan kwijlen.

Hubert
Your favorite "deliciously deviant" Empire is Back after a 2 month pause


Click on the picture above to visit Stropon.

NikNik

Al de demo van Societies gezien op Simtropolis?

Ziet er aardig uit (hoe voorzichtig kan ik zijn), maar het hele concept van Sc4 wordt losgelaten voor een andere invalshoek. Kan een aardig spel zijn, maar niet te vergelijken met SC4. Toch maar wachten op wat de fransen van Monte Cristo kunnen maken.

Nik-Nik

Fledder200

"In de engelstalige discussie krijg ik soms het idee dat de oude garde (wij dus, diegenen die 2000 of 3000 spelen vanaf hun 18e of later) er geen rekening mee houdt dat de " jonkies" 3d per definitie vetter vinden dan een sloot aan custom content waar wij weer van gaan kwijlen.

ik zou het ook niet erg vinden als het in 3d komt...maar ik vind de invals hoek niet echt leuk..je moet een gebouw neer zetten om een soort van omzet stijger te creeren voor het andere gebouw. dat vind ik niet leuk :(
ik hou meer van het simple *plop* ik zet een gebouw neer en ik laat het lekker groeien en kijk er niet meer naar om idee :)

heb trouwens ook caesar4 gekocht..hij was toch in de opruiming...maar mijn comp kan hem niet aan!! hij is te zwaar voor mijn comp...en die is niet eens een jaar oud!! en hubert als je zo van romeinen houd...moet je eens "Civcity Rome" kopen is een heel goed spel met mooie grapics!!

anyhoo...ik hoop dat mijn sc4 het gewoon weer wil doen en anders ga ik in winterslaap tot de echte simcity5 (een waardig opvolger) uitkomt
-----------------------------------------------------------------
Life is too short to wear bad clothes...and ugly shoes!

Strechnitz

Caesar 4 is inderdaad heel zwaar. op mijn laptop kan ik er niet mee spelen. dat moet op de desktop. Maar als het eenmaal bezig is vind ik het wel een heel leuk spel. Op mijn nieuwe laptop zal hij hopelijk wel vlot spelen. want de desktop is van Frans en niet van mij :)

Civcity Rome heb ik ook. Dat is een leuk spel, maar de rabges van de gebouwen corresponderen niet met mijn visies over hoe een Romeins stadsplan eruit zou moeten zien :)

Hubert
Your favorite "deliciously deviant" Empire is Back after a 2 month pause


Click on the picture above to visit Stropon.

Herdervriend

Ik heb SCS nog nooit gehad dus ken het spel niet, maar als ik al het nieuws hoort hoef ik hem ook niet.

Als Simcity 5 komt, ik hoop dat die nog geavenceerder wordt dan alle versie tot nu toe, eigenlijk beter een samenvatting van alle games, de beste dingen dan in 1:xD:
(Re-designing)