• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Nederlandse/ Belgische BAT'S / Dutch/Belgic BAT'S

Started by Fledder200, August 22, 2008, 05:26:29 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WC_EEND

ka-bump $%Grinno$%

Nieuwe BATs en 1 map vanuit België Gent zijn vandaag op de STEX gekomen:

- Map van Gent door dobdriver/drunkapple: STEX/LEX
- Belfort van Gent: STEX
- Boekentoren (ook uit Gent: STEX

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

FrankU

Heeft er iemand zin om Nederlandse boerderijen, stallen en schuren, hooibergen, paardestallen, etc, te maken? Ik ben bezig met een project voor zo Nederlands mogelijke agrarische lots. En daarvoor hebben Tag_One, Haarlemmergold, Meurdoos en Vanderaap wel een paar dingen aangeleverd, maar het is nog wat mager.

Wie heeft zin? Ik kan uiteraard wel foto's en zo aanleveren. De BAT is iets waar ik echt niet meer aan toe kom, dus ik hoop dar er meiand anders voor te porren is.
Miischien is het tijd voor een DutchBAT team o.i.d.?

WC_EEND

Hmm, ik snap wat je bedoelt, maar ik heb nu echt geen tijd (examens) en ik ben nog volop aan het leren BATen.
Wat ik me eigenlijk ook afvroeg is of Nederlandse boerderijen er hetzelfde uitzien als Belgische?
Mij lijkt het ook beter om dan gelijk voor een Lowlands (NL en BE dus) BAT team te gaan.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

MandelSoft

Benelux BAT Team klink wel lekker...

Even mijn duit in het zakje gedaan  ;)
Lurk mode: ACTIVE

peter007

eindelijk een plek hier waar ik geen frans/duits/engels hoef te praten. NEE gewoon plat hollands  :satisfied:
Maar ik zou dat wel op mijn hals kunnen leggen. Geef me wat foto's en voila.

groetjes Ernst

FrankU

Hoi Ernst, Peter007,

Ik zal een paar foto's bij elkaar zoeken. Ik ben benieuwd wat je er van zult bakken. Zal ik ze hier op het forum plaatsen?

En WC_EEND: nee, Belgische en Nederlandse boerderijen zijn niet hetzelfde. Dat is vloeken in de, ja laten we zeggen: boerderij. Er zijn in Nederland al veel verschillende soorten boerderijen, zoals de hallenboerderij in Overijssel en Gelderland, de stolpboerderijen in Noord-Holland, de kop-hals-romp boerderijen in Groningen en Friesland, de hofboerderijen (formele naam schiet me nu even niet te binnen) in Limburg.... Wil je dat ik doorga? En dan heb ik het alleen nog over de hoofdvormen. De details wisselen hier per vijf kilometer als je goed oplet.
Misschien dat de boerderijtypen hier in Noord-Braband en Limburg ook in België terug te vinden zijn.

Evengoed kunnen we misschien een team van LOTgenoten oprichten? Ik ben meer een LOT type dan een BATter, dus dat ligt misschien meer voor de hand?
Nou ja, laat ik eerlijk zijn: ik vrees dat ik voor een team niet genoeg tijd heb. Ik ben nu alweer vele weken bezig met mijn Nederlandse Lots en daar gaat nog wel even tijd in zitten ook. Ik hoop dat ik ze ooit af krijg.... Een team? Vreet dat niet tijd?

peter007

team ik wil me erbij aansluiten al het er komt maar geen overhaaste beslissingen nemen hoor. enne wat btreft de foto's die kan je hier gewoon neerzetten hoor. Hou het wel algemeen zodat het niet alleen voor nederlandse sc4 spelers toegankelijk is maar ook voor andere mensen. Ja je moet je altijd eerst goed kunnen oriënteren voordat je iets uit gaat zoeken. Meestal maak ik de scheiding tussen sovjet,(oosters) & amerikaans. Want er zijn veel mensen die vanuit deze kanten bouwen. En het zou vervelend zijn als je LOT's & BAT's alleen maar voor de nederlanders zou zijn gemaakt.

Dus geef wat culturele speling !

WC_EEND

Euhm, Ernst, er zijn ook redelijk wat spelers die Europese steden willen bouwen (zoals ikzelf onder andere). En Europese steden bestaan in het centrum vooral uit Wall2Wall gebouwen. Dus mij lijkt het me dan ook interessant om daarop te focussen.

@FrankU: Bedankt voor de uitleg over de boerderijen, ik wist niet dat er zo veel verschillen waren.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

peter007

Ja heb je ook gelijk in maar amerikaans/europees zit niet zoveel verschil in hoor. Ik bedoel alleen dat er niet te nationalistisch wordt gewerkt

Getron

Quote from: WC_EEND on January 27, 2011, 04:46:27 PM
Euhm, Ernst, er zijn ook redelijk wat spelers die Europese steden willen bouwen (zoals ikzelf onder andere). En Europese steden bestaan in het centrum vooral uit Wall2Wall gebouwen. Dus mij lijkt het me dan ook interessant om daarop te focussen.

@FrankU: Bedankt voor de uitleg over de boerderijen, ik wist niet dat er zo veel verschillen waren.

Xander

Er zijn al redelijk wat Europese W2W gebouwen te vinden. Echter wat ik mis is de Benelux uitstraling. Mijn voorkeur zou uitgaan naar W2W winkels als Blokker, Hema, Super de Boer, ING of Rabobank. Mogelijk een Nederlandse politie, brandweer of ziekenhuis. Maar ook boederijen.

@FrankU schreef "de hofboerderijen (formele naam schiet me nu even niet te binnen) in Limburg..." :  deze hofboerderijen heten carréboerderij (ook vierkantshoeve of kwadraathoeve) en komen veel voor in Limburg en ook in België.  ;)

WC_EEND

Wat ik eigenlijk echt mis zijn wall2wall gebouwen met van die trapgevels, zoals er veel van in België en Nederland zijn

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

peter007

mijn laatste project heb ik beeindigd en neergezet op de stex dus ik kan mijn pijlen nu volledig richten op mijn examenweek & de nederlandse BAT's

@ WC eend ik zag dat je wilde weten hoe je moest BATten als je vragen hebt kan je me PMen. Heb je de tutorial al doorgelzen van couchpatato?

FrankU

Ik was vorige week voor mijn werk in Mastenbroek (zo'n beetje Nederlands eerste polder, boven Zwolle) en Staphorst. Daar heb ik de volgende foto's gemaakt van typische boerderijen uit de regio.
Het zou gaaf zijn als daarvan modelletjes konden worden geBAT.

Een klein boerderijtje aan de Oude Wetering in de Mastenbroekerpolder.


En de schuur die er bij staat.


Een beetje een oude halfopen koeienstal ergens in de buurt.


En een veel nieuwere stal in de buurt van Staphorst. Die zie je veel tegenwoordig, hoewel ze meestal donkerder van kleur zijn: donkergroene gevels, zwart/grijs dak.


Een echte Staphorster boerderij. Ik zal nu even niet op de typische streekeigen kenmerken in gaan, maar als iemand geïnteresseerd is kan ik daar wel eens over doorzagen.


En nog een


Een veel voorkomend soort werktuigenloods. Dit soort dingen staat op vrijwel elk boerenerf in soms meer en soms minder vervallen staat.


En een prachtige halfopen oude schuur tot besluit.


Ik heb deze foto's onlangs even vlug gemaakt terwijl ik door het gebied reed. Ik kan nog veel meer foto's maken. Misschien ook met minder struikgewas ervoor als dat gewenst is.
Ik weet niet hoe je een BAT maakt, dus ik weet ook even niet wat je er precies voor nodig hebt.
Als ik bijvoorbeeld zo'n boerderij rondom moet fotograferen, dan kan ik dat ook wel eens regelen. Maar het gaat nu vooral even om de indruk en om te zien of iemand zin krijgt hier mee aan de gang te gaan. Als jij een model maakt, maak ik wel een Lot.

mave94

Hallo allemaal,

Ik heb hier een interessante afbeelding gevonden met de meest voorkomende typen boerderijen in de Lage Landen.


Verder heb ik hier foto's van de meest voorkomende boerderijen.
V.l.n.r.:

  • Hallenhuis
  • Kop-hals-rompboerderij
  • Langgevelboerderij
  • Langgevelboerderij
  • Los hoes (Twente en Achterhoek)
  • Oldambster boerderij (Drenthe)
  • Stolpboerderij (Noord-Holland)
  • Twentse boerderij

Zelf wil ik, als ik ook wat beter kan BAT'en ook wat Nederlandse boerderijen maken en ook vooral rijtjeswoningen (waar ik nu al enigszins mee bezig ben, vind ik zelf dan), want die mis ook nogal in SC4 &mmm

Een 'BeNeLux'-team lijkt mij wel een goed idee :). Hoop dat ik de komende tijd wat tijd kan vrijmaken voor BAT en SC4...
Zoals Frank al suggereerde, kost zo'n team dan niet veel tijd? Maar ik denk dat als je met meerderen in een team zit dat dat wat makkelijker gaat.

Quote from: WC_EEND on January 28, 2011, 12:23:19 PM
Wat ik eigenlijk echt mis zijn wall2wall gebouwen met van die trapgevels, zoals er veel van in België en Nederland zijn

Xander
Er zijn wel trapgevelpanden te vinden, maar dat zijn vnl. grachtenpanden zoals je die in Amsterdam ziet. Kleinere dorpshuisjes vind je vrij weinig helaas...

- Matthijs

FrankU

Dag Matthijs,

Helaas is er iets mis met de link van je eerste afbeelding, want ik zie alleen maar een klein rood kruisje, en dat kan nooit je bedoeling zijn geweest.
De andere foto's zijn leuk.

Het idee van een team spreekt mij ook wel aan, maar het zit hem dan ook in het idee dat je verplichtingen aangaat en ik vrees een beetje dat me dat gaat opbreken. Soms heb ik tijd, soms wekenlang niks en als ik dan het gevoel heb dat iemand op mij zit te wachten voel ik me niet zo prettig. Maar misschien valt het allemaal wel mee?
Ik opperde al: als iemand modelletjes gaat BATten, dan wil ik wel lots maken. Allerlei gedoe met icoontjes en query's en zo, daar heb ik dan weer geen zin in. Een standaard Maxis query met de correcte naam van het gebouw vind ik al prima.

En trapgevels: zoek onder Meurdoos op de STEX. Hij heeft twee sets met Zeeuwse huisjes gemaakt. Die zijn heel aardig. Ook Zierikzeese stadspoorten en nog het een en ander. Niet heel veel, maar wel goed.

peter007

#35
Ik zou wel deel willen zijn van het team, hetgeen waar ik niet op zit te wachten zoals jij ook al zei zijn verplichtingen. Ik vind het verschrikkelijk rot om iets te maken waar ik geen zin in heb. ik moet namelijk alleen maken waarvoor ik genoeg motivatie voor heb en op dit moment zijn het geen huizen maar is het dit ;
http://img824.imageshack.us/i/naamlooskg.jpg/
lijkt niet echt op iets nederlands vind je ook niet. Maar als ik er zin in heb denk ik nog wel een keertje na over wat ik zal maken.

MandelSoft

Over verplichtingingen heb ik weinig gemerkt in de twee teams waarin ik zit/heb gezeten, namelijk de ITC (voormalig) en het NAM Team. De enige twee verplichting die ik heb bij de NAM is een aantal dingen "geheim houden" (gaat meestal om features waarvan het heel onzeker is dat ze de publieke versie gaan halen) en het testen van nieuw spul. Voor de rest is alles vrijblijvend. Dit zouden we ook kunnen toepassen op een eventueel Benelux BAT Team. Als het oké is, zal ik denk ik ook mijn steentje bijdragen.  ;)

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

mave94

@ FrankU: Gek, ik kan de afbeelding wel gewoon bekijken. Ik gebruik postimage.org om foto's te uploaden, vrij snelle site. Hier een linkie naar de map waar hij in voorkomt. (let niet op al die andere foto's...)
Ja, die huisjes van Meurdoos (die naam blijft grappig...) had ik al gevonden, maar alsnog bedankt!


@ Maarten: Het testen van nieuw spul dat zal niet zo moeilijk zijn, aangezien gebouwen minder gecompliceerd zijn dan wegen en vervoersmiddelen
Geheim houden van bepaalde dingen: Ik denk dat dat ook niet zo moeilijk zal zijn, denk ik zo ::)
Goed om te horen dat het wel meevalt met "onderhoud". Ik denk zo dat de meeste Nederlanders en Belgen (nog) naar school gaan (behalve
FrankU)...
Al met al lijkt mij dat een goed idee...
Maar wie zullen daar dan allemaal bij horen?

-Matthijs

FrankU

Hoi Matthijs,

In Parijs geweest?
Dat is een aardige prent van Architectenweb met de boerderijen. Mooi simpel overzicht.
Overigens: je hebt daar een heel mooi plaatje van een weide met bosrijke toestanden eromheen (ik bedoel de niet-terp screenshot). Wat voor hekwerken gebruik je daar? Ik ken ze niet.

Het idee van een team begint me wel aan te spreken....

En Peter007: dat is inderdaad niet erg Nederlands. Uiteraard is dat niet erg. We gaan gewoon allemaal onze eigen gang en we doen waar we zin in hebben. Wel is samenwerken op een aantal punten natuurlijk heel leuk, dus dan kun je soms zin krijgen in iets waar je eerder niet aan had gedacht. Maar we zullen nooit van jou of iemand anders eisen dat je een BAT of Lot maakt waar je zelf geen trek in hebt. Toch?

MandelSoft

Als we een BAT Team beginnen, moeten we wel het volgende regelen:

- Wie worden de "teamleiders" en dus eveneens de moderators van het subforum van het team? Ik denk dat we hiervoor twee of drie personen moeten aanwijzen.
- Wie is er lid?
- Regelement?
- Hoe wisselen we bestanden uit?

Ideeën zijn welkom!

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE