• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

News:

The SC4 Devotion Forums are no longer active, but remain online in an archived, read-only "museum" state.  It is not possible for regular members to post or use the private messaging system, and no technical support will be provided for any issues pertaining to the forums in their current state.  Attachments (those that still work) are accessible without login.

The LEX has been replaced with SC4Evermore (SC4E), and SC4E maintains an active Discord server.  For traditional forums, we recommend Simtropolis.

Main Menu

Dutch day?

Started by Strechnitz, August 27, 2007, 05:16:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankU

Wij van WC Eend adviseren WC_Eend om WC Eend toe te passen bij het reinigen van zijn WC.  :P

Had ik nog mij naam niet verklapt? Ik heet Frank, de U staat voor de eerste letter van mijn (vooralsnog geheim gehouden) achternaam.

Frank

Getron

@WC_Eend,

Tot wanneer kan ik me aanmelden  :D. Ik laat nog even open. Zou erg graag bij willen zijn.

Getron

WC_EEND

Quote from: FrankU on January 28, 2012, 11:28:19 AM
Wij van WC Eend adviseren WC_Eend om WC Eend toe te passen bij het reinigen van zijn WC.  :P

Had ik nog mij naam niet verklapt? Ik heet Frank, de U staat voor de eerste letter van mijn (vooralsnog geheim gehouden) achternaam.

Frank

Ik had al zo'n vermoeden dat je Frank heet :P Het vraagteken staat daar eigenlijk omdat ik niet zeker wist of je komt.
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

FrankU

Ah, juist. Ja, het is mijn bedoeling om te komen.

peter007

Dus 28 april hoe laat eigenlijk? Op perron 1

FrankU

Ik stel voor ergens eind van de ochtend. Het is wel een zaterdag, hè? En sommigen moeten van ver komen. Misschien dat we eerst nog even een programma moeten bedenken?

MandelSoft

Wat te denken van 10:30 of 11:00 uur? Lijkt mij een prima tijd om af te spreken, ook voor mensen die van verder komen.
Lurk mode: ACTIVE

WC_EEND

Met de Thalys ben ik er om 11u03. Wat ik ook zat te denken is het volgende: hoe gaan we ons ter plaatse verplaatsen? Met de tram/metro of te voet? Ik heb geen idee hoe groot Rotterdam is, dus daarom dat ik het me afvroeg.

My LOT thread                                    

Getron

@WC_EEND,

Ligt eraan waar je naar toe wilt. De stad ligt op loopafstand. Verder kun je voor de metro,tram en bus een OV-chipkaarten nemen. Tarieven zijn hier te vinden...http://www.ret.nl/service-en-verkoop/reisproducten-en-tarieven.aspx.

Ik denk dat je het meeste kunt lopen.

Als ik 28-04 tijd heb, probeer ik me nog aan te sluiten bij de groep.

Getron

peter007

Ik ben er om 11:08. Moet dan om half negen vertrekken :S

WC_EEND

ik kom toe om 11u03 in Rotterdam CS en ik mag om half 8 opstaan :p
Ik heb net mijn tickets voor de Thalys geboekt by the way en mijn zus komt dus ook mee.

Xander

My LOT thread                                    

mave94

Ik zal zorgen er wat eerder te zijn. Ik moet een half uurtje fietsen en dan een half uurtje met de metro (lijn D). Ik zal zorgen dat ik om tien voor elf op perron 1a sta.
Met de tram kan je je snel door de stad verplaatsen. Het is afhankelijk van wat we willen zien, of we de tram nodig hebben. In principe is het vanaf CS naar bijvoorbeeld de Erasmusbrug wel aan te lopen. Bezienswaardigheden zijn o.a. de kubuswoningen, het stadhuis, Nederlands Architectuur Instituut, de Kop van Zuid en het Beurstraverse (de koopgoot). Wil je bijvoorbeeld Delfshaven zien (stukje Rotterdam met oude gebouwen en havens), dan moet je een stukje de tram nemen. Ik heb alleen geen idee waar je dan uit moet stappen, maar misschien weten mijn ouders dat wel.

Voor een eventueel uitje zijn er enkele opties:

• Euromast - entree: €9,25 pp
    Eén van de 'hotspots' van de stad. Vanaf deze 185 meter hoge toren heb je een mooi uitzicht over Rotterdam en omstreken. Bij goed weer zicht tot meer dan 10 km. Bij slecht weer kan je echter niet zo ver kijken.
  • Railz Miniworld - entree: €9,50 pp (ANWB-leden krijgen 15% korting via internet (ik dacht dat we thuis ergens nog kortingsbonnen hebben liggen))
    De grootste overdekte miniatuurspoorbaan van Europa. Vele delen van Rotterdam zijn hier op schaal nagebouwd. Elke keer als je er bent ontdek je weer iets nieuws.

Wat te eten voor 's middags zou daar gehaald kunnen worden. Voor 's avonds kunnen we ergens in een café restaurant wat eten. Ik denk dat we het beste niet de hele dag door de stad kunnen lopen, want dan hebben we aan het einde van de middag tijd om te praten.

-Matthijs

WC_EEND

Wat we precies gaan doen laat ik over aan de experts ter plaatste :D Euromast lijkt me wel een goed idee, volgens Google maps is Delftshaven niet zo ver van de Euromast, dus die zouden we in principe kunnen combineren.
Ik (en mijn zus) hebben onze trein terug om 17u58 (trein later was €28 duurder), dus ik zou ten laatste om 17u30 terug aan het Centraal Station willen zijn. Verder denk ik ook dat het best zal zijn dat ik gewoon een dagpas koop voor het openbaar vervoer.

Edit: wat ik ook graag zou willen zien is iets dat in België nogal zeldzaam is: moderne architectuur.

Xander

My LOT thread                                    

Getron

Ik ben er ook en probeer jullie ook op te vangen op Centraal (Station). Mijn reis is iets korter, vijf minuten naar Metrostation Zuidplein en dan 10 minuten naar Centraal.

Railz Miniworld lijkt me wel leuk om te beginnen, ligt meteen ook het dichtste bij NS station. Je zou hierna met de bus naar de Euromast kunnen gaan om vervolgens langs Westzeedijk naar Delfshaven te wandelen. De Westzeedijk was vroeger een stukje haven met pakhuizen die tegenwoordig worden gebruikt als kantoor en woning.

Na Delfsthaven kan je met Metrolijn A/B/C (Metrostation "DELFSHAVEN"  ;D ) zou je terug kunnen reizen naar centrum van Rotterdam (stadhuis, koopgoot en lijnbaan) of naar de Blaak (kubuswoningen).

Getron

FrankU

Mannen en dames (?), het spijt mij, maar ik moet me afmelden.
Ik heb dat weekeinde plotseling enige familieverplichtingen aan de broek gekregen. Hopelijk vermaken jullie je zonder mij?

Frank

w_swietwoot

Das jammer Frank. Als we elkaar niet in de haren vliegen die dag ;), dan komt er vast nog wel een vervolg, al dan niet in een andere bezetting of op een sc5 forum ofzo.
Wat mij betreft is de Euromast een goed plan, railz ook een goed plan (zijn beide soort van sc4 in het echt...). Beetje banjeren door de stad daarna. Gezellig eten/drinken.
Ik heb de hele dag en ik kijk er naar uit iig.

mave94

Jammer Frank. Real Life gaat voor. ;)
Wanneer we beiden de Euromast en Railz Miniworld zouden bezoeken, is het voordeliger een combiticket te kopen. http://www.railzminiworld.com/NL_bezoek_combinatiesacties.htm#euromast
Ik kijk er ook in ieder geval al naar uit.

WC_EEND

Ik zou terwijl ik in Rotterdam ben ook eens een supermarkt willen bezoeken om ene paar dingen mee te nemen die in België niet te koop zijn (zoals Dubbel Frisss bijvoorbeeld)

My LOT thread                                    

peter007

Haha verkopen ze daar geen dubbel fris :P
Nou ik denk dat dat wel gaat lukken hoor langs een supermarkt gaan.
Ik ben er in ieder geval nog steeds.

-Ernst

WC_EEND

Vroeger kon je ook Dubbel Friss kopen in België (enkel in de Delhaize als ik mij niet vergis), maar sinds ongeveer 5 jaar ofzo verkopen ze geen dubbel Friss meer in België.

PS: als iemand iets uit België wil, laat het mij weten en dan zal ik mijn best doen om het mee te brengen.

My LOT thread