• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

News:

The SC4 Devotion Forums are no longer active, but remain online in an archived, read-only "museum" state.  It is not possible for regular members to post or use the private messaging system, and no technical support will be provided for any issues pertaining to the forums in their current state.  Attachments (those that still work) are accessible without login.

The LEX has been replaced with SC4Evermore (SC4E), and SC4E maintains an active Discord server.  For traditional forums, we recommend Simtropolis.

Main Menu

Dutch day?

Started by Strechnitz, August 27, 2007, 05:16:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mave94

Bankkaart; dat noemen wij een pinpas $%Grinno$% 
Ik zal er ook zijn zaterdag. Ik kan wel zorgen dat ik er iets eerder ben. Wij hebben thuis ook een ANWB-pas, dus die kunnen we ook gebruiken. Ik weet niet zeker of ik blijf eten, omdat er 's avonds visite komt. Euromast zou ik inderdaad ook niet doen. Dan hebben we geen tijd meer om de rest van de stad te zien.
Zo als het er nu naar uitziet wordt het lekker weer zaterdag.
Op Rotterdam kan je een wegwerp ov-chipkaart kopen voor 5 euro dacht ik. De verkoopautomaat staat bij de tramhalte. Een paar pagina's terug had ik perron 1a voorgesteld, aan het einde van de nieuwe loopbrug. Dat is waar de trein richting Hoek van Holland vertrekt. Het is daar altijd wel rustig. Ik heb overigens geen idee hoe centraal station er nu bij ligt.

WC_EEND

Accuweather.com zegt 16°C met een paar regenbuien voor zaterdag. Vorige week stond er nog 21°C en zon, dus ik vrees dat het weer wel eens zou durven tegenvallen.
Kan je als niet-Nederlander ook een niet-wegwerp OV-chipkaart kopen en daar zo'n dagpas op zetten? Toen ik laatst in Londen was heb ik zo'n Oyster Card gekocht (het lokale equivalent van een OV-chipkaart) en die kan je blijven hergebruiken als je terugkomt.
Dit gezegd zijnde, in België zijn we nog in de 20e eeuw blijven steken met magnetische strippenkaarten  $%Grinno$%
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

Getron

Ik heb nog twee OV kaartje liggen, hoeven alleen opgeladen te worden. Makkelijk dan dat we er nog moeten kopen. Qua planning en wat we gaan doen laat ik wel aan de jonkies over. Waar spreken we zaterdag af?

Getron

mave94

Een kaartje had ik in deze post geüpload; perron 1a uit mijn hoofd.
Ik neem aan dat het anonieme chipkaarten zijn, Getron? Dan kan je er dacht ik een dagkaart ofzo op zetten.

w_swietwoot

Matthijs, check even of je die kaartjes van te voren moet bestellen voor de korting, dat dacht ik iig, maar kan het ook mis hebben.
Zie dus anwb site.

Getron

Yep, anonieme chipkaarten. Deze gebruik ik ook als de familie van mijn vriendin uit Luxemburg of Frankrijk, of mijn Familie uit Limburg op bezoek is. Altijd handig. Dan hoef ik niet altijd die weggooi kaarten te kopen.
Of er een dagkaart opgeladen kan worden weet ik niet direct, maar dat kunnen we wel uitzoeken.

Getron

peter007

Quote from: wasoethoudt on April 22, 2012, 08:04:11 AM
he, volgende week is het zover. Tijd om knopen door te hakken ;)
Planning dus (dit moet niet, maar dit denk ik op te pikken uit de gesprekken hier):
- 11.00-11.30 aankomst/vezamelen R'dam CS bij...loopbrug over het spoor dacht ik, ergens vooraan? (precise tijd afhankelijk van de aankomst treinen)
- hierna Railz? (ik heb anwb pas, 2 voor de prijs van 1 is de actie, wie bied? Ik wil er best 4 bestellen, ik wil vandaag of morgen die kaartjes kopen. Bijvoorbeeld voor xander en zus, die hebben geen anwb daar en hebben al kaartjes voor de trein toch? Dus jullie komen zoiezo. Dan zou ik er nog 1 over hebben. Nog arme studenten hier?)
- drankje?
- dan rondlopen door R'dam (langs supermarkt voor xander, en wat highlights. Van mij mogen de locals bepalen waar naar toe, of de gene die niet vaak in R'dam komen mogen aangeven wat ze graag willen zien) daarna zien we wel wat mij betreft.
- avondeten voor wie nog wil blijven? (verre reizigers en mensen die wegmoeten hoeven niet per se)

Zoiets? Euromast mag van mij geschrapt worden, tijd is denk ik wel op ja.

nog even een bevestigings checklist wie er komen, dan wachten we daar op za as:
w_swietwoot                   v
wc_eend + zus                v
mrmave94                       v
mrtnrln
tag_one
peter007
getron                             v

nog meer liefhebbers?
Gr en tot za!

Ik ben erbij. w_swietwoot wil je dan ook een kaartje voor mij kopen? Als dat nog kan?
Hebben we trouwens wel een dagkaart nodig voor OV aangezien we toch niet meer naar de Euromast gaan en het centrum op loop afstand ligt. Dat scheelt mij weer kosten aangezien een retourtje al gauw €30,-- kost. Rilz miniworld komt daar dan bij voor ongeveer 5 euro toch? Als het de helft is van de normale prijs. En dan nog eten erbij kan ik wel ophoesten van mijn magere loontje ;)

Oh ja enne is het nou de loopbrug of perron 1?

-Ernst

mave94

Quote from: wasoethoudt on April 23, 2012, 11:40:44 AM
Matthijs, check even of je die kaartjes van te voren moet bestellen voor de korting, dat dacht ik iig, maar kan het ook mis hebben.
Zie dus anwb site.
Goed dat je het zegt, want de tickets moeten inderdaad via internet worden besteld, zie hier. Zoals ik het begrijp kan met één ANWB-pas alle kaartjes worden besteld. Als verder iedereen van het lijstje komt, dan zijn we met z'n zevenen. Dat betekent dus drie betalen en drie gratis met een ANWB-pas; de andere kan dan wellicht met een ov-chipkaart korting krijgen (10% voor persoonlijke en 5% voor een anonieme). Alles bij elkaar en gedeeld door 7 komt uit op ongeveer €5.30 p.p.

Getron, bestel jij de tickets online? Anders kunnen wij dat eventueel thuis ook wel doen, want mijn ouders zijn ook lid van de ANWB.

@Ernst: Onderaan het einde van de loopbrug, dus op perron 1a. Overigens is het wellicht leuk om een stukje de metro te nemen. Mochten we naar Delfshaven gaan, dan is het wel handig de metro en/of de tram te nemen.

MandelSoft

Ik zal nogmaals bevestigen dat ik aanwezig ben. Ik kijk er naar uit ;)
Lurk mode: ACTIVE

w_swietwoot

Ik heb al een kaartje en WC_eend ook een. Dus die hoeven niet meer.

edit:
dus nog 4 moeten er gekocht worden als ik het goed zie. Die laatste dan maar aan de deur want het is een oneven aantal. Dat kaartje is duurder, maar dat kunnen we delen door eenieder toch? Now that's going Dutch!

Getron

Sorry, ik heb even wat gemist. Welke kaartjes moet ik bestellen?

Getron

peter007

Ok dus als ik het goed begrijp wordt er voor een kaartje gezorgd. Ik neem geld me om dat terug te betalen. Maar ik weet niet zeker of het wel nodig is om dan nog een OV te kopen? Weet je zeker dat we dan nog gebruik gaan maken van de metro? Ik heb niet zo'n grote beurs dus iets wat onnodig is koop ik liever niet. Zo'n Ov kan je toch ook op het station kopen? Mocht het toch nodig zijn zal ik dan een ov kopen op het station.

-Ernst

mave94

Ik volg het ook niet helemaal. Uhm, Wouter, jij en Xander hebben al een kaartje van Railz of wat? Hoe dat zo? Ik dacht dat er gewoon 7 kaartjes (=38 euri) voor Railz besteld moesten worden, maar volgens mij begrijp ik het niet helemaal nu.

Overigens over het openbaar vervoer: Voor degenen niet in Rotterdam wonen en met de metro komen, bijna iedereen dus, is het denk ik wel te duur voor een dagkaartje, want dat is 7 euro. Dit terwijl een ritje van beurs naar delfshaven 1.77 kost, heen en terug dus 3.54. Dan kan er een RET 2uur reizen op worden gezet á 3.50. Als we niet naar Delfshaven gaan, valt alles naar ik weet in principe aan te lopen en hoeven we geen ov-chipkaart op te laden etc. Wellicht is het wel leuk om de metro eens gezien te hebben voor wie nooit in de metro komt. Afhankelijk van wat we willen zien. Kortom: wel naar Delfshaven, 2uur reizen á 3.50; niet naar Delfshaven, dan is een ov-chipkaart niet nodig.

WC_EEND

Ik moet sowieso naar Delftshaven voor men boodschappen (lees: Dubbel Frisss en Doritos Cool American ;D). Ik had ook gewoon gedacht om een dagkaartje te nemen aangezien ik er geen zicht op heb hoe veel we het O/V gaan gebruiken. Het zal wellicht ook een beetje van het uiteindelijke weer afhangen.
Verder ben ik ook wel eens benieuwd of de metro van Rotterdam zoals die van Antwerpen en Brussel is (typisch 1970 en zielloos) of eerder Londen en Parijs (eigen stijl, mooie stations, etc)

Xander

My LOT thread                                    

peter007

Ok zo te zien gaan we dus wel naar de delfshaven. Ok mooi. Dan koop ik op het station een kaartje. Dat kon toch? Ik kijk er al naar uit ;)

-Ernst

w_swietwoot

Ik had er zondag al 2 gekocht, ik was ongeduldig :D.
Maar als er dan nog 4 bijbesteld worden (mag matthijs doen of wie dan ook, maar wil ik ook wel doen) dan hebben we volledig nut van de korting. Tag_one heeft nog niet bevestigd te komen, dus als er nu al 5 worden besteld weet ik niet zeker of we die ook gaan gebruiken. Maar voor de prijs maakt het niet uit of die laatste kaart aan de deur of van te voren gekocht wordt toch? En mocht er iemand last minute afhaken hebben we niet kaartjes te veel. Dat was mijn plan.

mave94

Dat is wel een goed idee; het maakt niet uit of het dan via internet gebeurt of ter plekke.
Overigens handig als iedereen van één iemand het telefoonnummer heeft in het geval dat die het niet kan vinden of in een ander geval, Getron of ik bijvoorbeeld?
Ernst, op het station kan je gewoon een kaartje kopen.
Xander, de Rotterdamse metro kan niet tippen aan London, Parijs enz., maar het nieuwe materieel (=5600-serie) vindt ik er echt heel mooi uit zien, evenals de nieuwe Randstadrail (=5500-serie).

WC_EEND

Kleine update van mijn kant: mijn zus heeft met haar vriendin ook aan perron 1a afgesproken.

My LOT thread                                    

w_swietwoot

zal ik nog 4 kaartjes erbij kopen vanavond voor jullie? Of hebben jullie al iets geregeld? Want deze 4 moeten wel van te voren gekocht worden voor de korting. Alleen het laatste kaartje maakt dus niet uit.

WC_EEND

Weersvoorspelling voor overmorgen ziet er niet bepaald goed uit, 13°C en regen *zucht* ik had toch op beter weer gehoopt.

Xander

My LOT thread