• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

News:

The SC4 Devotion Forums are no longer active, but remain online in an archived, read-only "museum" state.  It is not possible for regular members to post or use the private messaging system, and no technical support will be provided for any issues pertaining to the forums in their current state.  Attachments (those that still work) are accessible without login.

The LEX has been replaced with SC4Evermore (SC4E), and SC4E maintains an active Discord server.  For traditional forums, we recommend Simtropolis.

Main Menu

Dutch day?

Started by Strechnitz, August 27, 2007, 05:16:23 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Getron

Net terug van Dutch day (2) Rotterdam. Voor herhaalbaar vatbaar

FrankU

Was het leuk jongens?
Krijgen de achterblijvers nog een fotoverslag?

Ik moet even mijn dochter in bad stoppen. Tot gauw.

Frank

MandelSoft

Volgens mij komt er nog een fotoverslag. Het was in ieder geval heel gezellig. Een hoop gezien en heel wat bijgepraat. Kwam toevallig nog die brug tegen in Railz Miniworld die ik aan het BATten was :D. Ook wat mij betreft is dit zeker voor de herhaling vatbaar ;)

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

WC_EEND

Ik zit nu op de trein terug naar Gent (net Brussel-Zuid buitengereden, waar we ook nog even iets gegeten hebben). Ik heb me ook geamuseerd (mijn zus trouwens ook :p) en wil gerust ook nog eens afspreken.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

mave94

Ik zal morgen een paar foto's uploaden, daar heb ik nu geen tijd meer voor, want ik ga vroeg naar bed vanavond.
Het was in ieder geval heel leuk vandaag. Jammer dat het bewolkt was, maar gelukkig hebben we het droog gehouden. Ik vind het in ieder gaval ook voor herhaling vatbaar. Leuk om jullie eens een keer te hebben gezien. :)

-Matthijs

WC_EEND

Mijn foto's volgen morgen wel, ben te moe/lui om het nu te doen :p

Xander

My LOT thread                                    

peter007

Ik kan alleen aar echoën wat voor mij gezegd is.
Alleen de treinrit terug wad een zootje. De digitale borden waren nog niet gemaakt en de chaos begon dus in Rotterdam CS want daar stond dat je naar Roosendaal kon gaan vanaf perron 7. Bleek dat ik uit kwam in Dordrecht, vervolgens moest ik dus een sprinter pakken maar bij het volgende station werd ik eruit getrapt omdat ik mijn kaartje was vergeten te stempelen :P Dus moest ik een uur wachten op de volgende trein. Vervolgens aangekomen in Roosendaal gaven alle borden "zwart beeld" Ik had geen flauw idee waar ik moest zijn. Dus ik had gegokt op perron 5 en dat bleek goed te zijn. Om half tien was ik pas thuis. Dus net op tijd

-Ernst

mave94

Ah, balen Ernst. Je was in ieder gaval nog op tijd thuis. :D Wij hadden gelijk de metro en ik was dus ook al om iets over 7uur thuis.

Hier heb ik de foto's. Ondanks dat het bewolkt was, was het heel gezellig. Paraplu's hadden we gelukkig niet nodig. Eerst zijn we naar Railz Miniworld geweest. Daarna hebben we wat door Rotterdam gewandeld; de bekende gebouwen gezien en ook enkelen die op de STEX staan. Halverwege de middag hebben we wat gegeten bij Brutus Beer. We zijn ook nog langs de supermarkt geweest voor Dubbelfriss voor Xander. Vervolgens zijn we over de Erasmusbrug naar de andere kant van de Maas gelopen. Daar zijn we op Wilhelminaplein op de metro terug richting Rotterdam Centraal gestapt.
Hieronder wat groepsfoto's. Ik had er maar meerdere gepost, omdat op elke foto wel iemand met z'n ogen dicht zat of de andere kant op keek. :D

V.l.n.r.: Getron, Ernst (Peter007), Maarten (mrtnrln), Matthijs (MrMAvE94), Xander (WC_EEND).

Nog een foto vanaf Centraal Station van de hoge gebouwen. Dat glazen gebouw links in de Delftsche Poort van de Nationale Nederlanden.
Verder had ik eigenlijk niet zo'n bijzondere foto's gemaakt gisteren.

Alle groepsfoto's staan nu in de Dropbox.

-Matthijs

Edit: Wouter heeft zijn nickname veranderd naar w_swietwoot.

WC_EEND

Hier zijn mijn foto's:

Mijn foto's komen zo meteen ook in de Dropbox.

@Ernst: en ik dacht dat ik al miserie had met de Thalys die het stuk tussen Antwerpen en Brussel aan een slakkengangetje (~50km/h denk ik) reed omdat we achter een stoptrein zaten, die we overgens pas vorbijgestoken hebben in Brussel-Centraal, ongeveer 1.5km van Brussel-Zuid :P

Xander

edit: het eerste brik dubbel Frisss is inmiddels al leeg  $%Grinno$%

My LOT thread                                    

w_swietwoot

Mooie foto's xander!

Getron

Wouter,

Heb je je naam aangepast? Wel leuk  :P

Getron

Getron

Een idee voor een nieuwe Dutch Day? DDD (Derde Dutch Day). Begrijp dat zowel tag_one als MandelSoft geïnteresseerd zijn. En ik denk dat er wel meer zijn die intressen hebben. Dus wil ik het balletje hierbij laten rollen.

Het lijkt me duidelijk dat de eerste stap is bepalen wanneer en waar. Dus willen we het nog dit jaar doen of wordt het voorjaar 2013? En doen we het weer in Nederlandse stad of misschien een Vlaamse stad?

Getron

peter007

WC_EEND

ik zou bij voorkeur België willen (ik weet dat het een eindje is voor Frank), maar als ergens in Nederland betekent dat meer mensen kunnen komen, dan kan ik mij daar gerust in vinden.
Ik zou ook eerder voor 2013 gaan (waarom ga ik morgen uitleggen in de private board).
Allesinds, ik ga zeker ook komen.

Xander

My LOT thread                                    

MandelSoft

Als we in België zouden doen, zijn er drie opties naar mijn idee:

- Brussel: mooie stad, met de trein prima bereikbaar, met de auto wat minder, maar het ligt voor iedereen wat verder weg
- Antwerpen: ook goed bereikbaar, schijnt op sommige plekken een mooie stad te zijn, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee (alleen met de lelijke kanten van Antwerpen)
- Gent: zeer praktisch voor drie van onze Belgische leden (Casper, Xander, Alex) omdat ze in de stad wonen. Ook gelijk kennis van locals :P. Wat moeilijker bereikbaar met de trein vanuit Nederland.

Misschien is het een idee om te gaan carpoolen mocht iemand met de auto gaan? Als het goed is, heb ik in 2013 al mijn rijbewijs, dus ik zal wat mobieler worden.
Lurk mode: ACTIVE

WC_EEND

Ik denk dat vanuit de Randstad Gent en Brussel eigenlijk ongeveer even ver zijn.
Wat betreft Brussel ben ik het volledig met je eens, Antwerpen is zeer duur om te parkeren, heeft wel enkele mooie delen (zit nu op de trein naar Antwerpen trouwens) en ook een groot stuk ongebruikte premetrotunnels. Gent is de mooiste van de 3, ken ik zoals mijn binnenzak en blijf ik delen van ontdekken die ik nog niet eerder kende. Dus mijn voorkeur zou Gent zijn.

Xander

My LOT thread                                    

katherman111

Wel veel succes en plezier bij de Dutch Day (kan er wss toch niet bij zijn). Ik zou Brussel persoonlijk niet pakken aangezien ik al een paar keer in de stad ben geweest en er verschillende nadelen zijn. Zo kan je haast nergens terecht met Nederlands (zelfs niet in de meeste openbare gebouwen) wat denk ik voor vele Nederlanders een serieus probleem zal zijn, en ook zijn verschillende wijken gewoonweg gevaarlijk (Kuregem en Schaarbeek zijn mooie schoolvoorbeelden). Desalnietemin is Brussel wel een mooie stad met tal van monumenten zowel oud als nieuw (Manneke Pis, Stadhuis, Europese Wijk, Berlaymont Gebouw,...).

Groetjes

Overigens, werkt bij jullie Simtropolis ook niet?

WC_EEND

Euh, mijn ervaring is dat je op de meeste plaatsen wel terecht kan in het Nederlands. Dat wil daarom niet zeggen dat iedereen perfect tweetalig is.
Verder snap ik ook niet echt wat je als toerist in Kuregem zou gaan zoeken.

Xander

My LOT thread                                    

katherman111

Ik ook niet. ik wouw gewoon maar ff zeggen dat je daar best wegblijft. en toen ik de laatste paar keer naar brussel ging moesten zowel ik als me ouders heel vaak hun frans bovenhalen omdat ze oftewel niet wouden of kunnen Nederlands praten (zelfs in Brussel-Zuid)

Getron

Quote from: WC_EEND on October 12, 2012, 03:52:34 AM
Gent is de mooiste van de 3, ken ik zoals mijn binnenzak en blijf ik delen van ontdekken die ik nog niet eerder kende. Dus mijn voorkeur zou Gent zijn.

Gent lijkt me een leuke stad om te zien. En daarbij als WC_Eend de stad als zijn binnenzak kent lijkt me dat erg handig. Maar vergeten we ook niet steden als Leuven? Genk? of Hasselt? Maar daartegen zijn deze steden een stuk moeilijker te bereiken met openbaar vervoer vanuit Nederland.

Maar enige reacties vanuit andere belangstellende?

Getron