• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

News:

The SC4 Devotion Forums are no longer active, but remain online in an archived, read-only "museum" state.  It is not possible for regular members to post or use the private messaging system, and no technical support will be provided for any issues pertaining to the forums in their current state.  Attachments (those that still work) are accessible without login.

The LEX has been replaced with SC4Evermore (SC4E), and SC4E maintains an active Discord server.  For traditional forums, we recommend Simtropolis.

Main Menu

Nederlandse/ Belgische BAT'S / Dutch/Belgic BAT'S

Started by Fledder200, August 22, 2008, 05:26:29 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

WC_EEND

Quote from: MrMAvE94 on March 25, 2011, 02:56:05 PM
@WC_EEND:Privégedeelte, bedoel je dat alleen leden dat kunnen zien? Nee niet over nagedacht, maar dat vult zich waarschijnlijk zelf wel in.

Yep, elk team heeft een publiek gedeelte dat iedereen kan zien en een privé-gedeelte dat alleen de leden (en global mods als ik me niet vergis) kunnen zien
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

MandelSoft

Als je 3ds Max hebt (tenminste de 2011 versie voor zover ik weet) kan je Sketchup bestanden importeren! Alleen gaat dat niet altijd even succesvol met de textures...
Lurk mode: ACTIVE

WC_EEND

Ik heb net iedereen die z'n emailadres op z'n forumprofiel staan heeft een invite voor de dropbox gestuurd

My LOT thread                                    

MandelSoft

Ontvangen! Ik zal een testbestandje uploaden (een txt-file) gewoon om te kijken of het werkt...

EDIT: Heb een PNG-tje op dropbox gezet als test.

mave94

Het werkt, ik zie een mooi verkeersbord!
Ik heb nog eens even uitgeprobeerd, van SketchUp naar 3ds daar is niets mis mee, maar van 3ds naar BAT verdwijnen de textures... Zal het dus bij BAT houden en dan gewoon gebouwen nabouwen

FrankU

Zo, dat is mooi! Het team komt van de grond.

Ik heb geen extra opmerkingen of kritiek. het ziet er volgens mij allemaal goed uit.

Een antwoord op de vraag over wanneer je in C:/SC4 installeert en waneer in mijn documenten.
Zelf heb ik niks in C:/SC4 staan. Ik doe alles in Mijn Documenten. Sterker nog: ik heb in Mijn Documenten subfolders voor de drie regio's waaraan ik (af en toe) werk. In de opstart-snelkoppeling verwijs ik naar de User dir. Dat is in sommige opzichten handig: ik weet zeker dat ik bij wijzigen of wissen van een bestand de andere regio's niet aantast. Verder zorgt het ervoor dat mijn stad-en-haven regio niet vol staat met landbouwdingen die ik er toch niet gebruik en andersom. Dat scheelt laadtijd, maar vooral scrolltijd (ik heb al genoeg last van een lamme arm).
Nadeel is dat ik een nieuwe NAM drie keer moet installeren of kopiëren.

Misschien is het daarom toch handig om de standaardbestanden in de C:/SC4 map te plaatsen. Toevallig heb ik daar net de laatste weken over zitten nadenken, maar dan moet ik er dus wel voor zorgen dat alles precies klopt. Geen bestanden laten staan in de ene map die nu eigelijk in de andere map horen. Verder is het zo dat het spel bij laden eerst in de C:/SC4 map kijkt daar alles laadt en dan naar Mijn Doumenten gaat. Het is dus belangrijk dat je nagaat of er niet een bepaalde laadvolgorde nodig is.
Zo duidelijk?

Op zich zou je kunnen zeggen dat de map in C:/SC4 gebruikt kan worden voor de bestanden die je zowiezo (sowieso, So und So, zoiezo (?)) gebruikt: NAM, buildingsasprops, standaarddependecies,  mods die je altijd nodig hebt (operahouse fix bv) etc. Maar dus niet CAM, want er is een a-CAM folder en een Z-CAM folder en vooral die laatste moet dus, nu ja, als laatse dus, geladen worden.

peter007

Ik heb de dropbox. 'K ben blij dat er zoiets bestaat.
Bedankt Xander.

Frank als jij de dropbox hebt zal ik het model erop zetten, als ik klaar ben. + een foto voor de leden van het Benelux team.

WC_EEND

Ik heb wel nog het emailadres van Frank en Getron nodig om ze te kunnen inviten, aangezien ik het niet op hun forumprofiel kon vinden.

Xander

My LOT thread                                    

mave94

Bedankt Frank, het is al wat duidelijker nu.
Ik heb mijn Plugins verspreid over C:\SC4 en mijn documenten. Het meeste staat allemaal onder C:\SC4. Helaas moet ik elke keer als ik daar bestanden wil plaatsen toestemming geven. Bestanden die met een installer moeten worden geïstalleerd staan onder mijn documenten. Echt heel vreemd, NAM staat in mijn documenten, maar RHW in C:\. Eigenlijk wel logisch dat mij  documenten als laatste wordt geladen, aangezien NAM en euro road textures als laatste moeten worden geladen.

btw. Heb alle plugins opnieuw geïstalleerd, omdat mijn computer gecrashed was, en toen kon ik het niet laten om wat Amsterdamse grachten te maken:

peter007

Verdere uitleg staat op de dropbox.
in een kladblok bestand.

MandelSoft

Suggesties:
- Op zijn minst één dakraam toevoegen
- Muur laten doorlopen aan de zijkant. Nu zit er op een vreemd gedeelte daktextures.
- De ramen krijgen zeker nog andere textures?
- Misschien moet er een regenpijp naar beneden lopen aan één kant van het huis?
- Een lampje bij de deuren kan een aardig detail zijn.

FrankU

Ha! Het eerste arbeidershuisje.

Nog meer suggesties:
- De dakgoten grijs maken, Ze zijn doorgaans van zink. Dat ziet er licht grijs uit.
- Inderdaad het metselwerk door laten lopen tot vlak onder de dakpannen. Aan de zijgevel moet je een smal randje van dakpannen zien: in de jaren 50 gebruikte men vaak de zogenaamde kantpan: een dakpan die speciaal voor de dakrand werd gemaakt en die een verticale "flap"heeft van zo'n tien centimeter die direct over het metselwerk heenvalt (snap je het nog?).
- De kozijnen wit.
- Misschien een aardig kadertje om de voordeur: vaak zit er in de jaren '50 huizen een randje van iets terugliggende bakstenen rondom, of een klein betonnen luifeltje, of zelfs een rand wit geschilderde stenen. Hier wil je waarschijnlijk wel een foto van? Maar ook zonder kadertje is het al heel mooi hoor!
- Maak het woonkamerraam maar iets hoger dan de voordeur.

En een vraag:
- Onder de ramen van de eerste verdieping zitten grijze dingen. Wat is dat? Daar hoort gewoon een raamdorpelsteen te zitten: geglazuurde vlakke "tegels", meestal in ongeveer de kleur van het metselwerk.

En complimenten niet te vergeten:
- Het ziet er al heel mooi uit!

Groeten,
Frank

En, oh ja: ik heb mijn mailadres zichtbaar gemaakt in mijn profiel.

Buzzit

goed bezig hier mensen :)
ik heb in iedergeval even een account gemaakt en dropbox geinstaleerd
weet alleen nog niet wat goed is voor een test model :p

peter007

tadaa.

(Het dak is nog niet gedaan), ik ben er nog niet zeker van of ik dat wil doen met verschillende props (in de LE) of dat ik 10 verschillende modellen maak?

WC_EEND

Ziet er goed uit Ernst, alleen zou ik het grote raam een beetje lager plaatsen :thumbsup:

Xander

My LOT thread                                    

Buzzit

ja wat wc eend zegt :)
probeer het raam eens te plaatsen op de hoogte van de top van de deur
verder ziet het er erg goed uit :thumbsup:

peter007

Buzzit & Wc eend, bedankt voor jullie feedback ik heb het raam inmiddels lager geplaatst

Ok ik heb wat aangepast. En ik heb ook meteen een plaatje gemaakt van hoe het eruit zou zien in het spel in zoom 5

Het raam zit zoals je ziet op de hoogte van de deur. Ik heb het weer terug geplaatst zoals het eerst zat. Verdere punten zijn;
-Regenpijp aan de achterkant
-Zoiets als klimop op de uitbouw
-Dakramen & erkers
-Antennas
-De ramen gaan nog wat meer de muur in.
Ik ben van plan om ongeveer 5/10 verschillende huizen te maken. Om variatie te creëren als je ze echt in een rijtje hebt neergezet.
Deze zal Frank hopelijk wel in een famillie kunnen zetten.

Getron

@peter007,

Ga je voor de ouderwetse tv-antennes of misschien voor de huidige sateliet schotels?
Beide versies lijkt me interessant.

Knap werk, by the way.  :thumbsup:

Getron

mave94

Goed werk Ernst, hier mijn suggesties:
- het texture van het dak van het "klompenhok" (weet er geen normaal Nederlands woord voor, zo noemen wij dat hier, omdat je als je naar buiten gaat vroeger daar je klompen pakte en tegenwoordig heet dat nogsteeds zo.) zou ik zo aanpassen dat de dakpannen dezelfde grootte zijn als het dak van het huis.
- verder misschien ook leuk om op één lot een 'standaard'woning en een gespiegelde woning te plaatsen, dat er dus twee 'klompenhokken' tegen elkaar aan staan
- ik vind de kozijnen van de bovenverdieping een beetje te subtiel als ze gerenderd zijn. Misschien iets dikker of lichter (dat het meer opvalt dus?)
- misschien een raam in het 'klompenhok'.

Mag ik trouwens vragen wat de beste manier is om een gebouw te batten en dat er ook nightlights kunnen, want ik ben nu wel leuk bezig. Ik zie dat je de verdiepingen 'hol' maakt?

Ik ben ondertussen ook al verder gegaan met de BAT. Als er toonbare vorderingen zijn zal ik ze posten.