• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

News:

The SC4 Devotion Forums are no longer active, but remain online in an archived, read-only "museum" state.  It is not possible for regular members to post or use the private messaging system, and no technical support will be provided for any issues pertaining to the forums in their current state.  Attachments (those that still work) are accessible without login.

The LEX has been replaced with SC4Evermore (SC4E), and SC4E maintains an active Discord server.  For traditional forums, we recommend Simtropolis.

Main Menu

Nederlandse/ Belgische BAT'S / Dutch/Belgic BAT'S

Started by Fledder200, August 22, 2008, 05:26:29 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mtg

hallo,

Ik ben ook een beetje aan het modeleren geslagen. klein hollands huisje uit het groene hart (mijn huis  ;D)
De deur in mathijs klompenhok moet nog iets breder, maar ziet er verder goed uit dacht ik.

mave94

Ha leuk! Goed idee om je eigen huis te maken.
Ziet er goed uit, zeker beter dan hetgeen wat ik nu maak :D Maar ja het gaat steeds beter bij mij...
Als dat groene je deur is zou ik die iets breder maken. Verder ziet het er heel mooi uit :thumbsup:

FrankU

Nog even naar Ernst:
Je huisje ziet er goed uit. In je reply 154 leek het allemaal een beetje fors, maar in de rendering is het prima. Wel vind ik nog steeds dat de ramen van de begane grond iets groter moeten: de bovendorpel iets hoger dan de voordeur en de onderdorpel iets lager dan nu.

En mtg:
Je huise lijkt een beetje opgerekt, maar als ik het goed begrepen heb doe je dat nu expres, zodat het er in SC4 straks goed uit ziet. Klopt dat?
Mooi gedetailleerd hoor. Je woont leuk.

peter007

Ik heb het huisje weer geupdated. Er zitten nu ook schoorsten(en), antennas & dakkapellen op.

Zoals je hebt gezegd frank heb ik het voorraam wat groter gemaakt. & Matthijs de texture van het dak was goed gezien van je (ik heb het zelf namelijk niet gezien) dus ik heb dat meteen aangepast.  (enne matthijs je moet weten dat ik dit model van een plattegrondje heb dus dat betekend dat er geen ramen etc. in het klompenhok/uitbouw zaten.

Volgende dingen waar ik op ga letten zijn.
-klimop aan de achterkant van de uitbouw
-lampje aan de voor- achterkant
-De texture op de erker vloeiend over laten lopen.

Dus er is nog veel te doen

@mtg, Mooi huisje zeg, als je de deur iets breder maakt en de textures mooier maakt zie ik het al helemaal in mijn stad staan.  &apls

mave94

Kijk eens aan, het begint steeds meer vorm te krijgen!
Ziet er al beter uit, al ben ik benieuwd hoe je die klimop gaat maken...
Misschien een leuk programma om textures te laten matchen is Brick'n'tiles?

EDIT: volgens mij is alles wel rond zo, dus het lijkt mij leuk als er een board komt?

mtg

QuoteEn mtg:
Je huise lijkt een beetje opgerekt, maar als ik het goed begrepen heb doe je dat nu expres, zodat het er in SC4 straks goed uit ziet. Klopt dat?
Mooi gedetailleerd hoor. Je woont leuk.

Idd. ingame ziet het er anders uit. Ik moet 'm nog wel iets kleiner maken in zijn geheel (zo groot woon ik niet  ;D)
En idd de textures zijn erg slecht, moet ik nog even het web voor af zoeken. (tips zijn welkom)

Getron

peter007,

Schitterende woning  :thumbsup:

Misschien een beetje laat, maar voor je klompenhok/uitbouw/bijkeuken zou ik een plat dak voorstellen. Lijkt me logischer, zeker als je gaat spiegelen /standaard woningen gaat maken (zoals MrMAvE94 al voorstelde).

Ben benieuwd naar de Ingame afbeeldingen.

Getron

mave94

Textures kan je op twee manieren maken (voor zover ik weet)

1. Je kan bestaande textures gebruiken. Hier op dit forum vindt je een lijst met sites met textures. Uiteraard zijn dat een beetje veel sites, veel keuze dus. Ik heb vnl. van CGtextures (vrijwel helemaal bovenaan) textures gehaald

2. Je bewerkt een RL foto (wat overigens niet heel moeilijk is als het je eigen huis betreft) met Brick'n'tiles. Een zeer handig programma! Bij de download zit een handleiding en als je die volgt dan komt het wel goed.
Over daktextures ben ik ook nog niet helemaal uit...

Anders heb je Photoshop/Inkscape nog maar daar heb ik niet veel kaas van gegeten...

Ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen(daar zijn we per slot van rekening voor!). In ieder geval is de kwaliteit als hij gerenderd is erg goed, in vergelijking met de andere gebouwen in de afb.. Je hebt gelijk dat hij iets kleiner mag, maar maak het niet zo klein als de R$_1 van Haarlemmergold  $%Grinno$%

-Matthijs
:thumbsup:

mtg

QuoteIn ieder geval is de kwaliteit als hij gerenderd is erg goed,

HD, is het gebouw klein genoeg voor  ;) en maar 37.6 kb

FrankU

Hoi Ernst,

Je woning wordt steeds beter.
Wat jij erker noemt is echt heus een dakkapel. En die is op zich prima, als klopt inderdaad de overgang van de dakpannetextuur niet helemaal.
het kapje op het klomplenhok is wel erg jaren '50 hoor, maar plat mag ook. Mijn voorstel: maak het hokje een aopart model, dan kunnen we kiezen,. Ook de klimop zou ik als apart model maken.
Zoals je misschien begrijpt ben ik dol op aparte modelletjes: het voordeel is dat je makkelijk varianten kunt maken zoander dat je extra geheugenruimte of HD-ruimte nodig hebt. Of BAT-capaciteiten (die ik dus niet heb, dus ik moet het doen met wat er in mijn plugins te vinden is).
En ik zou ook geen rijtje gaan renderen. Verspilde tijd! Eventueel een gespiegelde versie, maar rijtjes zijn meer voor de Lot Editor. Laat dat t.z.t. maar aan mij over.

Getron

Quote from: WC_EEND on March 27, 2011, 06:00:54 AM
Ik heb wel nog het emailadres van Frank en Getron nodig om ze te kunnen inviten, aangezien ik het niet op hun forumprofiel kon vinden.

Xander

Heren,

vraag me af hoe we commantaar kunnen geven op afbeeldingen die in de Dropbox woorden neergezet. Is daar een mogelijkheid voor binnen de Dropbox? Of willen we dat in deze of andere forum doen?

Getron

FrankU

We zouden toch een eigen teams place krijgen? Hoe staat het daarmee?

Ik heb Dropbox inmiddels aan de praat.

mave94

Maarten zou Tage een PM sturen als alles rond zou zijn. Naar mijn idee is alles nu gedaan.
In dat board hebben we ook een privégedeelte wat alleen bedoeld is voor teamleden en ik denk dat dat gebruikt wordt voor dit soort discussies, maar daar heb ik geen ervaring mee?

WC_EEND

Quote from: Getron on March 30, 2011, 05:59:51 AM
Heren,

vraag me af hoe we commantaar kunnen geven op afbeeldingen die in de Dropbox woorden neergezet. Is daar een mogelijkheid voor binnen de Dropbox? Of willen we dat in deze of andere forum doen?

Getron

Dat kan helaas niet binnen de dropbox, daarvoor zullen we nog altijd het forum moeten gebruiken.

@Matthijs: Klopt, daarin worden meestal dingen besproken die nog niet klaar zijn om aan het publiek te laten zien (eg: BATs die nog ver van klaar zijn, of gewoon dingen die je liever geheim houdt), bij de SCAG hebben we daar ook zo'n topic waarin je kan posten als je bijvoorbeeld op reis gaat, zoiets lijkt me ook wel handig om hier te hebben.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

MandelSoft

Dames en heren, ik wil graag twee dingen melden.

Ten eerste heb ik Tage een PM gestuurd, en als reactie heb ik een vragenlijst voor de SC4D Staff ingevuld. Daarin moest ook de contactpersoon (Team Liaison, lees hier) van het team worden ingevuld. Ik heb deze nobele taak op mij genomen, maar daardoor draag ik dus wel alle verantwoordelijkheid voor het team. Iemand moet het toch doen. Het is dus bijna rond...

Ten tweede wil ik melden dat ik vandaag mijn 19e verjaardag vier! Laat de taart maar komen!  :party:

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

mave94

Het is dus bijna helemaal rond. Nu ervoor zorgen dat we de komende jaren veel gaan uitbrengen

Ik had eigenlijk al gezien dat je jarig was, maar je was me al voor, dus alsnog gefeliciteerd  &dance ()flower()

Getron

maarten,

Gefeliciteerd met je verjaardag. Waar is het feestje  :P

Leuke dag gewenst.

Getron

peter007

Gefeliciteerd maarten.
Veel succes met je verjaardag

-Ernst

MandelSoft

Bedankt allemaal  ;)
Lurk mode: ACTIVE